Msn virus Help!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Westplaya

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2007
hoi,
ik kreeg een bericht van een vriend van me via MSN.
ik opende het... en automatisch opende het virus al mijn contactschermen( waar je door praat)..en stuurde hij het virus door...
dit gebeurde 1 keer...daarna heb ik uit voorzorg msn er af geflikkerd en virusscanners (norton 2007 (betaald), en AVG) laten lopen..
hier kwamen wel virussen in voor, maar dat is wel vaker...Msn doet het nog gewoon ...en mijn computer ondervindt geen problemen...alleen het rare is...wanneer ik systeem herstel gebruik via de veilige modus...staan er geen controle punte meer en kan ik ook niet naar de vorige maand.( Windows xp home edition)

Help mij alsjeblieft om van m'n virus af te komen:shocked:

Groetjes Westplaya:cool:

Ik betwijfel of het feit dat jij geen herstelpunten meer hebt te maken heeft met dit virus. Zo te zien heb je het goed aangepakt en zal je nu weer nieuwe herstelpunten aan moeten maken. Op zich geen probleem want alleen het laatste herstelpunt op het moment dat je PC in orde was is belangrijk.
Dan nog dit, jij zegt dat virussen wel vaker voor komen, dan doe je toch iets niet goed hoor. Zorg dat je schoon blijft door verantwoord gebruik.

Laatst bewerkt:
Ik zal het weer ff rustig uitleggen;)

Ik kreeg van m'n vriend zo'n bericht met een bestand. Ik was ook nog zo dom om het te openen maar dat is een andere verhaal!
Als ik nu een half uurtje op Msn ga dan opeens tript m'n msn en ik kan ook niet meer m'n muis bewegen. Wat ik ontdekt heb is, dat als mijn msn zo doet is hij de virus die ik heb, naar andere mensen aan het versturen. Oke ik dacht dat ik er wel makelijk vanaf zou komen met ff m'n computer te scannen, maar dat was andere koek. AVG en NOD32 vonden wel virussen, maar niet de virus die ik zocht! Toen had ik aan een vriend van mij gevraagt hoe ik de virus kon weghalen, hij zei dat ik het simpel kon doen met een systeem herstel, maar ik kan alleen maar naar gisteren herstellen en niet naar vorige maand ofzo:confused: (maar dat maakt me niet zoveel uit, al zou het ook fijn zijn als iemand me helpt daarmee). Mijn vraag is alleen hoe haal ik die vius weg van m'n msn, want m'n scanners vinden helemaal niks!:shocked:

Laatst bewerkt:
Wanneer de scanners niets vinden, hoe weet je dan dat je een virus hebt.

Misschien is wel iets anders de oorzaak, vandaar mijn volgende vraag:

Heb je soms 2 virusscanners geinstalleerd op je PC, zowel Norton als AVG??
Want dan krijg je de nodige (ook dit soort) problemen!!

Maar in dat oude topic vinden de virusscanners wel een virus en bij jou niet!

En hoe zit het met het antwoord op mijn andere vraag?

Neej ik heb er geen 2 opstaan ik heb er 1 gelijk verwijderd toen ik de andere instaleerde.
En ja mijn virus scanner vinden ook een virus maar niet DE virus

Als DE virus niet gevonden word dan staat hij er gewoon niet op....

Als DE virus niet gevonden word dan staat hij er gewoon niet op....
(ik reageer een beetje laat, en is het probleem al opgelost?)

wat doen jullie flauw, als je virusscanner niets vind betekent het niet dat je geen virus (of spyware) hebt.

wat zegt het virus tegen je andere contactpersonen?, OMG, Jij Naakt!:................link.............
of iets anders.
die boventste is heel bekend, mijn zus had het bijna maar ik hield haar tegen.
als je omg jij naakt hebt klik dan op deze link.

de andere teksten die je kan krijgen zijn:
- omg jij naakt ?
- omg you naked ?
- omg tu nuda ?
- omg du NAKED ?
- msn contacts
- omg i found your msn contact list !!
- sono riuscito a trovare il msn vostra lista dei contatti!
- regarde qui t'as blok dans msn
- kijk hier wie jou geblokeerd hebben
- look which contacts blocked you
- oh jij naakt?
- oh jou msn wachtwoord ?
- fijne xmass !! en een gelukkig nieuw jaar <:o)
- merry xmass !! and a happy new year <:o)

mijn eigen tip:
Sluit msn af zodat er geen pictogram rechts onder staat.
ga naar configuratiescherm, klik op het java icoontje (koffie kopje).
ga naar het tabje "General", dan onderaan op settings.
en dan op Delete files.
Nu zou het virus weg moeten zijn.
(verwijder ook je prullenbak en je temporary internet files van je browser)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan