Monitorproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anargie

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
Hallo, ik had ongeveer een jaar geleden een vraag gesteld ivm mijn oude computer maar de problemen met de nieuwe blijven maar komen...

Ik heb nu dus een laptop en enkele dagen geleden had ik een klein ongelukje en glipte het ding uit mijn handen. Het beeldscherm was gebroken en ik typ dit bericht uit het 1/4e deel van mijn scherm dat nog zichtbaar is, erg lastig en frustrerend dus.

Omdat ik niet het geld heb om het beeld te repareren heb ik een oude monitor van mijn ouders geleend en via de VGA-kabel aangesloten op de laptop. Dit ging ongeveer een dag prima, tot gisteren. Steeds als ik de kabel aansloot met het beeldscherm kwam het bericht 'geen input signaal, ga naar stroomspaar' en werd het beeld zwart. Als ik de kabel uittrok en aansloot bleef het bericht komen, ook als ik de monitor aan en uit zette en de stekker uittrok en instak.

Daarna heb ik een tweede beeldscherm geleend van mijn ouders en dit ging ook een dag goed, tot vanmiddag. Precies hetzelfde gebeurde, alleen staat er dit keer: 'monitor going to sleep'. Het beeld blijft zwart, wat ik ook doe. en hetzelfde bericht komt als ik aan de knioppen sleutel. Ik heb twee verschillende VGA-kabels met de twee monitoren dus daar zal het vast niet aan liggen.

Dus, problemen die ik graag zo snel mogelijk wil oplossen, en daar kan ik jullie hulp goed bij gebruiken. Alvast bedankt.

Ga naar Configuratiescherm>Energiebeheer en kijk daar wat is ingesteld bij de energie-instellingen betreffende het beeldscherm.Het kan zijn dat e.e.a. niet meer werkt omdat je de laptop hebt laten vallen. Welk besturingssysteem heb je?

Ik heb aan energiebeheer gesleuteld maar niets helpt. Besturingssysteem = Windows Vista.

Hoe oud is je laptop?
Mischien heb je nog garantie (alhoewel weiningen "laten vallen" verzekeren...)

Laptop is niet verzekerd en garantie is voorbij maar dat is niet het probleem, zolang ik het kan aansluiten met een beeldscherm kan ik er mee leven.

Als energie beheer niethet probleem is zou ik toch denken dat je videokaart stuk is en dan heb je weinig mogelijkheden...

Laatst bewerkt:
Je zou kunnen zoeken (mediamarkt, bcc en ofice center) naar een externe video kaart.
Ik heb er wel eens van gehoord en wel eens iets van gezien (zie bijlage) maar of dat echt bestaat weet ik niet zeker...
Hier is de foto...

Dit ding heeft eigenlijk alles; extra usb, geluidspoorten, vga etc.
dus echt geloofwaardig is deze niet echt (vind IK tenminste) maar het zou kunnen bestaan...

EDIT: blijkt een echte extern poort centrum te zijn (alle poorten via enkele usbtjes...)
heb even bij de prijs gekeken...
Ik denk dat je niet in de stemming bent om 130 euro neer te leggen voor dingen die je niet nodig hebt?
Ik zoek nog even door naar iets goedkopers...

Laatst bewerkt:
Ligt het echt aan de videokaart? De monitor gaan steeds automatisch op slaapstand, dus is er echt geen andere oorzaak? Het gaat steeds slechter met mijn laptopbeeld, nu nog maar zo'n 10% van het hele beeld over om te typen...
Of misschien heb ik iets niet goed gedaan met videobeheer, wat moet ik precies doen?

Het probleem is opgelost; het antwoord was al die tijd fn + f4 indrukken.
Toch bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan