MSN bij aanmelden opnieuw instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donnie D

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2005
Ik heb sinds kort iets vaags bij MSN Messenger.

Steeds als ik me weer opnieuw aanmeld bij MSN, zijn mijn instellingen op een of andere manier niet bewaard, en moet ik het weer opnieuw instellen.

Voorbeelden:

- Bij het aanmeldscherm wil ik me nooit automatisch laten aanmelden, die staat dan plotseling wel aangevinkt.
- Mijn lettertype is weer gewoon zwart.
- MSN vandaag krijg ik weer te zien, terwijl ik dat niet heb aangevinkt.
- Bij contactpersonen komt dan steeds weer die melding te staan hoe je een contactpersoon moet toevoegen. (wat je ook hebt als je voor de 1e keer MSN gebruikt)

Hoe kan dit, en wat kan ik er aan doen?

Als je problemen hebt met instellingen die goed zijn ingesteld, maar niet werken kan dit de oplossing zijn:

Sluit MSN Messenger volledig af (dus ook rechtsonderin).
Geef eerst de verborgen bestanden weer (verkenner>extra>mapopties>weergave. Dan even naar beneden scrollen en '''verborgen bestanden en mappen weergeven'' aanvinken).
Ga nu naar de map C:\Documents and Settings\[Gebruikersnaam]\Application Data\Microsoft\Credentials en verwijder de map Credentials. Start daarna de computer opnieuw op en de instellingen zijn ge-reset. Alle aanmeldingsnamen zijn ook weg, maar zijn weer terug als je ze een keer hebt gebruikt.

Succes:)

Bedankt rve123. Hij meld nu met mijn instellingen (lettertypen e.d.) aan.

Hoe kan het trouwens dat hij dat dus niet meer deed?

Credentials lijkt een lege map, maar is een map waarin gegevens worden opgeslagen. Hier stond (op één of andere manier) een foutje in, waardoor de gegevens niet meer werden opgeslagen.

Bij het verwijderen ervan en daarna een herstart wordt de map opnieuw aangemaakt. Hierdoor worden alle gegevens weer opgeslagen.

Graag gedaan:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan