modem kabelaansluiting instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

grace101

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Hallo,
voor mijn dochter probeer ik een laptop aan te sluiten op een Netgear modem.
Nu krijg ik de foutmelding 813 Ik heb hier rond gekeken, maar kan er niks over vinden.
Ergens stonds wel iets over pingen, maar ik weet niet wat dat is.

:confused: Ik weet niet zeker maar volgens mij moet je nieuwste firmware voor modem installeren ...

Hoi !

Je hebt het over 'n Netgear router, neem ik aan ?

En wil je wireless internet instellen ?

Zo ja, geeft even je Netgear typenr., dat staat op de onderkant.

Greetz,

Harry.

Nee het gaat niet om draadloos. Gewoon aan de kabel. Het type nummer kan ik niet lezen, dat hoor ik nog van mijn dochter. (tijdelijk niet thuis)
Ik probeer het nu met de CDRom van mijn Netgear, die ziet er precies hetzelfde uit: de WN2000.
Zou ik (mocht het toch een ander type zijn) de nieuwste firmware op mijn laptop kunnen installeren en dan branden en bij haar gebruiken?
Of werkt dat niet! Fout 813 is ook op internet niet te vinden en pingen moet volgens mij met een telefoon.
Het gaat hier om een kabelverbinding.

Hoi !

M
Met een kabel mag de verbinding geen problemen opleveren.

Pingen met 'n PC doe je als volgt:

Windowstoets + R cmd intypen.
Achter de prompt type: ipcongig /all..
Kijk wat er staat bij netwerkverbinding(end), en speciaal bij: standaard gateway.
Dat is een nr. beginnend met: 192.168.xxx.xxx.

Dan toets je in: ping met daarachter het nr, van de standaard gateway.
Nu zie je of er geen/langzaam- of wel verbinding is.

Greetz,

Harry.

Als ik morgen weer bij haar ben zal ik dat zeker uit proberen. Ik heb hier allerlei aantekeningen die ik verzameld heb van de gegevens op haar laptop.
Nou zie ik hier staan: Standaard Gateway 0000
Wel heb ik een ander nummer 169.254. enz.
Moet ik dus op mn ouwe dag nog leren pingen ook!
Kan niet eens pingelen, zucht.....

Kan niet eens pingelen, zucht.....
Tja..., je bent Cruyff niet :D

Maar dat 169.x.x.x nummer betekent dat je geen IP-adres krijgt van de router terwijl dat met kabel inderdaad geen probleem mag zijn.
Ik denk dat je het beste de router kunt resetten en dat resetten moet je wel goed doen. Lees het volgende maar
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/566389-kan-niet-in-me-router-komen
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=467745
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/610576-lan-poorten-kapot

Laatst bewerkt:
Ha ha, nee balletje trappen gaat ook niet!
Ik geloof dat we 2 dingen door elkaar halen.
De laptop moet via de kabel aangesloten worden.
NIET via de router.
De modem heb ik al meerdere malen van de stroom gehad.

Hmmm...misschien kunnen we toch maar beter gaan voetballen.:D:D

Ik heb de indruk dat je thuis bij je zelf een beetje zit te knutselen met de pc van je dochter.

Welke provider heeft ze?

Heeft ze één apparaat (een modem/router) of twee apparaten (een modem én een router) ?

Graag namen en typenr van deze apparaten.

Poeh, ik heb nog nooit zoveel info van een pc gezien!
Wat ik WEL weet is dat er achter gateway 0.0.0.0. staat. Kon ik haar laptop maar meenemen hier naar toe!
Nu heb ik allerlei info opgeschreven en fijn dat briefje bij haar thuis laten liggen.............
Ik heb ook het vermoeden dat Acer er wat mee te maken heeft. E.netempowering, daar staat alles op uit en ik krijg het niet aan de praat.
Verder werkt alles van de pc correct. Ook denk ik niet dat mijn CDRom van Netgear daar bij helpt, maar ja je probeert al wat hè?
Internet geeft aan: alleen lokaal.
Als ik de verdere info van mijn dochter heb laat ik het weten, maar kunnen jullie misschien nu al zeggen hoe ik aan een gateway nummer kom?

Dat schiedt niet op zo :confused:.Bekabeld moet internet gewoon werken.
Je moet er niet zo maar wat software op smijten, dat maakt de zaak alleen maar erger.
Je kan het beste tegen je dochter zeggen dat ze zich zelf hier moet melden als ze problemen heeft.

Ik verlaat moegestreden de wedstrijd en misschien komt er voor mij een vervanger in het veld.:P

Ik ben inmiddels zover dat ik de volgende gegevens heb:

Model: TM402B
PN: DN02BA104

De reset methode ga ik dit weekend nog proberen.
Ze heeft er geen CDRom bij.
Deze infi kan ik bij mij misschien wel vinden,
maar hoe krijg ik her dan op haar pc?

Hoi !

Zoals gezegd: 'n kabelaansluiting zonder router moet altijd werken !
Je hebt het over een kabelaansluitin, waarschijnlijk van UPC.
Het door jou opgegeven nr. TM402B betreft GEEN Netgear, maar 'n Arris kabelmodem !
Hierbij 'n handleiding, hopelijk helpt je dat verder: http://www.chelloo.com/informatie/u...ms/69-kabelmodem-arris-touchstone-tm402b.html

Voor 'n volgende keer: het is prettig als je informatie betr. je probleem accuraat en volledig is.

Greetz,

Harry.

Ik weet het, maar ik krijg de info zelf helaas ook maar mondjesmaat binnen.

Laat maar zitten. Ik weet inmiddels een Gatway nummer, maar niet hoe ik die erin krijg.
Het heeft al geen zin meer, het ligt aan de laptop een andere laptop doet het namelijk wel.....................

Ik kan deze vraag niet als opgelost beschouwen, maar ik neem aan dat niemand meer kan helpen?

Hoi !

In m'n vorige post heb ik je de handleiding van het modem gestruurd.
Daarmna reageer je niet meer: branden alle ledjes zoals aangegeven ?

Daaruit kun je immers concluderen waar de fout zit !

Zoals gezegd: wij worden geacht 'n oplossing te vinden zonder enige correcte informatie; bijv. je begint over 'n Netgear, en 10 posts later blijkt het 'n Arris kabelmodem te zijn !

Later ligt het weer aan de laptop..........wat is je vraag nu exact ?

Greetz,

Harry.

Zoals ik al schreef, met een andere laptop kun je meteen op (dat zelfde) modem op internet.
Het ligt dus aan de laptop.
Het probleem is dus niet opgelost, maar dit topic kan sluiten.
Ik denk alleen niet dat ik dat zelf kan doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan