Mozilla Thunderbird naar back-up externe disc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het uitgezocht en de map lokaal maakt inderdaad deel uit van Thunderbird. Ik heb in mijn eigen map documenten een map gemaakt lokale mail maar ik kan de mails niet daarheen slepen.

Klik met rechts op Local Folder en dan op Settings.
In het dan geopende venster kan je zien om welke map in Windows het gaat.

C:\Users\marce\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\8sils2t9.default-release\Mail\Local Folders

Bovenstaande geeft de map lokaal aan. Als ik die regel verandert in c:/documenten/local kan dat?

Volgens mij gaat dat niet maar zo.
Maar dat kan je toch eenvoudig testen?

Bovenstaande geeft de map lokaal aan. Als ik die regel verandert in c:/documenten/local kan dat?
Je kan dat, maar dat gaat je probleem niet oplossen.
Je verplaatst dan enkel de lokale map. Dat is nog geen backup.
Om je lokale map te backuppen gebruik je best een backup programma. Dat is gemaakt om backups te maken.
Maak daarin een taak aan waarin je als bronmap het pad naar de map plaatst waarin je lokale berichten nu staan.
Als doelmap geef je een map in die op je externe ssd of externe hdd staat.
Om de backup te starten sluit je best Thunderbird af, waarna je de backup taak laat uitvoeren.

Vreemd als je een eigen werkwijze wilt toepassen. Gedoemd om te mislukken. Het is vaak geen kwestie van wat mappen en bestanden overzetten.

Kijk naar import- en exportfuncties van Thunderbird. Of kijk naar software zoals Aomei of Todo Backup e.a. Wil je een hele kopie maak dan een Systeemkopie.

Dit nog gevonden.

Mozilla Thunderbird - Backup & Restore

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan