Moet ik een nieuwe videokaart aanschaffen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sabst3r

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2009
Hoi,

Ik ben niet zo handig met computers als het gaat om de hardware. Daarom heb ik een vraagje over mij videokaart.

Wanneer ik spellen speel zoals Age of Empires 3, Supreme Commander en Rollercoaster tycoon 3 dan krijg ik na een tijdje, dus wanneer er wat meer mannetjes of attracties in het beeld komen, dan wordt het beeld heel schokkerig tot het spel bijna niet meer is te spelen. Nu heb ik volgens mij wel een redelijke videokaart namelijk de NVIDIA Geforce 7900 GS.
Als ik kijk naar de vereiste systeemconfiguratie om de spellen te kunnen spelen zou die het moeten kunnen dragen.
Nu is mijn vraag dus of ik een nieuwe videokaart moet aanschaffen om de spellen zonder problemen te kunnen spelen of kan het ook aan iets anders liggen?

Dit zijn trouwens de specs van mijn pc:

Besturingssysteem: windows XP Professional (5.1, build 2600)
Systeemmodel: Dell DXP061
BIOS: Phoenix ROM BIOS PLUS Version 1.10 1.0.3
Processor: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6400 @2.13GHz
Geheugen: 2046MB RAM
Videogeheugen: 256.0 MB

Denk dat je hier wel genoeg aan hebt, zo niet vraag maar.

Alvast bedankt en Tot ziens;)

lijkt mij in orde te zijn...

Mocht het zijn dat het altijd na een tijdje zo is (wat dus niet is), dan zou het aan de temperatuur kunn liggen...

Maar omdat het blijkbaar enkel bij veel details is, lijkt het er toch op dat de pc het niet echt aankan...

Schijnt, als ik de site van Dell mag geloven, een Dimension 9200c te zijn.

Weet ik toch allemaal niet...
Als ik een pc nodig heb, koop ik de onderdelen apart...

en ik had geen zin om't te googelen...

Bedankt voor het snelle reageren...

Ja het is inderdaad een dell dimension 9200c.

Dus wat adviseren jullie mij? Want na een tijdje bedoel ik al na 10 min en het lijkt mij niet dat dan al de temp te hoog is.

Wat moet ik veranderen wil ik de spellen gewoon normaal spelen?

Alvast bedankt

Is dit iets wat in de loop der tijd is ontstaan?

Kast al eens open gemaakt en voorzichtig schoon gemaakt van binnen?

De pc is nu volgens mij rond de 5 jaar..(weet niet precies).
Maar naarmate de spellen dus steeds groter werden gebeurde het wel vaker maar of dat dan komt omdat de spellen groter werd of dat het iets is binnen de pc weet ik niet.
Maar hij is een maand geleden naar een pc-shop geweest omdat ik een probleem had met het moederbord en hij heeft hem nog goed schoongemaakt...Zegt ie...
Dat probleem van de moederbord is opgelost en het probleem met de spellen had ik daarvoor ook al dus dat kan het ook niet zijn. :confused:

Maar is die videokaart volgens jullie nog goed genoeg want ik heb er ook aan gedacht om hem te vervangen door een betere.

Rollercoaster tycoon 3 etc. zou je kaart zeker gewoon moeten draaien... Misschien moet je een keer spelen met je kast open om te zien of je fan wel draait? Of weet je zeker dat die dat doet?

Als je je kaart toch echt wilt vervangen, zou ik (gezien jouw spellen) gaan voor een kaart van rond de 70 euro... een nVidia GF9600 GT oid...
http://www.azerty.nl/8-971-210603/peak-9600gt-grafische-adapter.html

PEAK is een prima merk, misschien wat onbekend bij velen. Maar ik ben een ATI persoon dus ik weet niet zozeer veel van nVidia kaarten :O moet je anders maar eventjes wachten tot er iemand anders reageert.

Groeten,
AG

Tnx Acerguy,

Ja volgens mij moet mijn videokaart die spellen gewoon kunnen draaien zonder problemen. Ik zal straks even proberen te spelen met de kast open.

Oja, nog een klein vraagje...
Waar moet ik precies naar kijken als ik een nieuwe kaart wil om er voor te zorgen dat ie ook in mijn pc past?
Ik las in andere topics iets over PCI-E ofzo....

Waar kan je zien of je dat hebt of niet?

alvast bedankt

tnx,

Dat is een handig programma :thumb:
Het is een PCI-E.

bedankt
laterz

toch wel...

het bepaalt de snelheid tussen de gegevensoverdracht naar en van de beeldkaart...

dus wel vrij belangrijk...

Je moet toch weten dat als je iets koopt (PCIe x16 2.0), hoewel het toch nog gaat werken, je er hoe dan ook niet het maximale kan uit halen...

toch wel...

het bepaalt de snelheid tussen de gegevensoverdracht naar en van de beeldkaart...

dus wel vrij belangrijk...

Je moet toch weten dat als je iets koopt (PCIe x16 2.0), hoewel het toch nog gaat werken, je er hoe dan ook niet het maximale kan uit halen...

Wat is dat vandaag met eigenwijze mensen?
Een moderne videokaart maakt heel die 1.0 bandbreedte niet vol. En als het al wat scheelt bij de duurdere kaarten (GTX295 of iets dergelijks) dan gaat het om een enkel procentje. Dat scheelt dus net zoveel als dat je een oude driver of iets dergelijk gebruikt.
Onbelangrijk dus.

Dit kan in de toekomst wel veranderen.

(videokaart die hij heeft is trouwens zwaar zat. Wil ie iets anders dan zou de HD4770 een optie zijn...)

Laatst bewerkt:
Als ik jou goed begrijp dan speculeer je dat de moderne kaarten nog niet eens volledig 2.0 benutten. Dan vraag ik mij af of de overstap naar PCI-e 3.0 die mogenlijk binnenkort komt het waard is om op te wachten.

Ey,

Ik heb net gespeeld met de kast open en de ventilator van de videokaart draait gewoon. En weer na een paar minuten wanneer het wat drukker word in beeld begon die te schokken.:(

@marsmannetje;
Jij zegt dat mijn videokaart zwaar genoeg is maar dan wil ik wel weten wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat ie het dan ook gewoon doet bij deze spellen? Ik wil pas een andere videokaart kopen wanneer ik zeker weet dat deze kaart gewoon niet goed genoeg is.

En waar jullie nu over aan het discussiëren zijn gaat allemaal boven mijn hoofd en weten;).

Maar ga gerust verder hoor.

Alvast bedankt en laterz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan