Moet ik opnieuw installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lilith999

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2012
Berichten
2
Een hele boterham om uit te leggen.

Mijn vriend wou zo'n theme-pack installeren en zijn gehele pc ombouwen kwestie van layout. Hij draaide echter nog op Windows XP, en een Windows 7 was vereist voor dit theme-pack. Een vriendin van ons had nog een cd van Windows 7 liggen, en heeft deze komen installeren. Nu vrees ik echter dat dit enkele uren werk voor niets geweest zijn en dat zij de computer alleen maar een beetje verknoeid heeft.

- Bij de instellingen van de computer kan je kiezen om hem te laten draaien op x16 of x32. Windows XP heeft dan ook altijd op x32 gedraaid. Bij het installeren van Windows 7 kon echter enkel gekozen worden tussen x64 en x86. Windows 7 is nu geïnstalleerd op x64. Geeft dit normaal gezien veel problemen op een x32 computer?

- Er is geen format gebeurd. Bij het opstarten van de computer krijgen we 2 of 3 opties van besturingssystemen. Op zich geen enkel probleem. De backup die van de harde
schijf is gemaakt (via Windows zelf), wil echter niet meer openen. De belangrijke bestanden hadden we gelukkig nog op externe schijf staan, maar kan dit voor problemen zorgen kwestie van installaties etc?

- Bij het opnieuw installeren van een spelletje kreeg ik zonet de melding dat het spel niet kon openen omdat er geen OpenGL mode gevonden was. Dit zou kunnen verholpen worden door de driver van de videokaart te updaten. Bij apparaatbeheer staat echter geen videokaart aangegeven. Een foutje bij de installatie? En hoe is dit op te lossen?

Ik hoop van harte dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik blijf normaal gezien graag zo veel mogelijk van het besturingssysteem af, maar ik zou toch graag weten of ik opnieuw moet installeren, en misschien op voorhand even formatteren??

Groetjes,

Kat
 
x84 is hetzelfde als x32
Dat had de voorkeur gehad.
Of het x64 toch mogelijk is, hangt af van de hardware.
EEn goed advies is alleen te geven wanneer deze bekend is.

Bij een oudere (singlecore) processor en weinig intern geheugen (onder de 2 gb) is de x84 versie noodzakelijk.

Als de pc wel nieuw genoeg is en x64 ondersteund is het zaak om op de site van de fabrikant van het moederbord te kijken of er 64bit drivers zijn voor de hardware.
Installeer eerst deze (chipset) drivers en dan de drivers van de videokaart etc.
Dit laatste is ook noodzakelijk als er een nieuwe x84 installatie wordt uitgevoerd.

Mvg Leo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan