mp3 upload download systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jochemke

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
Berichten
22
hey allemaal,

ik ben een website aan het maken waar mensen hun muziekbestand kunnen uploaden en dan deze ook weer downloaden (ook die van anderen) op een download pagina maar ik zou niet weten hoe ik dit kan doen .
dus als iemand een script heeft ofzo
hoor ik het graag

groetjes jochemke
 
Heb je enige kennis van PHP?

Zo ja, google even op file-upload, en readdir. Dan kun je namelijk vrij gemakkelijk een mapje maken, daarin worden alle bestanden geupload en voor het downloaden kun je dan die hele map uitlezen en voor elk bestand een linkje maken.

Zo nee, waarom zou je dit dan willen maken?
 
Hou je er rekening mee dat het aanbieden/delen van MP3 bestanden illegaal is ten zijn er geen auteurs recht op staat natuurlijk.
We zouden niet willen dat je in de problemen komt.
 
En dat je een heleboel schijfruimte nodig hebt, als je meer dan een paar nummers erop wilt hebben. Elk nummer is 3 tot 10 MB, dus met een Gigabyte schijfruimte kun je ongeveer 100-300 nummers kwijt.
 
nou ik ben php aan het leren dus dan zou dat een goede oefening kunnen zijn
en met auteursrechten heb ik geen enkel probleem omdat het zelfgemaakte remixes zijn die erop moeten komen

alvast bedankt
 
Houdt ook rekening met veel dataverkeer, elke keer een MP3 opvragen gaat je meer verkeer opleveren dan alleen maar een pagina en wat afbeeldingen.

Basis uploadsysteem kun je al vinden met de tips van ErikBooy007
 
een basis upload systeem lukt me wel maar heeft iemand een idee hoe anderen naar de upload pagina gaan en daar hun liedje uploaden en dat deze dan ook zichtbaar word op de download pagina zodat anderen deze kunnen downloaden?
 
Zoals Erik al aangaf doe je dat met readdir() of scandir(). Een voorbeeld:
PHP:
<?php
	$verberg = array( "index.php",".",".." );
	$uploadmap = opendir(dirname(__FILE__));
	while($bestand = readdir($uploadmap)) {
		if (!in_array($bestand,$verberg) && !is_dir($bestand)) {
			echo "<a href='".$bestand."'>".$bestand."</a><br />\n";
		}
	}
	closedir($uploadmap);
?>
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan