Normaal gesproken hoefde mn pa nooit een wachtwoord in te voeren bij het opstarten van Windows, maar sinds zaterdag moet dat ineens wel, en hij weet het wachtwoord dus niet...
Info:
- Microsoft Windows XP Professional Engels 2004 Service Pack 2
- Norton Internet Security 2004 staat er op en de windows firewall staat aan.
- Er zijn 2 users ingesteld, beiden hebben nu een wachtwoord, 1 van de 2 had admin rechten
- Ook de administrator account zelf heeft nu een wachtwoord
- Windows Restore (via installatie cd) werkt niet, daar moet het administrator wachtwoord ingevoerd worden
- De harde schijf is niet gedeeld op het netwerk
Mn vader heeft belangrijke data op zn harde schijf (ntfs, 1 partitie) staan, die hij dus niet kwijt wil, formatteren is dus alleen een laatste redmiddel, maar liever niet.
Iemand enig idee hoe dit is op te lossen?
Ik heb al wat gehoord over het programma ERD-Commander, maar dat kost iets van 150 euro legaal en het duurt nog wel even tot ik weer op een lanparty ben...
Info:
- Microsoft Windows XP Professional Engels 2004 Service Pack 2
- Norton Internet Security 2004 staat er op en de windows firewall staat aan.
- Er zijn 2 users ingesteld, beiden hebben nu een wachtwoord, 1 van de 2 had admin rechten
- Ook de administrator account zelf heeft nu een wachtwoord
- Windows Restore (via installatie cd) werkt niet, daar moet het administrator wachtwoord ingevoerd worden
- De harde schijf is niet gedeeld op het netwerk
Mn vader heeft belangrijke data op zn harde schijf (ntfs, 1 partitie) staan, die hij dus niet kwijt wil, formatteren is dus alleen een laatste redmiddel, maar liever niet.
Iemand enig idee hoe dit is op te lossen?
Ik heb al wat gehoord over het programma ERD-Commander, maar dat kost iets van 150 euro legaal en het duurt nog wel even tot ik weer op een lanparty ben...