Moederbord upgraden voor een nieuwe processor?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Buzza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Buzza

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2004
Hallo,

Ik heb het volgende moederbord:

Asrock P4V88

Nou weet ik zelf wel wat van PC's, maar als het komt tot hardware heb ik echt amper een idee. Ik heb op het moment een Intel Celeron D Processor 2,53 GHZ. Ik wil graag upgraden naar een 3/3,2 GHZ P4 processor. Nou is het al behoorlijk lastig om er een te vinden voor socket 478 omdat de meeste processors tegenwoordig een andere socket hebben (toch?).

In het kort, ik vroeg me af, of dat uberhaupt wel gaat? Of dat de maximum snelheid van dit moederbord te laag zit voor een 3,2 ghz? Of zal ik het niet eens proberen en gewoon een heel nieuw moederbord kopen?

Alvast bedankt voor uw hulp:)

ps. Ik heb zelf ook al een beetje rond-ge-googled, maar ik wordt er echt niet veel wijzer van :(

Laatst bewerkt:
Indien je ook het geheugen wil hergebruiken, zijn er genoeg moederborden met een socket 775, voor een pentium, en DDR l, en ook voor de AMD's, socket 939.

Ook van Asrock, niet duur, wel redelijk goed.

Wat is je budget?

dus je wilt upgraden naar een P4 (of naar een celeron D?).
meestal zijn de prosesoren op dit moment 775 (socket).

je kan beter een nieuw moederbord+processor nemen en dan de oude hardware die je kan gebruiken en nog goed is daar in zetten.

ik hoor het nog wel.

dus je wilt upgraden naar een P4 (of naar een celeron D?).
meestal zijn de prosesoren op dit moment 775 (socket).

je kan beter een nieuw moederbord+processor nemen en dan de oude hardware die je kan gebruiken en nog goed is daar in zetten.

ik hoor het nog wel.

Op het moment heb ik een Celeron D, en wil graag upgraden naar een P4.
Verder heb ik 2x 512mb DDR400 RAM, en een AGP8x 256mb ATI Radeon 9600 XT. Ik zou graag een nieuw moederbord kopen + processor, maar past mijn oude hardware dan nog?

Verder vroeg ik me ook af wat beter is:

Pentium 4 '"Prescott'', Pentium 4 ''Northwood'' of een Pentium 4 Extreme Edition?

PS. Ik ben bereid om ca. 250 Euro er aan uit te geven. Trouwens, is dit moederbord ''slecht'' als je kijkt naar het standaard vandaag, of is het echt nodig om mobo + processor te kopen?

Laatst bewerkt:
je kan alleen de northwood en de prescott gebruiken

prescott is beter
kost tussen de 159 tot 199 euro bij alternate

Omschrijving:
De Intel® Pentium® 4 CPU, codenaam "Prescott", is geschikt om op een moederbord met Socket 478 te plaatsen. De processor beschikt over 1 MB Level 2 cache en werkt op een snelheid van 3400 MHz met een Quadpumped bussnelheid van 800 MHz.

Core Codenaam Prescott
Aantal cores 1
Level 1 Cache 16 KB
Level 2 Cache 1024 KB
Instructieset MMX, SSE3
Snelheid 3400 MHz
Quadpumped bussnelheid 800 MHz
Core spanning 1,3 Volt
i/O spanning 3,3 Volt
Bouwvorm mPGA

zie link voor review
http://tweakers.net/nieuws/30858/Intel-Pentium-4-E-Prescott-en-P4-EE-34GHz-reviews.html

waarom een nieuwe mobo deze is nog best goed en pentium ook het is nog geen eol geworden dus niks nieuw kopen met de hardware die nou heb draai je nog steeds mee op de markt. Tuurlijk het kan altijd beter en mooier maar ik zou gewoon een processor update doen en dan een paar jaar sparen voor iets beters maar je hoef je niet te schamen met deze hardware je kan allicht nog een keer je geheugen naar 2048 uitbreiden

Laatst bewerkt:
Op het moment heb ik een Celeron D, en wil graag upgraden naar een P4.

aan de ene kant kan je nu spreken van upgraden en aan de andere kan van downgraden.
op zich is een Celeron D nieuwer maar alleen ontworpen om een beetje te internetten, brieventypen, mailen, etc. lichte dingetjes.

een Pentium 4 is in principe voor wat zwaardere dingen beter maar is niet nieuwer.
je kan denk ik beter naar een Pentium D ofzo upgraden. Een P4 gebruikt trouwens nogal veel stroom.

voor de rest is het wel beter dan een Celeron D, maar ik zou het niet doen.
maar je moet het zelf weten:D

aan de ene kant kan je nu spreken van upgraden en aan de andere kan van downgraden.
op zich is een Celeron D nieuwer maar alleen ontworpen om een beetje te internetten, brieventypen, mailen, etc. lichte dingetjes.

een Pentium 4 is in principe voor wat zwaardere dingen beter maar is niet nieuwer.
je kan denk ik beter naar een Pentium D ofzo upgraden. Een P4 gebruikt trouwens nogal veel stroom.

voor de rest is het wel beter dan een Celeron D, maar ik zou het niet doen.
maar je moet het zelf weten:D

Nou, het zit zo: Ik game met dit ding :D
En sinds mijn buget atm niet groot genoeg is om een nieuwe Dual Core systeem etc aan te schaffen, dacht ik dat ik mn celeron eens zou upgraden en een extra gigabytje ram erin zou gooien..

Dus wat raden jullie aan? P4, Pentium D, of helemaal niet en wachten tot mn budget het wel toe staat voor een dual core systeem?

PS. Stroomverbruik is waar ik me het minste zorgen over maak, ookal zijn de stroomprijzen omhoog gegaan de afgelopen tijd :p

Laatst bewerkt:
Dual Core past standaard niet op jou moederbord.
ik ben nog even aan het zoeken naar de prijsjes van jouw processors.

gewoon die p4 prescott die is echt wel goed en nieuw want hij is nog lang niet eol
zie een paar berichtjes terug daar staat alles wat je wilt weten ook de prijs

Laatst bewerkt:
kijk eens hier voor de prijzen: http://www.pixmania.nl/nl/nl/779/282/xx/103/9/criteresn.html

ik dacht aan de P D van 3.4Ghz en voor 315 euri heb je een hele aardige Dual Core.
Helaas heb je wel voor beiden een nieuw moederbord nodig.

EDIT:

@casepimper, een p4 die draait niet zo lang meer mee en zeker niet voor games.
Ik heb er zelf ook een en veel games willen toch echt wel wat meer hebben.

Laatst bewerkt:
DDRll geheugen kan je voor weinig geld bijna overal krijgen, dat is in tegenspraak, met elkaar..

Tja, de ts heeft er totaal 250euro voor, en 2 x 512, zit je toch rond de 100 euro, denk niet, dat het weinig is, en krijgen al helemaal niet.

foutje, ik keek bij het verkeerde prijsrijtje ik keek voor ander geheugen van minder.
maar in verhouding met een jaartje geleden kosten ze niks.

Ik zit nu te kijken naar een nieuw moederbord...ik kan een moederbord kopen dat DDR en DDR2 understeunt, en ook AGPx8 en PCI-E in een, voor 60 Euro.
Ik zou hier dan ook graag een Dual Core Processor bij kopen sinds dit moederbord het wel ondersteunt.

Nou vraag ik me het volgende af:

Is deze of deze beter? Ik heb even zitten te vergelijken...de L2 Cache op de Pentium D dual core is twee keer zo groot als op de Core 2 Duo, verder is de Core 2 Duo ook duurder en ''langzamer'' (1,86 tegen 3,4ghz) Het enige goede verschil dat ik zie is dat de bussnelheid 1066mhz is ipv de Pentium D met 800mhz.

Welke raden jullie aan, om voor gamen te gebruiken?

PS. Ik ben niet van plan om het bij Mycom te kopen, maar ik zit gewoon even te vergelijken.

Laatst bewerkt:
Hier zijn ze een stuk voordeliger, enne, deze core 2 duo, zijn veel sneller dan de rest.

Kijk niet naar de mHz, die zegt niets, en alleen Asrock heeft idd die borden, die staan ook op die site, deze bedoel je, denkelijk.

Hier zijn ze een stuk voordeliger, enne, deze core 2 duo, zijn veel sneller dan de rest.

Kijk niet naar de mHz, die zegt niets, en alleen Asrock heeft idd die borden, die staan ook op die site, deze bedoel je, denkelijk.

Bedankt :)

Zou je me ook kunnen outleggen waarom hij precies sneller is? Want the cache is toch twee keer zo hoog enzo :confused:

Die core's werken tegelijk aan een berekening, beetje vergelijkbaar met de dual-channel van de geheugenbus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan