moederbord intel D965LT

Status
Niet open voor verdere reacties.

fryskejongu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik heb net nieuwe pc samengesteld alles nieuw harde schijven, moederbord, voeding, procesor, geheugen:)

Alleen had ik nog geen geluid want ik wil goed geluid hebben dus heb ik een club3d theathre besteld en die erin gezet ik ding aandoen en zei hij nieuwe hardware gevonden;) Maar omdat ik de kabels nog moest aansluiten voor de stereo enzo....heb ik de kaart er even uit gehaald en erin gezet.

Toen ik hem opnieuw opstarte vond hij daarna de kaart niet meer en ik hem er goed indrukken en nu daarna toen ik hem opstarte branden de lampjes voorop de pc niet meer wel op moederbord en hij start inneens niet meer op:( en ik dacht eindelijk na zo lang wachten want de videokaart die ik kreeg bleek defect en ik had keer verkeerde harde shchijven gekregen dus die moesten omgeruild worden duurde allemaal met elkaar weer 2 weken:( en vandaag de geluidskaart erin en nu doet hij niks meer:(:( weet iemand hoe dit kan en wat probleem is?

Goh, alles lijkt kapot te gaan als jij iets doet.

Zet je wel de PC uit en haal je de spanning er af, als je in de PC een kaartje bijsteekt of verwijder?

En je hebt natuurlijk ook een ESD bandje en ESD mat gebruikt? Of op zijn minst ergens aan geaard?

Verwijder de geluidskaart eens bij appraatbeheer.

moederbord

ja ik zet altijd de pc uit als ik iets erin of eruit doe...de voeding uit en de stekker uit stopcontact..ik denk niet dat de geluidskaart stuk is? Maar vreemde is ook al haal ik nu de geluidskaart eruit dan nog branden de lampjes niet meer voorop de pc en hij start niet meer op....:( ik heb wel vaak pech ja dacht nu eindelijk alles goed maar nee moet ik weer op oude laptop die ik geleend heb van vriend pentium 3 doen. toch leuk dat die vriend hem hem mij uitleend aangezien ik internet voor school nodig heb;) Maar de veltilator van de provesor draait wel en lampje op moederbord brand ook verder gebeurd er niks haalde een keer van bios reset en hem er weer op toen knipperden de lampjes heel even daarna nooit weer was vast spanning dat nog in de condensatoren zat? ik krijg geen beeld als ik de kabel van de cd rom eruit haalt probeert ie wat maar verder doet ie niks:(

Ik krijg hem hellemaal niet meer aan..en de laatste keer toen ie het nog wel deed vond hij hellemaal geen nieuwe hardware dus kon ik ook niks meer verwijderen nu doet hij hellemaal niks meer zie ook geen bios meer op monitor ik zie niks meer enige wat ik hoor is de ventilator van de procesor en lampje wat brand op moederbord....en als ik de aan knop indruk gaat hij uit en als ik er weer op druk aan verder gebeurd er niks:(:(

Laatst bewerkt:
De ledjes en schakelaars op de voorkant van de PC zitten vaak met van die ***lige stekkertjes op het moederboord. Heb je met het verwijderen misschien iets losgetrokken ?

nee alles zit vast heb ze erin en eruit gehad....maakte niks uit want ik had daarvoor daar ook niet aangezeten..maar hij moet toch piepjes geven? als er alleen procesor op zit en verder niet

Laatst bewerkt:
De Intel D965LT heeft volgens mij een geintegreerde Audio Chipset van Sigmatel "onboard". Als je dan een PCI-geluidskaart in een slot steekt, moet je wel eerst die onboard geluidskaart in de BIOS uitschakelen. De Intel Chipset Software Installation Utility zet een aantal controllers op de CPU-chipset, waaronder de audio-controller voor je onboard geluidskaart. (Al die software moet je bij het moederbord hebben meegekregen.)

Haal die PCI-kaart uit je PC, zorg dat de rest netjes is aangesloten (verander nog niets in de BIOS) en schakel je PC uit. En haal ook de netspanning er vanaf. Wacht 30 seconden en schakel de PC weer in. Kom je nu weer wel Windows in?

Dat heb ik gedaan boeing maar hij laat hellemaal de bios niet meer zien:( Ik heb de stroom eraf gehad en ook de batterij er een kwartier uit gehad en de stroom eraf en opstarten het enige dat ik hoor is de ventilator van de procesor die draait en lampje wat het moederbord zit....en de beide lampjes van de carreader branden continue.

Je hebt bij het moederbord een CD-Rom, haal daar de BIOS vanaf, zet het op een flop, doe die in de A-drive en herstart de PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan