Msconfig is verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcarrelus

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
Hey iedereen,

Drama, drama,... msconfig is verdwenen. Ik maakte veel gebruik van dit programma om er voor te zorgen dat alle overbodige programma die bij het opstarten ook opgestart worden uit te vinken. De laatste tijd is mijn pc bijzonder traag in het opstarten. Mijn bureaublad verschijnt wel snel, maar hij lijkt met iets bezig, waardoor ik bijna 5 minuten moet wachten tot ik een programma deftig kan draaien. Ik dacht, ik kijk eens bij msconfig (uitvoeren -> msconfig) ... en ik krijg een melding dat hij het bestand niet kan vinden. Ik ben zeker dat het er was. Is dit een virus ofzo? Ik werk trouwens met een vista en ik heb al in windows\system32 gezocht of het daar zat.

Wat kan ik hier aan doen of waar kan ik msconfig vinden om te downloaden, als dat al kan?

Ok, ik heb msconfig toevallig net gedraaid op een Vista Home Premium, hoort er toch echt in te zitten!?.

Start even op met F8, & kies dan Deze computer herstellen, Opdrachtregel, & dan sfc /scannow. mocht je er een Vista-DvD bij hebben gekregen, stop die dan eerst in de speler voor je sfc uit voert.
Overigens kan je het ook uitvoeren als (een) Beheerder, Start, Alle programma's, Bureau-accessoires, Opdrachtregel, sfc /scannow.

Hoi marcarrelus,
Heb je geprobeerd met Start>Bureau-accessoires>Opdrachtpromp
en daar intypen msconfig. Succes ...

Bedankt het snelle antwoorden.
Ik heb ondertussen mijn virusscan eens laten lopen maar die vond niks. Dan heb ik de tip gevolgd van mieral... en via opdrachtpromp vindt hij hem wel :) Daarna heb ik het nog eens op de oude manier geprobeerd en dat lukte ook weer. Ik heb geen flauw idee wat er mis was maar het werkt weer zoals vroeger. Vraag opgelost en bedankt daarvoor.

Marcarrelus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan