Moet ik een duurdere router aanschaffen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

igdir12

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Beste Forumleden,

Bedankt voor het bezoeken van mijn vraag.

Ik zit nu aantal weken met een dillema, ik heb zelf de Internet extra pakket bij de provider (Online Internet) dus dat is 30mb/s down, 3mb/s up.

Maar na een speedtest heb ik dit ontdekt: http://www.speedtest.net/my-result/4126501593

Nu is mijn vraag, is dit normaal? want ik gebruik een Huawei HG655-D Router, en er zitten 3 smartphones 2 laptops en 1 pc aan connect met Wi-Fi.

Kan het zo zijn dat de Router het niet aankan en ik een sterkere Router nodig zal hebben?

Volgens mij hoor ik ook een snellere internet te hebben, want mijn vrienden zeggen dat mijn internet zeer slecht is, voor wat ik betaal.

Hier is een foto met de verzonden en gekomen packets:

ng9Chbo.png

Een andere vriend zegt dat het door mijn wifi-adapter komt, en de andere zegt dat ik een betere router nodig heb.

Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt.

Hoi,

Wat doet hij als je het notebook met de router dmv een kabel verbind hoe snel is het dan

Er klopt ook iets niet: dit is een apparaat wat WiFi N-apparaat, dus dat ding moet flink hogere snelheden kunnen leveren. Hetgeen wat het screenshotje laat zien is veel lager, want daar wordt maar een linksnelheid van 27Mbps gegeven, terwijl dit wanneer goed ingesteld 300Mbps moet zijn (er vanuit gaande dat de laptop ook gewoon Wifi N heeft).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan