mouseover

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou beginnen met het valideren van de HTML (Waarom gebruik je eigenlijk geen STRICT doctype?).

Je gebruikt stijl-eigenschappen in je HTML (height, background, width) Dat hoort niet. Die moet je in CSS stoppen. Dat kan wel in je HTML, maar ik zou het in een externe stylesheet doen.

Wanneer je het toch in de HTML wil doen is het geloof ik:

HTML:
<elementnaam style="background-image: url('picture/logos/wagenwebsite.gif')" > text binnen element </elementnaam>

dus niet

HTML:
<td background="picture/logos/wagenwebsite.gif">

Wanneer je javascript ook binnen je HTML file zet moet je deze geloof ik 'escapen' in HTML. Ik geloof door middel van comment tags. Ik wil niet eens opzoeken hoe dat moet.

Uiteindelijk heb je ook nog een copyright statement zonder tags neergezet (binnen bijvoorbeeld <p> of <div>. En dan ook nog eens buiten je BODY tags (Zelfs buiten je HTML tags)

[Off topic; ik geloof dat een copyright statement in Nederland (en misschien ook Belgie) geen toegevoegde waarde heeft. In Nederland spreken we geloof ik van auteursrecht.]

Verder; elke img tag moet een alt attribuut hebben waarin beschreven wordt wat de img weergeeft.

Ik had even snel de code die je had gegeven in een HTML bestand geplakt maar hij laat de plaatjes niet zien (zelfs als ik ze vervang naar een eigen plaatje) en de code is te rommelig voor mij om er goed naar te kijken.

succes :)

HTML:
<elementnaam style="background-image: url('picture/logos/wagenwebsite.gif')" > text binnen element </elementnaam>

Bij het verwijzen naar een url binnen CSS horen daar voor zover ik weet geen quotes om. Zo dus:

HTML:
<elementnaam style="background-image: url(picture/logos/wagenwebsite.gif)" > text binnen element </elementnaam>

Bij het verwijzen naar een url binnen CSS horen daar voor zover ik weet geen quotes om.
hoeft niet, mag wel :)
Quotes are optional, and can be single or double if used. Without quotes, you need to escape parentheses, whitespace, commas, and quotes - using either backslashes or url encoding. With quotes, you only need to escape matching quotes.

Aha, weer wat geleerd. :thumb: Ik zag op de site van het w3 een voorbeeld zonder quotes, dus nam eigenlijk zonder meer aan dat dat de standaard was.

Ik weet niet of het uitmaakt, kan er niks over vinden. Het is mij ooit zo aangeleerd.

Wanneer het inderdaad geen verschil maakt kan je ze volgens mij beter weglaten daar elk karakter scheelt in data overdracht etc.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan