Moederbord t.b.v. game setup

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik hoop dat dat 64 bit is anders kun je RAM niet volledig aanspreken

maar okey dit is wat ik heb

stuk goedkoper dan die Phenom x6
de graka is een HD6870 die is iets sneller/sterker als een HD5850
klik
inclusief hardware assemblage

als je die assemblage zelf doet kun je nog voor een I7 870 gaan!

dan word hij 24 euro duurder :P

Laatst bewerkt:
Ja klopt het is zoiezo 64 bit :-) maar goed die grafische kaart is helemaal vaag want die verschillen zijn mij helemaal niet duidelijk, ik had daar al wel benchmarks van gezien maar ik snap ze niet helemaal.

zie het zo

HD5770 > HD5830 > HD6850 > HD5850 > HD6870 > HD5870 > HD6950 > HD6970
kan het nog makkelijker?

Maar wat is dan het daadwerkelijke verschil tussen bijvoorbeeld een 5850 en een 6970?

de snelheid en de chips

de HD6870 kan meer aan dus je zult hogere FPS (frames per second) krijgen tijdens het gamen wat heel erg bellangerijk is

verder krijg je wat extra features met eyefinity enzo en zul je in de toekomst 3d kunnen gamen(als je nog eens een 3d scherm aanschaft)

de HD6970 heeft trouwens 2 GPU's op een kaart
ook hier voor zou je naar benchmarks moeten kijken die staan op youtube en google etc

Laatst bewerkt:
sorry dat ik onduidelijk ben

ik had het eerst over de HD6870 (maar dit geld ook voor de andere hogere videokaarten)

pas op het einde over de HD6970

No problem :-) dus de 6970 is volgens jou een betere keus? en qua moederbord? ik vind het moederbord in verhouding zo goedkoop in vergelijking met de rest van de benodigdheden...

ja de HD6970 is de beste
alleen ik heb de HD6870 als je videokaart gekozen omdat deze binnen het budget past...

verder is het moederbord prima maar het kan altijd beter maar dat kost ook meer...

Dit wordt namelijk mn eerste samengestelde pc zoals je al merkt :-) maar het moet wel een beetje leuk blijven. stel dat ik over 5 jaar een andere wil zou het ik het dan met de aangeraden setup uit de voeten kunnen, met alleen de processor als twijfel?

nee over 5 jaar is er weer wat anders en zul je dus een nieuw moederbord en processor aan moeten schaffen

een pc gaat 2/3 jaar mee

of je moet voor Socket 1366 gaan hier komen nog CPU's voor uit dat zou net lukken

Ik zie ook overal andere namen bij staan zoals : Sapphire HD6970, Club3D HD6970, XFX HD6970. is dit allemaal dezelfde kaart of... hoe moet ik dat zien?

het zijn de zelfde kaarten alleen ander merk
het verschil in snelheid is miniem en zul je niet merken in games
verder heeft de een meer geheugen dan de ander maar dit is handig voor hoge resoluties met erg grootte schermen maar zo groot ga jij denk ik niet gebruiken en dan is 1GB genoeg

Kijk dat zijn antwoorden waar ik naar op zoek was :-) nergens kon ik op internet vinden wat hier nou de verschillen tussen waren maar nu is het duidelijk. Maar goed als mn pc 2 a 3 jaar meegaat is dat goed genoeg. Ik ben ook niet het type wat alle nieuwe spellen meteen wil spelen dus heb ik genoeg tijd om te kijken voor een nieuwe setup tegen die tijd. Ik ga vooral online gamen met mn vrienden Call of Duty e.d.

Nou ja dan denk ik dat ik er wel uit ben... maar ja het blijft toch een hoop geld dus ik zal er nog ff een nachtje over slapen :-)

bedankt voor al je hulp en tijd!

gr.

Luke

PS. mochten andere mensen ook nog tips hebben dan hou ik me aanbevolen.

bijna alles is binnen 5 werkdagen verzonden, alleen de HDD niet (die kan 10 werkdagen duren)
als je dat graag ook binnen 5 werkdagen wilt hebben zou ik voor een andere gaan
voor de rest zul je hier heel veel plezier mee gaan hebben :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan