mpg naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.
De link die wim gaf is inderdaad ook een mpeg2 codec die gebruikt kan worden.

Zelf gebruik ik altijd de mpeg2 codec van elcard
Mpeg2 decoder

Als hij tijdens inladen van virtualdub een melding geeft zou het zo kunnen zijn dat je geen virtualdub hebt met mpeg2 ondersteuning.
de gene die dat wel heeft is te downloaden op http://www.helpmij.nl/leden/tazman onder handige zaken.
Ik vindt het alleen wel erg vaag dat ie met de melding "no video frames found in mpeg file" komt ??
 
gewoon laten inlezen door virtualdub en opvolgen wat Wim gezegt had.

of de handleiding lezen op http://wintips.filmt.nl en dan voornamelijk het stukje over avi naar mpeg.
de handelingen zijn het zelfde.

als je die mpeg 2 decoder geinstalleerd hebt dan is er grote kans dat tmpg hem gewoon kan omzetten.
 
bij virtualdub druk ik dan op frame server mode
dan verschijnt dit venster
gaat dat venster ook nog wat doen of blijft dat zo de heletijd staan ?
 
dat scherm blijft staan en moet je ook open laten staan.
open dan tmpg encoder en doe het vdr file wat je aangemaakt hebt met frameserver inladen en laat hem decoderen met de template van de keuze ( te bereiken via load ).

laat tijdens het gehele process dat scherm van virutaludb open staan.
 
Geplaatst door tazman
dat scherm blijft staan en moet je ook open laten staan.
open dan tmpg encoder en doe het vdr file wat je aangemaakt hebt met frameserver inladen en laat hem decoderen met de template van de keuze ( te bereiken via load ).

laat tijdens het gehele process dat scherm van virutaludb open staan.

uhm no0b over here
kan je mischien iets duidelijker uitleggen
ik laat de frame server aan staan open tmpgenc
en wat bedoel je dan met decoderen
is dat file / mpg tools of iets anders?

en wat is er met de template die te bereiken is via load?
 
Geplaatst door fexion


uhm no0b over here
kan je mischien iets duidelijker uitleggen
ik laat de frame server aan staan open tmpgenc
en wat bedoel je dan met decoderen
is dat file / mpg tools of iets anders?

en wat is er met de template die te bereiken is via load?

Je hebt als het goed is nadat je voor frameserve hebt gekozen een naam gegeven aan het file om de frameserver te starten ??
dit file doe je in inladen bij tmpgencoder onder video source hij zet er dan als het goed is zelf audio bij.

kies onder load en ga evt naar de template map van tmpgencoder voor eens template die je wilt hebben.
dus voor een vcd de videocd voor een svcd de super videocd en voor dvd-mpeg de dvd template.
klik dan op start in tmpegencoder en hij gaat als het goed is het file als vcd , svcd , dvd mpeg aanmaken (decoderen ) let wel op als je voor de dvd template kiest dat er onder stream typ video+audio aangevinkt blijft NA het kiezen van de template.
 
niet om lastig te zijn of zo maar kijk hier eens naar

geeft nog steeds die fout aan :confused: :(
 
heb je ondertussen al een mpeg 2 decoder geinstalleerd ??

en wil je niet ontmoedigen maar sommige files zijn zo slecht gemaakt dat het makkelijker is om ergens een nieuwe te halen ;)
 
ow das nie leuk :(
iemand nog een download van brother bear?

en ik heb de decoder geinstaleerd
 
Wat ik uit het hele verhaal heb begrepen is dat je twee mpeg bestanden hebt die je dvd geschikt wilt maken en dat tempgenc steeds een fout geeft en virtualdub aangeeft dat er geen frames zijn.
Ik zou als virtualdub aangeeft dat er fouten zijn dan wil hij dat waarschijnlijk ook repareren, dit zou ik hem laten doen. dan kun je idd je frameserver aanzetten en dan het zojuist aangemaakte vdr bestand inladen bij je videosource. en dan de juiste templates inladen en starten maar. Voor een makkelijk en stap voor stap uitgelegd omzet proces kijk eens op onderstaande site misschien heb je er iets aan
 
virtualdub doet het nu wel en geeft geen fout meer aan

maar hoe groot moet die vdr bestand eigelijk zijn
bij mij is hij maar 4 kb is dat niet een beetje weinig :S

marja
 
het vdr bestand is heel klein hierin staan maar een paar kleine gegeventjes die van belang zijn meer niet.
hij zou het nu gewoon moeten doen succes!
 
Ik zal eens voor je kijken hoe groot zon vdr bestand gemiddeld is laat het je zo weten
 
Nou ik heb eens voor je gekeken maar je vdr bestand is idd maar 4kb. Maar even een vraagje heb je voordat je je vdr bestand ging aanmaken wel via Auxsetup "install handler"gedaan. is dit niet het geval dan werkt het ook allemaal niet.
 
kassa
dat was het ik kan hem nou zonder fout melding bij video source zetten :thumb: :D
nou nog even kijken in de vorige post wat de volgende stappen zijn hopelijk stuit ik niet op meer fouten

iedereen thx:thumb:
 
ik moet nog ergens een mpeg2 file downloaden ofzowiets iemand die weet waar dat kan ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan