muis e/o programma slaat vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elbee

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2009
Berichten
7
Hallo,

ik hoop dat ik mijn vraag hier op de juiste plek post. Ik ben een behoorlijke computerleek, dus mocht ik nu op de verkeerde plek posten dan mijn excuses.

Mijn kinderen gebruiken een desktop voor hun schoolwerk. Nu heeft deze een probleem welke zeer irritant is. Ik zal proberen het zo goed mogelijk te omschrijven. Als ze op internet zitten, maar ook als ze aan het typen zijn in Word of wat dan ook, dan heb je dat je elke 30 seconden opnieuw met de muis in het beeld moet klikken om verder te kunnen werken. Iedere 30 seconden zie je even de muispijl een circeltje worden (net zoals bij iets wat opstart), je ziet dan ook 3 drie "knopjes" rechtsboven (om het beeld te minimaliseren, beeld te verkleinen en het rode kruis om te sluiten) grijs worden. Je kunt dan niet scrollen of typen. De muispijl kun je wel sturen, zodra je op de muis klikt zie je de eerder genoemde 3 knopjes weer "actief" worden en kun je weer 30seconden typen en scrollen. Zoals wel duidelijk mag zijn is dit een vervelende situatie, zeker als er voor huiswerk veel getypt moet worden enz.
De computer heeft Windows Vista. Is dit een kwestie van een bepaalde instelling, of heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Bij voorbaat dank voor de eventuele reactie(s).

Mvg, Leon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je even een screenshot van die rondjes?
 
Hoi,
die rondjes geven aan dat het programma/windows bezig/bezet is met dingen te doen. Kan liggen aan te weinig geheugen op dat moment, te veel programma's hebben openstaan, te veel programma's op de achtergrond draaien enz.
Wat ook kan, dat er een programma op dat moment 100% cpu verbruikt op dat moment zodat alles even bevriest, om het zo maar eens te zeggen.
Start taakbeheer en kijk eens naar het cpu-gebruik als het zich voordoet en kijk dan onder de tab "processen" welk programma die processortijd opslokt.
Update: Is de muis draadloos of bedraad (usb of PS/2) aangesloten?
Dit probleem heb je wss niet altijd gehad, hebben de kinderen met de kliksnelheid geëxperimenteerd?
 
Laatst bewerkt:
Verplaatst naar de juiste sectie, gaarne voortaan op letten dank je wel !!
 
Ik heb even wat prgramma's uitgezet welke mee opstarten. Sindsdien is het probleem verdwenen. Ik weet niet of dit toeval is, maar het is dus opgelost. Nog bedankt voor de reacties.
 
Denk niet dat het toeval is. In principe hoeft alleen maar de beveiligingssoftware mee op te starten, de rest kan gewoon handmatig gestart worden als je ze nodig hebt.
Er draaiden gewoon te veel prgramma's mee op de achtergrond.
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan