Mozilla Thunderbird naar back-up externe disc.

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Ik heb een Samsung portable ssd voor mijn back-up van documenten, afbeeldingen enzovoort.
Maar ik weet niet hoe ik mijn mail programma Mozilla Thunderbird met drie mailadressen en mappen op de back-up kan krijgen.
Dus het liefst de gehele map Thunderbird in één keer.

Zo?

Ik heb geen pop3 maar imap. Mijn mail staat op mijn laptop en mobiele telefoon. Mijn back-up SSD staat los van mijn laptop en koppel ik eens in de paar maanden aan. Dit omdat als je een virus krijgt of een andere fout staat de virus binnen een seconde ook op je back-up SSD. Ik koppel de SSD pas aan als de laptop al een tijdje zonder problemen aanstaat en na de back-up koppel ik hem weer los.

Bij IMAP staan je e-mails al op de server van je e-mail provider.

Klopt, maar niet aan gedacht. Maar ik heb in Mozilla Thunderbird ook een tiental lokale mappen om mijn mailbox niet te vol laten lopen. Het heet lokaal maar die lokale mappen staan wel in het programma Thunderbird.

Ik vermoed dat je een backup-programma gebruikt om je gegevens naar die externe schijf te kopiëren?
Om je lokale map(pen) te backuppen:
  • Klik rechts op de naam "Lokale mappen".
  • Je krijgt dan een popup menu.
  • Klik op "eigenschappen".
  • In het venster/tabblad dat nu verschijnt zie je rechts de lokale map waar je berichten opgeslagen zijn.
  • Kopieer dat pad en plaats het in je backup-programma om mee te backuppen naar je externe schijf.

Terug
Bovenaan Onderaan