Missend .r00 bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricie

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2008
Ik heb ditzelfde probleem, alleen word er bij mij tijdens het uitpakken of openen met winrar gevraagt om een .r00 bestand, en die zit er niet bij, kan hem tenminste niet vinden (ook niet dmv zoeken bij start) weet iemand hoe ik dat oplos?

Mod-edit: Vraag uit deze vraag gehaald

Laatst bewerkt door een moderator:
da's lang geleden.
:)

WinRar pakt bestanden in, in een gecompreseerde vorm.
Voor bestanden die vrij verstuurd worden kan elke inhoud gebruikt worden om een *.rar bestand te vormen.
Soms worden over internet bestanden vrstuurd , die niet groter mogen zijn dan 1.4Mb.
Wunrar pakt deze bestanden in volgens het princiepe:
winrar.00 winrar.01 winrar.02

Goed, dat is de techniesche informatie.
Als u bestanden hebt, die volgens deze methode zijn ingepakt,
kunt U deze inderdaad decomprimeteren, door het eerste winrar bestand te nemen.

Als 't bestand geen winrar.00 bevat, maar wel de andere, dan is 't bestand hoogstwaarschijnlijk gecorupteerd.
U kunt proberen met de recover in Winrar 't bestand te reparen, maar ik denk niet dat dit resultaat heeft.
;)

da's lang geleden.
:)

WinRar pakt bestanden in, in een gecompreseerde vorm.
Voor bestanden die vrij verstuurd worden, kan elke inhoud gebruikt worden om een *.rar bestand te vormen.
Soms worden over internet bestanden verstuurd , die niet groter mogen zijn dan 1.4Mb.
Winrar pakt deze bestanden in volgens het princiepe:
winrar.00 winrar.01 winrar.02

Goed, dat is de techniesche informatie.
Als u bestanden hebt, die volgens deze methode zijn ingepakt,
kunt U deze inderdaad decomprimeteren, door het eerste winrar bestand te nemen.

Als 't bestand geen winrar.00 bevat, maar wel de andere, dan is 't bestand hoogstwaarschijnlijk gecorupteerd.
U kunt proberen met de recover in Winrar 't bestand te reparen, maar ik denk niet dat dit resultaat heeft.
Jammer.
;)

Laatst bewerkt:
Dankje voor je antwoord, idd geen resultaat, ik ga eens kijken of ik dat ene bestand kan vinden op I-net

Je hebt dit:
homemovie.mpg.001
homemovie.mpg.002
homemovie.mpg.003
homemovie.mpg.004

Staat er aan het eind toevallig een bestand zonder nummer.
Dit dus homemovie.mpg
Dat is dan dus het bestand waar je op moet klikken op winrar of een ander compressie programma te starten.

Vaak vraag ik me af waarom mensen niet even googlen.
Dat doe ik namelijk ook als ik iets niet weet.

Zeker ga je die extensie niet aanpassen.

Je download winzip 14.5/ 7zip, en pakt het simpelweg uit.

.002 betekent dat het een archive bestand is.
Aangezien het in verschillende delen is was het de bedoeling om niet een heel groot bestand te hebben, wanneer je delen hebt, word er minder schijfruimte gebruikt.
Klik met rechtermuisknop na install van winzip/7zip op de file en kijk bij extract, automatisch worden de andere files ook uitgepakt,
daarom is het namelijk een volgorde, .002 - .003 etc.

Heel handig.

Gr.

Volgens mij is het probleem juist dat een van de bestanden (hier met nummer 00) ontbreekt. Ook al is een archief verdeeld over meer bestanden, dan heb je ze toch allemaal nodig om het uit te kunnen pakken. Wat voor programma je er ook voor gebruikt.

Volgens mij is het probleem juist dat een van de bestanden (hier met nummer 00) ontbreekt. Ook al is een archief verdeeld over meer bestanden, dan heb je ze toch allemaal nodig om het uit te kunnen pakken. Wat voor programma je er ook voor gebruikt.

Fout,
wanneer het probleem zou zijn dat er een bestand zou ontbreken zou er een melding zijn en zou deze vraag niet gesteld zijn.
En ja, inderdaad, je hebt ze allemaal nodig om uit te kunnen pakken.
Maar het maakt weldegelijk uit wat voor soort programma je gebruikt.
Het programma moet namelijk wel compatible zijn met het archief.

Hoezo fout? Het staat toch duidelijk in de vraag dat er een bestand ontbreekt:

Ik heb ditzelfde probleem, alleen word er bij mij tijdens het uitpakken of openen met winrar gevraagt om een .r00 bestand, en die zit er niet bij, kan hem tenminste niet vinden (ook niet dmv zoeken bij start) weet iemand hoe ik dat oplos?

Zonder dat bestand gaat het gewoon niet werken. En ja, natuurlijk moet het gebruikte programma wel dit type archief ondersteunen, maar er is geen programma dat een compleet ontbrekend deel terug kan halen. Alleen reparatie van beschadigde bestanden is soms mogelijk.

Excuses, jij hebt het blijkbaar niet over het probleem van topicstarter,
dat dacht ik en omdat topicstarter niet aangeeft dat er een melding word gegeven waaruit blijkt dat er een bestand mist begreep ik jou reactie niet;)

Maar topicstarter,
download winzip 14.5/7zip en probeer eens opnieuw!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan