Moet wachtwoord invoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koradhil

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2004
Normaal gesproken hoefde mn pa nooit een wachtwoord in te voeren bij het opstarten van Windows, maar sinds zaterdag moet dat ineens wel, en hij weet het wachtwoord dus niet...

Info:
- Microsoft Windows XP Professional Engels 2004 Service Pack 2
- Norton Internet Security 2004 staat er op en de windows firewall staat aan.
- Er zijn 2 users ingesteld, beiden hebben nu een wachtwoord, 1 van de 2 had admin rechten
- Ook de administrator account zelf heeft nu een wachtwoord
- Windows Restore (via installatie cd) werkt niet, daar moet het administrator wachtwoord ingevoerd worden
- De harde schijf is niet gedeeld op het netwerk

Mn vader heeft belangrijke data op zn harde schijf (ntfs, 1 partitie) staan, die hij dus niet kwijt wil, formatteren is dus alleen een laatste redmiddel, maar liever niet.

Iemand enig idee hoe dit is op te lossen?
Ik heb al wat gehoord over het programma ERD-Commander, maar dat kost iets van 150 euro legaal en het duurt nog wel even tot ik weer op een lanparty ben...

Welkom op Helpmij.:)

Heb je als geprobeert in "veilige modus" via Administrator windows in te komen?
Als er tijdens de setup geen wachtwoord is aangemaakt, zou je normaal op OK kunnen klikken en windows in moeten komen.

Laatst bewerkt:
Veilige modus werkt ook niet, ik moet dan ook een wachtwoord invoeren.
Simpelweg geen wachtwoord invoeren werkt ook niet.

Ik zal dat nu eens proberen.

Ik heb geen brander in deze pc zitten en ook geen floppy drive, dus aan dat programma heb ik niet zo veel...
Ik heb nog wel een brander liggen maar windows herkent die niet.

Oke ik heb het geprobeert en het werkte niet.
Met username Administrator en geen password kreeg ik een error dat het wachtwoord niet goed was, en met het normale username van mn vader kreeg ik de volgende foutmelding:

The system could not log you on because of the following error:
The program issued a command but the command length is not valid.

Trouwens, leuke casemod :) Kijk eens op mijn site, www.korazu.com

Geplaatst door Koradhil
Trouwens, leuke casemod :)
Bedankt.:thumb:
Leuk opgezette site, helaas nog wat leeg.:confused:
Geplaatst door Koradhil
Ik heb nog wel een brander liggen maar windows herkent die niet.
Hoezo herkend windwos de brander niet?
Wordt de brander wel in het Bios herkend?
Master en slave jumper goed ingesteld?

Hij herkende hem eerst wel, maar nadat ik hem er uit had gehaald en weer trug in deed, deed hij het niet meer, alleen als ik hem als master aansluit, maar dat is de dvd speler al. Als ik de dvd speler als slave aansluit en de brander als master, herkent ie de dvd speler niet :confused:
Ik zou de dvd speler er uit kunnen halen en de brander aan kunnen sluiten natuurlijk...
Normaal brand ik altijd cd's op de pc van mn vader.

De site is nog zo leeg omdat ik hem net 2 weken geleden heb geupdate, een totaal nieuw design en met betere php coding. De oude versie is nog te vinden onder www.korazu.com/specs
Vooral de delen Logs, Reviews en Tutorials zijn nog leeg omdat ik nog geen digitale camera heb om foto's er bij te maken...

Laatst bewerkt:
Heb je een andere IDE kabel geprobeerd?

Wat betreft je site, ik heb ook geen digitale camera.
Deze leen ik steeds even.:)

Ja, ik had er eerst namelijk roundcables in zitten en nu weer normale flatcables.
Maar dit wijkt af van het originele probleem...
Mijn vader heeft een bedrijf opgebeld waar de pc morgen naartoe gaat, hopelijk wordt het dan opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan