moederbord voor amd/p4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stigter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Hoi,
Ik mag weer meedoen met pc-prive:p en wil weer wat snellers gaan kopen!
mijn voorkeur gaat uit naar amd, te weten
mobo asus a7n8x dual etc met een amd xp2500 333fsb

Maar tegenwoordig is p4 2.4 533 fsb (of 800fsb)ook heel erg aantrekkelijk.
Maar welk goed moederbord hoort hierbij?

In de pc winkels kunnen ze mij niet vertellen welk mobo er veel uitleesmogelijkheden heb. Ik wil gewoon dat ik verschillende fan's kan regelen en ook meerdere temperaturen in de gaten kan houden.

Let wel, het is niet de bedoeling dat het een discussie wordt over p4 of amd, die zijn er al genoeg geweest.
Zijn er al gebruikerservaringen met de asus? (kweet kieskeurig te vinden;-) )

ik heb bar weinig verstand van plankjes, maar ik weet wel dat ik mijn MSI plankje vanaf mijn desktop met het progje PC Alert (van MSI) kan "bijregelen". Maybe is MSI een optie ?

Laatst bewerkt:
hallo,

ik ben ook op zoek, en heb wel interesse in de
asus P4c800 de luxe

maar ik heb er nog geen ervaring mee

groetjes

Oke, msi zou wellicht een optie zijn, maar de asus p4? Staat die gelijk aan de asus a7n8x?

Ik heb 1,5 jaar geleden een dfi gekocht (foutje van pc-winkel, moest een jetway zijn) maar die kan ik absoluut niet meer upgraden, ik wil van de sdram af, maar wil ook een mobo voor de toekomst hebben. Heb begrepen dat tegenwoordig de cpu en mobo's niet meer gelocked zijn en dus makkelijker te overklokken.

Warmte mag geen probleem voor mij zijn, heb genoeg ventilators en mijn huidige cpu loopt ipv 133/33 op 150/37 stabiel met een temperatuur van plusminus 38 graden.

Pentiums zijn nog steeds gelocked, en AMD Bartons volgens mij ook.

Als je voor AMD gaat zou ik voor de Nforce2 chipset gaan (oa de a7n8x) en als je voor Intel kiest, koop dan iig een processor met een fsb van 800.

hier is een review van enkele moederborden met de i875 chipset:
http://www6.tomshardware.com/motherboard/20030519/index.html

Laatst bewerkt:
Een Asus P4C800 (al dan niet Deluxe) en een P IV met 800 FSB en HyperThreading.. Daar kan AMD op dit moment niet aan tippen :-)

Geplaatst door meelman
Pentiums zijn nog steeds gelocked, en AMD Bartons volgens mij ook.

En hoe weet ik of ik een barton of een througbored krijg?
Ik woon vlak bij yorcom:) Wil daar komende zaterdag even gaan "shoppen", maar krijg daar weinig info.

Op dit moment wil ik toch amd xp 2500 333fsb met 512kb en een asus a7n8x (wellicht deluxe uitvoering, maar hoef niet perse lan te hebben)

Ook bij alternate komt weinig info over processoren daar staat wel achter de xp2500 barton? Die dus niet kopen maar een 2400??
Nu weet ik het echt niet meer...............

ps, moderator, hoort mijn vraag niet in upgrades? Zoja, kan je hem verplaatsen naar juiste sectie?

Geplaatst door Steve
Een Asus P4C800 (al dan niet Deluxe) en een P IV met 800 FSB en HyperThreading.. Daar kan AMD op dit moment niet aan tippen :-)

Welk intern geheugen moet je daarbij hebben?
als ik bij yorcom kijk dan is het een duur mobo, p4 2400 of 2800??
En wat is het verschil met p4c800 en de p4p800??

Bij Yorcom vertelde ze mij dat ze alleen maar bartons hebben. Computerland heeft wel throughbored gelukkig. Alleen scheelt het wel aanzienlijk om daar ook het mobo te kopen met yorcom..
Zal een rondje pc-winkels aflopen worden om het juiste te kunnen kopen voor het minste geld.
Dacht nu aan de amd xp 2400+ of 2600+. (beide zijn toch goed om over te klokken?)

BTW, geen melding gehad dat er nieuwe post was
:(

DAt interne geheugen, kiezen voor een merk? Of is dat te verwaarlozen?

Wat is er mis met een Barton dan?

Ik zou voor een Asus P4P800 gaan en bijvoorbeeld een P IV 2.4C. Het enige verschil tussen de P4C800 en P4P800 is, behalve het enorme prijsverschil, dat de P4C800 nog iets als 'Performance Acceleration Technology' heeft, maar dat maakt echt weinig uit voor de uiteindelijke prestatie.

Niets mis met Barton, maar ook uit jouw eerdere postings had ik begrepen dat de throughbored niet gelocked waren en dus makkelijker over te klokken.
Vandaar.

P4 is zeker een optie, maar wel goed mobo hoort daarbij? Die jij eerder al noemde?

Er zitten al meerdere mensen te azen op mijn huidige systeem, als het aan hun ligt koop ik het vandaag nog
:p

Maar de beslissing heb ik nog niet genomen. Mijn voorkeur gaat uit naar amd, maar met de huidige prestaties van de p4... ik weet het echt nog niet.

De lager geklokte Tbreds (1700-2100+) zijn niet gelocked, vanaf 2200+ zijn ze dat vaak wel, ze klokken ook niet zo lekker meer over.

De P4P800 lijkt me echt het ideale moederbord.

Ik zeg niet dat je met AMD een slechte keuze doet, maar de Athlon XP is duidelijk z'n laatste zuchtjes aan 't uitblazen, de nieuwe modellen presteren amper beter dan het 'ouder' model en Intel biedt voor ongeveer hetzelfde geld een veel beter presterend systeem. Het is wachten op de Athlon XP voor er misschien weer een doobraak komt.

Bedankt Steve,
Nu had ik vanmiddag eigenlijk beslissing genomen, maar je brengt me toch weer aan het twijfelen;)

nu bij yorcom
intel p4 2,4 ghz 512 kb >800 fsb s478 box
asus p4p800 lan sata dual ddr 400 800 fsb
2x 256 mb ddr 400 pc3200 kingston valueram cl.3.0
club3d ATI Radeon 9500 128mb ddr dvi & tv out

Voor het mooie prijsje van 617,50

Goede keus?

Best wel een mooi systeem ja :-)

Voor iets meer geld heb je trouwens de Radeon 9500 Pro 9700, deze presteren een stuk beter, daar zou ik dan ook voor gaan.

hey stigter,

als je dat moederbord heb gekocht laat effe weten of hij bevalt,

bedankt, groetjes

@hhjj

Ik zal het je zeker laten weten, maar er is nog discussie of je met pc prive ook dit soort aanschaffen mag doen, normaal gesproken koop je een complete computer. Alleen een moederbord, processor, intern geheugen en videokaart is onduidelijk.

Natuurlijk zonde als ik wel upgrade, maar dan niet het voordeeltje van pc-prive gebruik.

Oja, iemand ervaring met paradigit? Gisteren folder gekregen, maar albatros moederbord?? Is dat huismerk?

Albatros hoeft niet slecht te zijn, maar ik zou het toch bij een gerenommeerd merk als Asus, Abit of EPoX houden. MSI is ook wel goed, maar totaal niet goed over te klokken.

En waar ligt de grens tussen complete computer en onderdelen? Desnoods koop je er een goedkope harde schijf en behuizing bij en je hebt een complete PC.

Ik zou de spullen bestellen bij een goedkopere shop, zoals Yorcom.nl, Wintelco.nl, Perfectsystems.nl, Sallandautomatisering.nl etc. De Tweakers pricewatch heeft ook een soort winkelmand-functie, dan kijkt ie waar de totale bestelling het goedkoopst uitkomt.

Nou ik heb de prijzen wel vergeleken, volgens mij is yorcom wel het goedkoopse op het moment.

Maar zoals ik al eerder zei, het bedrijf moet niet te moeilijk gaan doen....

Ik geef de vraag opgelost, tegen de tijd dat ik hte daadwerkelijk ga kopen geef ik dit topic een "kick";)

Bedankt in ieder geval

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan