Moet ik een nieuwe videokaart aanschaffen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha, snap ik wel ;)

Maar goed het is jouw topic en jouw vraag dus het lijkt me fair dat we daar maar even op verder denken. Momenteel heb ik geen idee wat het probleem zou kunnen zijn. Misschien even bij je standaard instellingen van je gpu kijken of AA (anti-aliasing) aan staat. Dit maakt alles wat normaal makkelijk te doen is toch een stuk zwaarder voor de gpu omdat die dan de lijnen gaat filteren en vloeiend maakt. Als ik het zo goed zeg.

Ik had daar ook problemen mee tot ik erachter kwam dat mijn software van de gpu hem automatisch op 4x zette. Nou moet je bij de opties ook iets van "instellen per toepassing" oid kunnen vinden.

Ik weet niet of dit je probleem zou kunnen zijn maar verder weet ik het nu even niet.

Groeten,
AG

Heb je het probleem vanaf het begin?
Of heb je windows een keer opnieuw geinstalleerd?

Heb je al nieuwe drivers geinstalleerd.
Weet je of de chipsetdrivers geinstalleerd staan?
Ligt het niet aan het spel?

Tnx acerguy ik ga zo even kijken.

@marsmannetje

Hij wordt pas schokkerig wanneer het wat drukker in beeld wordt dus niet in het begin. Maar het gebeurde al bij de eerste keer dat ik die spellen ging spelen.

Windows is een keer opnieuw geinstalleerd.

Alle drivers zijn geinstalleerd en ik heb drie weken geleden, dus voordat ik deze vraag op dit forum zette, nog gekeken of er updates waren.

Ik weet bijna 100% zeker dat de chipsetdrivers zijn geinstalleerd. Maar misschien is het handig als ik dat nog een keer ga checken. Waar moet ik dan kijken?

Het zijn meerdere spellen waar het probleem ontstaat: rollercoaster tycoon 3, Supreme commander en age of empires 3. Dus lijkt me sterk dat het dan aan de spellen ligt.

Alvast bedankt en laterz

ps. Ik heb net gekeken en de AA staat uit.

Laatst bewerkt:
Ik weet misschien nog iets wat het kan zijn: je hebt mogenlijk antivirussoftware die dan gaat updaten? Is echt het laatste wat ik nog kan bedenken. Probeer dit programma ook eens:

http://www.iobit.com/gamebooster.html

Is een programma dat ik altijd gebruik en ik merkte wel verschil! Je kunt het altijd proberen. Het programma wijst zichzelf.

Succes!

waarschijnlijk toch je videokaart.

moest je een nieuwe kopen, en je bent van plan om dat soort 'lichte' games te spelen, is de nvidia 8400 gs meer dan genoeg. ik heb deze ook gehad, en ik speelde ongeveer dezelfde spelletjes dan jij, perfect. call of duty 5, x-men wolverine was zowat het zwaarste dat ik daarmee kon spelen...dus zo zwak is dat ook niet.

Een 8400 gs is toch een matige kaart te noemen. Ik denk dat de 7900 zelfs nog beter zou moeten presteren?

Maar goed, zoals ik al eerder heb gezegd: van de nVidia kaarten weet ik niets. Ook maar half hoe dat nou zit met hun nummeropbouw. ik bedoel maar:

GTS 260 = 9800 GT = 8800 GT?

Nogal verwarrend, al zeg ik het zelf. Maar naar wat ik wel weet is de 8400 niet beter dan de 7900? Of zit ik nou totaal fout?

Als ik het me goed herinner is de 7900-serie opgevolgd door de 8800-serie.
Dus ik denk dat de 7900 qua prestatie ergens tussen een 8600-serie en de 8800GT in zit.

http://www.tomshardware.com/charts/...=on&prod[2084]=on&prod[2098]=on&prod[2087]=on

Toch niet helemaal... Een 8600GTS is al beter. Dus meer tussen een 8500GT en een 8600GTS in.
Daarbij heb ik tevens een HD4850 gezet om te laten zien hoeveel beter die kaart is.

Welke processor heb je eigenlijk?

GTX260 is geen 9800GT.
Een 8800gt is ongeveer een 9800gt. En voor die laatste is ook weer een nieuwe naam dacht ik...

Ey

Gamebooster heeft niet echt geholpen. Je merkt wel bij het intro en bij bijv. de opties dat die sneller is maar hij schokt nog steeds:confused:.

Mijn processor:
Type : Intel Core 2 Duo
Interne Specificatie : Intel(R) Core(TM)2 CPU 6400 @ 2.13GHz
Modelnummer : E6400
Codenaam : Conroe
Revisie : B2
Technologie : 0.065µ
CPU ID : 6.F.6
CPU IDEx : 6.F.6
Microcode : MU06F6CB

Maar ik ben er al bijna helemaal uit dat ik een andere wil aanschaffen.
Ik raak nu alleen wel in de war :shocked:.

Kan iemand 1 videokaart aanwijzen waarvan die vrijwel zeker van weet dat ie in mijn pc past, die goed genoeg is voor de spellen die ik heb genoemd(of beter) en onder de 100 euro ligt(mocht ie héél goed zijn mag het er iets boven;))? Ik zal diegene heel dankbaar zijn.

Alvast bedankt en tot ziens

Hoi

Ik heb nu deze videokaart op het oog;
http://www.perfect-systems.nl/compu...xfx-9600-gt-512mb-pcie-tv-dvi-pvt96gyaf3.html

Volgens mij is dit er 1 die in mijn pc past en ook een stuk beter is dan die ik nu heb.
Is dit een goede kaart of kijk ik nou helemaal verkeerd?

Oja nog een vraagje, is GPU Core Clock hetzelfde als kloksnelheid? want bij PC wizard noemen ze het GPU Core Clock terwijl op internet het bijna altijd kloksnelheid staat.

Welke voeding zit er in je systeem? Merk en wattage?

Moet je even de kast voor openmaken, want misschien is er een nieuwe nodig om voldoende stroom te leveren.

De kaart die je nu hebt gekozen is in principe een low budget kaartje, gaat werken maar verwacht geen wonderen.

Hoi lita,

Ik weet niet precies waar ik moet kijken maar er zit een stikker in de computer waarop volgens mij staat wat je wil weten.

Merk: Dell
Type: n375-00

Output staat 375W Max
maar stukje daaronder staat ook max combined output currention 150W

Dus ik weet niet wat je precies wilt weten...

Maar jij zegt dus dat deze videokaart niet zo goed is. Maar waar kan ik dan aan zien dat ie wel goed is, want daar kom ik maar niet achter. Er staan namelijk zo veel videokaarten op internet en soms zie je kaarten met 1G aan geheugen die even duur zijn als kaarten met 512 MB. Dus waar moet ik precies naar kijken?

http://helpmij.nl/forum/showthread.php?t=436007

In dit draadje heb ik wat uitleg gegeven waar je op moet letten (Moet nodig er weer mee verder gaan).
Ik denk dat jij, wil je een stap zetten, voor een HD4850 moet gaan. Of bij Nvidia voor een GTS250. Overigens durf ik nog altijd niet te zeggen of het echt de videokaart is. (al denk ik het wel)

Zou jij kunnen zeggen wat er op je voeding bij +12V staat? Hoeveel Watt, of hoeveel Ampere. (desnoods een fotootje van het stickertje op de voeding). Een 7900-serie is ook niet echt zuinig te noemen dus het zou me niet verbazen dat je voeding zwaar genoeg is voor een HD4850.

Het lukt me niet om een duidelijke foto te maken van de sticker dus ik ga em wel ff overschrijven:

Output 5V ........./ 22.0A
375W +12VA........./ 18.0A
+12VB......../ 18.0B

Max Combined output current on +12VA & +12VB Output is 30 A
150W+12VA &+12VB

Dit is niet alles wat erop staat maar wel waar 12 V bij stond.

Ik hoop dat dit is wat je zoekt.

alvast bedankt en tot ziens

Dat is het helemaal. 30A = 360W dat zou zelfs genoeg zijn voor een HD4870. Al is dat wat krapper.
Wil je geen risico nemen, dan zou ik de HD4850 kopen. Of wachten op de komende HD4790, maar ik heb geen idee wanneer die uitkomt.

Qua prestaties zal de HD4790 tussen een HD4850 en een HD4870 in komen te zitten.

ey marsmannetje,

Als ik kijk op internet intik HD4850 dan krijg ik heel veel verschillende merken. Bijv. Asus, Club 3D en XFX Radeon. Wat zijn daar de verschillen tussen want ze hebben wel allemaal een andere prijs dus denk dat er wel verschillen zijn...

Over het algemeen is er op basis van de kaart zelf geen verschil. Verschillende merken hebben een eigen koeler en hanteren gewoon hun eigen prijs. Sommigen zijn al voor je overgeclockt. Maar verder is er geen verschil.

Dus: als je die zelf kan overklokken en het uiterlijk van de koeler maakt je niks uit, dan zou ik gewoon de goedkoopste nemen die je kan vinden ;)

Tnx acerguy,

ik heb geen idee wat overklokken is dus ik zal er 1 zoeken die al is overgeclockt. Staat dat er gewoon bij want ik kan het niet zo 1 2 3 vinden:confused:.

Oja ik zie bij allemaal dat ze een PCI-E 2.0 ingang hebben terwijl ik een PCI-E heb. Ik las ergens anders al dat het wel kan maar dat je niet alles uit je kaart kan halen. Bestaan er wel HD 4850 met een normale PCI-E ingang?

Ik ben trouwens aan het zoeken op Azerty.nl

alvast bedankt en tot ziens

Wat PCI-e versies betreft zou ik me geen zorgen maken. Het gaat om de geheugenbandbreedte als ik het goed heb. En ik citeer marsmannetje door te zeggen dat de meeste kaarten van nu de volledige bandbreedte van versie 1.0 niet eens (kunnen) benutten. Dus daar zou ik me niet teveel zorgen over maken.

Standaard "Clock" speed 625 Mhz, hier even een overgeclockte:

http://www.azerty.nl/8-970-197403/gigabyte-gv-r485oc-1gh-grafi.html
http://www.azerty.nl/8-970-103453/msi-r4850-2d1g-oc-grafische-.html

De tweede hiervan is ietwat lager (over)geclockt, desalniettemin een optie...

http://www.azerty.nl/8-970-215771/sapphire-vapor-x-hd-4850-gra.html

De laatste is ook niet veel overgeclockt, maar heeft wel een uitstekende koeler! Ik raad je de eerste en de laatste aan. De eerste als de overclock erg belangrijk is, en de tweede omdat die een speciale koeler heeft.

Aan jou de keuze...

Tnx acer.

Dan nu nog 1 laatste vraagje...

Kan je gewoon deze PCI-E 2.0 gewoon normaal aansluiten of moet je nog een "tussenstukje" hebben?

Als alles goed is dan ga ik voor de derde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan