moederbord??

• Onderwerp starter Onderwerp starter saab
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

saab

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2002
Mensen,
Ik heb al eerder een vraag geplaatst een paar dagen geleden en toen kwamen we er niet goed. Inmiddels heb ik meer ontdekt, namelijk:
Op mijn moederbord, intel D845WN Winnipeg P4, zit nagegoeg in het midden de processor P4. Hier schuin onder zit een voedingsaansluiting (vierkante 4-polige, dus geen platte 6-polige) en als ik deze op het bord vastmaak dan start de pc niet op. Er klinkt dan alleen maar een kleine brom en er gebeurt verder helemaal niets. Maak ik dit stekkertje los en zet dan de pc aan dan krijg ik wel de "normale"pc-geluiden maar heb geen beeld en de fan van de processor draait niet.
Mijn vraag is, of de processor nu kapot is? Ik wil dit namelijk wel even zeker weten alvorens ik iets duurs aanschaf terwijl het niet nodig is.

Geplaatst door saab
Mensen,
Ik heb al eerder een vraag geplaatst een paar dagen geleden en toen kwamen we er niet goed. Inmiddels heb ik meer ontdekt, namelijk:
Op mijn moederbord, intel D845WN Winnipeg P4, zit nagegoeg in het midden de processor P4. Hier schuin onder zit een voedingsaansluiting (vierkante 4-polige, dus geen platte 6-polige) en als ik deze op het bord vastmaak dan start de pc niet op. Er klinkt dan alleen maar een kleine brom en er gebeurt verder helemaal niets. Maak ik dit stekkertje los en zet dan de pc aan dan krijg ik wel de "normale"pc-geluiden maar heb geen beeld en de fan van de processor draait niet.
Mijn vraag is, of de processor nu kapot is? Ik wil dit namelijk wel even zeker weten alvorens ik iets duurs aanschaf terwijl het niet nodig is.

als je cpu stuk ishoort je cooler ook nog gewoon te draaien volgens mij. Dat heeft nl. te maken met het mobo en niks met het cpu.

allereerst: je specs. Welk mobo, voeding, processor en koeling.

Heb je de gewone voedingskabel aangesloten?
Draait de fan in de voeding als je boot?
Heeft het ooit gewerkt? Zo ja, heb je iets verandert of is dit problem spontaan ontstaan?
Heb je afstandsbusjes in de kast?
Fan van koeler goed aangesloten?

Ik heb dit systeem zo gekocht en het heeft 2 jaar lang goed gewerkt.
De fan van de koeling draait, maar de fan van de processor niet.

Geplaatst door saab
Ik heb dit systeem zo gekocht en het heeft 2 jaar lang goed gewerkt.

dat snap ik even niet :S de processor heeft geen fan toch? doet je cpu cooler het?

Geplaatst door saab

je bedoelt de fan van de voeding neem ik aan?

en zou je de andere vragen in mijn lijstje ook even af willen werken?

Geplaatst door toetje33

dat snap ik even niet :S de processor heeft geen fan toch? doet je cpu cooler het?

Op de cpu zit wel een fan, alleen je noemt et een cooler. :)

Geplaatst door Muurhond

Op de cpu zit wel een fan, alleen je noemt et een cooler. :)

Ja oke, akkoord.

Wat is het probleem eingelijk?

Hoe warm word de zooi, zou je het niet beter bij het oude topic kunnen houden?

Oke mannen,

De cooler van de Cpu doet het niet.
Voor de duidlijkheid, de pc doet helemaal niets als ik het vierkante stekkertje wat uit de voeding komt in het mobo steek onder de cpu. Zodra ik dat stekkertje eruit haal dan krijg ik wel pc geluiden, echter geen beeld en de cooler van de cpu draait ook niet.

Het type mobo staat bovenaan.
Fan van de cooler zit goed.
En, nee ik heb zelf nooit iets veranderd in de pc

de geluiden geven vermoedelijk aan dat het stekkertje er niet in zit :D Wat voor geluid maakt hij als je op die manier boot?

Zo ja, heb je iets verandert of is dit problem spontaan ontstaan?

Als de stekker erin zit doet ie helemaal niets. Als ik em er echter uithaal dan draait alles behalve de cooler van de cpu en ik krijg ook geen beeld.

ja, dat had je al verteld.

Wat voor geluid maakt hij?

Als dat stekkertje er dus niet inzit dan maakt hij het normale opstartgeluid, zonder piepjes of wat dan ook. Maar de Cpu-cooler draait niet.

Gooi alles eens uit je moederbord en start eens op (met power kabeltje erin) met alleen je processor, geheugen en videokaart erin. Doet hij dat wel? Geeft hij dan piepjes die niet normaal zijn?

Als hij dan nog steeds niet opstart:
hetzelfde proberen, maar dan zonder videokaart.

Door op deze manier een foutmelding uit te lokken kun je controleren of je mobo nog heel is.

Heb ik al gedaan.......alles eruit en op die manier ben ik erachtergekomen dat het aan dat bewuste stekkertje ligt. Verder geen abnormale piepjes of wat dan ook.

ook al geboot zonder geheugen?
Is je systeemspeaker goed aangesloten?

Weet je zeker dat je mobo nergens je kast raakt of kortsluiting maakt?

Laatst bewerkt:
Zonder geheugen ook geen reactie. Eigenlijk moet ik zeggen; Zonder dat stekkertje erin doet alleen de voeding en de cd-rom het en met dat stekkertje geen sjoeger.

Ik denk dat het moederbord kapot is. Maak je kast eens open. Controleer eens of alle condensators nog heel zijn (vaak lekken ze)

Ik kan nergens een condensator ontdekken die lekt....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan