MSN en norton antivirus probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

NZ1900

Banned
Lid geworden
25 mrt 2003
Berichten
202
Situatie: 1 host pc met 2 clients, verbonden door hub.

Na storing kabelinternetprovider werkte het internet en e-mail weer, behalve op de host pc werken MSN en Norton antivirus niet meer !

>Op de clients werken MSN en Norton Antivirus wel !!

Programma dat gebruikt wordt voor internet delen is:
Sygate Office Network 4.2

Ook ontving ik pasgeleden dit mailtje van miijn provider:
Multikabel investeert in de toekomst
Multikabel blijft bezig met de ontwikkeling van haar netwerk. Het groeiende aantal abonnees en de technologische ontwikkelingen zorgen ervoor dat we steeds kritisch naar onze infrastructuur kijken. Hier komt onder andere uit voort dat deze week de wijze van toekennen van IP-adressen aangepast zal worden.
Door deze aanpassing is het bijvoorbeeld mogelijk onze nieuwe dienst telefonie sneller en beter in het hele verzorgingsgebied van Multikabel aan te bieden en kunnen we makkelijker verschillende abonnementsvormen introduceren.

IP-adressen
Bij uw kabelinternetabonnement speelt het IP-adres een grote rol. Multikabel werkt hierbij met dynamische IP-nummers die worden verstrekt door een speciale (DHCP)server. Bij het opstarten van uw pc zal onze server deze voorzien van een IP-nummer, zodat u het internet op kunt gaan (u kunt dit zien als uw kenteken op internet zodat men uw computer op internet kan identificeren).
Bij het afsluiten van uw pc komt dit nummer terug in de pool, maar meestal blijft de reservering in de praktijk wel aanwezig en zult u dus hetzelfde IP-nummer krijgen als u weer uw pc aanzet.

De aanpassing
Van maandag 14 juli op dinsdag 15 juli om 00:00 zal een migratie plaatsvinden waarbij alle verzoeken om een IP-nummer naar nieuwe servers gestuurd zullen worden. Na deze omzetting zullen alle modems automatisch gereset (opnieuw opgestart) worden.
Dit brengt een onderbreking van uw internetsignaal met zich mee van maximaal 15 minuten. Wanneer u weer het internet op gaat, krijgt u opnieuw een IP-adres toegewezen, wat dit keer hoogstwaarschijnlijk wél een ander nummer is dan voorheen.
Buiten de nachtelijke onderbreking van 15 minuten zullen de meeste abonnees niets merken van deze aanpassing.*
Voor een aantal abonnees in Velsen en Haarlemmermeer zal deze wijziging pas volgende week doorgevoerd worden.

Dergelijke aanpassingen worden altijd tijdig aangekondigd op onze service-site (http://service.multikabel.nl/actueel/werkzaamhedenstoringen/). Gezien de aard van de wijziging en de tijdelijke onderbreking bij alle abonnees wilden wij u ook graag via deze weg op de hoogte brengen.

De toekomst
Deze aanpassing heeft ook te maken met de plannen van Multikabel om over te stappen van dynamische naar vaste IP-nummers. Dit betekent dat u altijd met hetzelfde IP-adres het internet op gaat. Het voordeel hiervan is dat u bijvoorbeeld nog gemakkelijker een mail- of een webserver kunt draaien en een eigen site kunt hosten. Ook hierbij zal echter geen harde garantie afgegeven kunnen worden dat uw IP-adres nooit meer zal wijzigen.
In onze reguliere nieuwsbrief, die binnenkort weer verschijnt, kunt u hier meer over lezen.


* Wanneer u toch ergens hard uw IP-adres heeft ingegeven, dient u dit weer opnieuw in te stellen:
· Een DNS verwijzing naar uw IP-adres?
De DNS verwijzing zal moeten worden aangepast; in het algemeen neemt het zo'n 96 uur in beslag voordat de aanpassing wereldwijd is doorgevoerd
· Een vast ingegeven IP-adres?
U zult uw TCP/IP (of router) configuratie weer op dynamisch moeten zetten
· Een IP notatie in uw firewall (b.v. VPN, Prive FTP's, etc.)?
Hier zal ook een aanpassing moeten worden doorgevoerd, de benodigde tijd is afhankelijk van de beheerder van de firewall, ftp, etc.



Wie heeft raad ?
 
Ik heb dit mailtje ook gekregen en er is inderdaad een storing geweest maar ik zou niet weten wat je eraan kan doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan