Mogelijk of ommogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

LuckyFm

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2015
hallo allen,

Even een korte vraag ik doe een selectie met een combobox met daaronder een textbox met de waarde:

Code:
=[Cbo_Speler1].[column](2)
Hierin staat het aantal te maken caramboles.
Het kan voorkomen dat door onderbezetting een speler een dubbelpartij moet spelen.
Dan wordt eenmalig het aantal caramboles verhoogd met b.v. 6.
Nu wil ik graag een knop "Dubbel Partij" dat de waarde van =[Cbo_Speler1].[column](2) wordt verhoogd met 6

Kan dit???

Code:
Private Sub lblDubbel_Click()

If Me.Txt_CarMake1 <= 55 Then
Me.Cbo_Speler1.Column(2) = Me.Cbo_Speler1.Column(2) + 6
End If
End Sub

Ik krijg steeds fout 424 tijdens uitvoering:
Object vereist

Da's een hele logische foutmelding. Nou ja, de melding is cryptisch genoeg :). Maar dat je 'm krijgt is natuurlijk logisch. Een keuzelijst (met invoervak) haalt middels een Rijbron gegevens op. Dat kan een tabel zijn, of een lijst met waarden. In jouw geval haal je een tabel. op. De keuzelijst leest dus die tabel. Hij kan er nooit in schrijven. Laat staan de waarden dynamisch aanpassen. Daarvoor moet je de onderliggende tabel aanpassen, en vervolgens de keuzelijst bijwerken. Maar volgens mij wil je dat niet...
Het lijkt mij voldoende als je de waarde in het tekstveld aanpast, want dat kan natuurlijk wel. Overigens verandert die waarde dan gelijk weer als je een andere waarde uit de keuzelijst kiest. Nog een probleem: met die knop kun je onbeperkt de waarde met 6 ophogen. Lijkt mij ook niet de bedoeling!

Octafish,

Daar was ik dus al bang voor, natuurlijk wil ik niet de tabel aanpassen want het is een eenmalige verhoging (straf voor twee partijen op een avond).

Helaas dan maar zoeken naar een andere oplossing

Ik heb je al in een ander draadje gezegd dat je m.i. veel te ingewikkeld werkt. Deze vraag onderstreept dat :). Het is namelijk een heel simpel probleem. Eigenlijk niet eens een probleem. Ofwel niet opslaan, ofwel de waarde opslaan in de onderliggende tabel.

Octafish,

Waarschijnlijk heb je helemaal gelijk maar wat ik tot nu toe heb gecreëerd is volkomen "selfmade" (met hulp van dit mooie forum) voordat ik aan dit project begon had ik nog nooit iets gemaakt.
Dus met hulp van Google en Help Mij heb ik mijzelf iets van ontwikkelen in vba bijgebracht. Natuurlijk had ik beter eerst een aantal cursussen kunnen volgen, al is het maar om de logica van vba te doorgronden,
maar dat heb ik dus niet gedaan en dan ontkom je er niet aan dat je niet "schoon" ontwikkeld.
Ik ben ervan overtuigt dat wanneer ik mijn scorebord.accdb (toch al 48 Mb inmiddels) aan jou zou toesturen om hem te optimaliseren, je in een uur zegt "Makkelijker om opnieuw te beginnen".

Toch kan ik zeggen dat alles werkt en zelfs de nieuwe regeltjes van de KNBB voor het komende seizoen zijn inmiddels verwerkt of toegevoegd.

Wellicht dat ik straks in een zwart gat val qua ontwikkelen, klaar is klaar ten slotte, en dat ik dan opnieuw begin met de kennis die ik inmiddels heb vergaard.
Versie 1.987656789 (ongeveer) is nu klaar, straks wellicht beginnen aan versie 2.0.

Gr, Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan