msdos doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien ben je nu nog met je autoexec.bat file bezig.

Dus even tussendoor.........

Dat woordje REM is eigenlijk afkomstig v.h. Engelse woord REMARK, en dat woord betekent opmerking.
Dat gebruik je in een bat(ch) file om een bepaalde uitleg/opmerking te geven. Maar dat wordt door Dos genegeerd, dus niet ten uitvoer gebracht.
Het gebruik v.e. unaire quote (') is ook mogelijk.

Dennis.
 
Als het door jou opgegeven pad waar het programma zich daadwerkelijk bevindt niet juist is, dan werkt het niet.

Wil je precies weten waar het is, geef dan het commando:

dir /s feed.exe

Dos zal het feed.exe file vinden en ook aangeven wat het pad is.

Dennis.
 
Sorry, moet nu echt weg. Ben namelijk al te laat.

Succes.

Dennis.
 
Werkt je autoexec.bat nu al? Zo nee, laat je autoexec.bat file maar hier nog even zien ter controle.

In de haast had ik gisteren het pad niet helemaaal goed opgeschreven.
Dit "PATH C:\;C:\DOS" had ik opgegeven, maar het had zo "PATH C:\;C:\DOS\;C:\comfeed" moeten zijn.

Hiermee kijk het systeem, behalve naar de root, ook naar de directory comfeed. Dit hoeft naturrlijk niet per sé, want de verandering die ik in het autoexec.bat file maakte zorgt ervoor dat je in de directory comfeed terecht komt en die directory ook je werk directory is.

Maar hoe dan ook, we weten met z'n allen niet hoe het programma zich intern precies gedraagt m.b.t. de directories.

Dennis.
 
Maarre...
Wat je handmatig intikt op je programma te starten, dat kun je ook in de autoexec.bat zetten. Of in elk ander batch bestand zoals bijvoorbeeld start.bat
Als je na afsluiten van het programma in de bewuste directory wilt blijven ga je daar bij voorbaat toch heen:
c:
cd\directory
programma.exe

c: zet de default drive op C
cd\directory zet je vanuit de root (\) naar directory.
daar moet het bestand programma.exe zich bevinden, wat je ook kunt starten.

Batch bestanden zijn eigenlijk niets meer dan het opschrijven van toetsaanslagen! :)
 
@ECHO OFF
PROMPT $p$g
PATH C:\DOS
SET TEMP=C:\DOS
call cam
REM programma klaar, dan altijd eerst naar de root
C:
REM voor de zekerheid
CD\
REM EN dan naar directory comfeed
CD comfeed

met deze code doet hij het perfect.

de code call cam. zorgt al voor het opstarten van het programma wis ik helemaal niet sorry.

maar hij doet het perfect nu

alleen heb ik 1 vraagje na het afsluiten van het programma pakeer je de harde schijf niet.
dat is toch niet verstandig

wel bestandje moet ik daar voorgebruiken


alvast heel erg bedankt.
 
Parkeren van de schijf hoeft niet meer, bij de nieuwere harddisks en ik ga er vanuit dat zelf de harddisk die in deze 386 zit al zo modern is dat dat niet meer hoeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan