moederbord??

• Onderwerp starter Onderwerp starter saab
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is een goed teken.

Maar verder kan ik vanaf hier weinig voor je betekenen

Dus:
-De pc naar een pcboer brengen en even laten testen
-of ergens een pc bijlenen en zelf één voor één alle onderdelen testen...

Jammer dat die laatste optie veel tijd kost en dat je na 4 uur vermoedelijk tot de conclusie komt dat het probleem zit waar ik denk dat het zit: kapot moederbord.

Ja meelman, dat vermoeden heb ik ook. Ik wil het alleen zeker weten voordat ik voor Jan Doedel een nieuwe koop.
In ieder geval...Bedankt voor je hulp!!!

Dan zul je even langs een pcboer moeten. Of misschien zijn er van die eenpersoons 'nu-cure no-pay' bedrijfjes bij je in de buurt?

Het bedrijfje waar ik em kocht is failliet helaas. Weg garantie!!
Ik denk dat ik het op de gok moet doen.....een mobo kopen dus.

wat voor processor heb je? Misschien kan ik je meteen van wat advies voorzien voor de aankoop...

Een Intel P4 1500mhz s478 dus.
Kan je me adviseren welk moederbord ik daarbij moet kopen?
Waar moet je eigenlijk op letten??

Na lang zoeken ben ik erachter dat het hier gaat om de 12Volts processor connector. Dit is dus de boosdoener.

Geplaatst door saab
Na lang zoeken ben ik erachter dat het hier gaat om de 12Volts processor connector. Dit is dus de boosdoener.
dat klopt.

Waar je op moet letten als je een nieuw mobo koopt:
Je processor: Een s478 P4
Je geheugen: SDR
Wat is je huidige videokaart?

En wat wil je ermee? Spellen, videobewerking, internetten?

Zo mensen,
Nieuw moederbord gekocht en met frisse moed aan de slag. Alles overgezet. Power erop en wat denk je??????
WEER NIKS!!!
Dus nieuwe voeding helpt niet, nieuw moederbord. Wat denken jullie, heel nieuw systeem kopen dan maar??
Ben dat *****-ding behoorlijk zat aan het worden.

Geplaatst door saab
Zo mensen,
Nieuw moederbord gekocht en met frisse moed aan de slag. Alles overgezet. Power erop en wat denk je??????
WEER NIKS!!!
Dus nieuwe voeding helpt niet, nieuw moederbord. Wat denken jullie, heel nieuw systeem kopen dan maar??
Ben dat *****-ding behoorlijk zat aan het worden.

Weet je zeker dat je de kabeltjes zoals PowerLed, HDD Led e.d goed hebt aangesloten?

Er hoeft maar 1 op de verkeerde plaats of verkeerd om te zitten en de boel doet et niet.

Ik heb wel 200000 variaties gedaan op een gegeven moment

Als de processor kapot is, doet ie dan ook helemaal niets meer, wordt dan alle stroomtoevoer naar de rest afgesloten??

Geplaatst door saab
Als de processor kapot is, doet ie dan ook helemaal niets meer, wordt dan alle stroomtoevoer naar de rest afgesloten??

waarschijnlijk alleen je cpu deffect. Als je pecht hebt ook je mobo.

kun je het moederbord niet door de winkel waar je het gekocht hebt laten installeren?

Nog een mobo naar de eeuwige jachtvelden helpen door een eventueel kapot onderdeel opnieuw te gebruiken. Lijkt me echt het beste om meelmans advies te volgen . Waarschijnlijk ook beter voor de garantie.

Het idee van meelman gaat niet door gezien het feit dat mijn pc-winkel failliet is gegaan.
Ik heb net ontdekt dat als ik de pc zonder processor aanzet, er wel allerlei geluiden uitkomen. Zodra ik em er weer inzet doet ie helemaal niets.
Lijkt dus erg op een dode processor??

Geplaatst door saab
Het idee van meelman gaat niet door gezien het feit dat mijn pc-winkel failliet is gegaan.
Ik heb net ontdekt dat als ik de pc zonder processor aanzet, er wel allerlei geluiden uitkomen. Zodra ik em er weer inzet doet ie helemaal niets.

lijkt meer op kapot geheugen of videokaart.

waar heb je het moederbord dan vandaan? Die winkel kan het toch ook wel even inbouwen?

Geplaatst door saab

juist niet! Als je hem eruit haalt zegt ie: 'alarm alarm! geen CPU gevonden!'
en als je hem er weer in stopt komt er geen signaal. Lijkt me prima. Maar misschien kun je hem voor de zekerheid ergens testen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan