moederbord voor amd/p4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door gast0225
Albatros = Albatron = (gefabriceerd door) MSI

haha, sorry had de folder niet zo gauw bij de hand:) en het scheelt maar een letter;)
Maar msi is zeker geen slecht mobo toch?
 
MSI valt mee, ik kan je wel zeggen dat het totaal niet goed overklokbaar is.

Maar hoe kom je erbij dat Albatron hetzelfde merk is als MSI, Pasja? Als ik me niet vergis is Albatron opgericht door ex-Gigabyte-werknemers.
 
(lol ->) als ik langs m'm pc loop, op weg naar de tuin of keuken vv, :D dan zie ik wel / niet een binnengekomen mail, maar verder is 't mooi weer zodat ik ff geen zin heb om te zoeken, maar het komt op het volgende neer :

een maand of wat geleden was er een topic waarin iemand z'n bios wilde flashen, alleen hij kon nergens data vinden. Hij had wel iets van een typenummer + Albatron. Zoeken op Albatron schoot niet op. Uiteindelijk via vele omzwervingen kwamen we in dat topic erachter dat diep, zeer diep in de arhieven van MSI het typenummer van dat Albatronplankje stond met bijbehorend bios.

Als het een dezer dagen weer pokkeweer wordt dan zal ik eens proberen dat topic erbij te vinden, ik weet namelijk dat het toen hartstikke lang zoeken was.
 
Het is mogelijk dat beide fabrikanten toevallig een gelijknamig plankje hadden, maar nu is dat echt niet meer zo. Albatron is echt niet (meer?) hetzelfde merk als MSI.
 
Ik begin te vermoeden dat de match tussen (toevallige) serienummers wellicht het antwoord was op de indertijd gestelde vraag.

Om m'n biertje een beetje koel te houden ben ik maar binnen gebleven en heb ik toch maar even gezocht, maar ik kan geen directe link (meer) leggen tussen Albatron en Msi.
 
ik neem aan dat albatron zeg maar het budgetmerk van MSI was/is?

maar als dat zo is, is de kwaliteit niet vegelijkbaar (asus <==> asrock)
 
Even update

ik heb een asus a7n8x-x gekocht met 2 x 512 mb ddr pc2700 gekocht met een througbored amd xp 2200+

Ik heb hem nu al op 2400+ draaien, en de temperatuur is nog steeds 33 graden..... Volgens mij kan ik voorlopig wel even doorklokken..

Heerlijk dat moederbord, heb alleen de multiplier verhoogd van 13,5 naar 7,5/15 moet van de fsb afblijven heb ik al gemerkt, dan moet ik echt het mobo resetten..
 
De A7N8X-X? Zonde, voor een paar euro meer heb je de gewone A7N8X. Maar toch geen slechte keuze.
 
Geplaatst door Steve
De A7N8X-X? Zonde, voor een paar euro meer heb je de gewone A7N8X. Maar toch geen slechte keuze.

Daar kom ik ook net achter. Zaterdag nog naar yorcom geweest. Had ik maar 1 dag langer geduld gehad..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan