msdos doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hecosys

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
Berichten
260
ik heb de hd geformateerd. en nu kom ik de harde schijf meer binnen. Ik kom wel via de bootdisk weer op de hd.
maar wat moet ik nu doen
CONFIG.SYS en AUTOEXEC.BAT zijn niet meer aanwezig en kan ze wel van de bootdisk afhalen. maar hoe kan ik instellen dat je meteen naar een menu in msdos gaat.

gr. niek
 
Niek,
Waarom wil je in ms dos.
Dan moet je wel formateren met msdos diskette de laatste versie was volgens mij 6.22a.
Maar wat voor os wil je gaan gebruiken linux/windows
 
het gaat om een 386
ik moet daar een programma opzetten die alleen met een 386 kan werken
zodoende
 
waar kan ik msdos downloaden dan en als het kan in het NED

alvast bedankt.
 
http://www.

probeer het eens bij de bovenstaande link.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door hecosys
waar kan ik msdos downloaden dan en als het kan in het NED

alvast bedankt.

Niet vragen waar je DOS kan downloaden, dat is illegaal en mag niet op helpmij.
 
oke sorry

maar hoe kan ik nu verder dan,
wat moet ik nu doen

gr. niek
 
met een opstartdisk ben ik al in msdos maar nu moet ik zorgen , als de computer opstart meteen naar het programma gaat.

gr. niek
 
waarom laat je dat programma niet onder dos in windows xp werken.
gewoon naar de dospromt gaan en dan het programma starten.
Mag ik vragen om welk programma het gaat.
 
Niek, ik heb ze wel. Het zijn 3 diskettes, waarvan je met diskettenummer 1 je hd msdos 6.2 erop kunt installeren, maar de vraag is hoe ik je ze kan geven.
Misschien niet even bij je vriendenkring vragen of ze die wel hebben?

Dennis.
 
Is het een programma wat op één diskette past? Zo ja kan je gewoon van diskette wisselen en zo het programma draaien.
Je kan ook door de schijf te formateren met format c: /s de harddisk bootable maken, maar dan heb je nog steeds geen besturingssyteem.


p.s. het kan ook daar vanaf de diskette sys c: te typen
 
Geplaatst door hecosys
met een opstartdisk ben ik al in msdos maar nu moet ik zorgen , als de computer opstart meteen naar het programma gaat.

gr. niek
Nee, een opstartdiskette is maar een hulpmiddel, het start je pc "kaal" op. Die diskette omvat niet het algehele ms-dos. Het wordt alleen van command.com gebruikt gemaakt.

Dennis.
 
het gaan om een voercomputerprogramma die alleen op 386 kan draaien. 486 kan niet en 286 gaat niet verder na 1999. Daarom ben ik bezig met een 386 . Als de computer opstart moet hij naar voercomputerprogramma toegaan.
maar hoe moet ik dat doen.
 
p.s. het kan ook daar vanaf de diskette sys c: te typen

dat kan ik ook niet typen. ik kan alleen in de C: kijken staat niks in
 
Ja, met sys c: wordt alleen command.com naar je hd overgeheveld, het maakt je pc in elk geval bootable.

Dennis.
 
om welk voedrprogramma gaat het, misschien is er op internet toch een oplossing voor te vinden. Het lijkt me sterk dat er geen modernere voederprogramma's bestaan (of updates)

Nogmaals zonder MS-DOS op de pc begin je helemaal niks.
 
Geplaatst door hecosys
waar kan ik msdos downloaden dan en als het kan in het NED

alvast bedankt.

Waarom zou je hem "illegaal" willen downloaden als je hem ook gewoon kunt kopen op marktplaats? Zoeken op ms dos. Dan een eindje naar beneden scrollen en daar word ms dos 5 in het nederlands aangeboden.

http://www.marktplaats.nl/

(aangepast) nog verder naar beneden word ms dos 6 + printer drivers 3.1 aangeboden.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door maestro12
Nogmaals zonder MS-DOS op de pc begin je helemaal niks.
Niek, dat is gewoon zo. En als je MS-DOS al geïnstallerd hebt, dan is het automatisch opstarten v.e. programma niet eens zo moeilijk, dat gebeurt via autoexec.bat.

Dennis.
 
Niek,
woon je in de buurt van Enschede.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan