muis werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

robgw

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2003
Ik heb problemen met mijn muis, ik kan er maar niet achterkomen hoe ik dit moet oplossen. Mijn rechtermuisknop werkt niet op het internet (wel in programma's zoals word). Verder kan ik ook niet met mijn muis scrollen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

groeten Rob

is het optical of gewoon?
gewoon, haal anders balletje eruit, en blaas eens goed al het stof eruit (helpt bij mij toch tegen haperende knoppen)

Heb je wel het goede stuurprogramma ingeladen?
Vaak zie je een plaatje van de muis en kun je eigenlijk al zien dat je niet het goede stuurprogramma hebt.

Ga via start/alle programma's naar je muisprogramma en kies voor configuratie of eigenschappen. Je moet dan alles opnieuw instellen. Kijk goed naar het plaatje.
(is tenminste met Logitech zo)

Ik heb een gewone muis, geen optische. Het balletje heb ik al schoongemaakt, maar dat hielp niet.
Ook gebruik ik volgens mij wel het goede stuurprogramma. Eerder had ik nooit problemen met de muis, het is echt iets van de laatste maand.

Ik heb een muis van Packard Bell die standaard geleverd is bij mijn pc. Serienummer: LZE12405980
Ik gebruik Windows ME.

Toch zou ik eens kijken bij Packard Bell of er nieuwere drivers zijn.
Het is toch vreemd dat het met Word wel goed gaat.
Zou er dus iets in IE veranderd moeten zijn waardoor die muis niet wil.

OKe dan zal ik eens kijken naar andere drivers.

Ik heb een Packard bell met een AMD Athlon processor en 256 ram geheugen. Of bedoel je dat niet???

IK heb via het hulpprogramma van Packard bell opnieuw mijn muis geinstalleerd. Nu doet mijn scrollwieltje het wel weer, maar de rechtermuisknop nog steeds niet op het internet... Hoe zit dat met andere drivers dan? Ik ben een leek wat dat betreft. Op de site van Packard Bell vroegen ze om het serienummer van mijn pc, maar die kan ik nog niet eens vinden... (staat dat ergens in mijn pc??)

Heb je geen boekje gehad bij aankoop van de pc?
Daar zou een serienummer opgeplakt kunnen zitten of aan de zijkant van de pc.
Vroegen ze niet naar de Windows versie of de muis-versie? Dat lijkt me veel aannemelijker. Of Packard Bell is erg noeilijk aan het doen.
De meest normale gang van zaken is:
Zoek het typenr of naam van de muis op. (staat meestaal onderop je muis)
Ga naar PB geeft dat typenr in en dan krijg je de nieuwe driver voorgeschoteld als die er is.
Die driver (stuurprogramma) heeft ook een nummer.
Als je dus een floppy of cd van die muis hebt kijkt je welke versie je hebt en of die van Packard Bell jonger is.
Zo moet je eigenlijk al je stuurprogramma's bijhouden.
Dus ook van je printers, scanner en toetsenborden en nog een stapje verder je beeldschermdriver en soms zelfs je moederbord als het allemaal niet goed loopt.

O ja, Gelukkig Nieuwjaar met een flitsende
attachment.php

Laatst bewerkt:
Ik heb die driver van logiteck gedonwload maar helaas werkt nog steeds het scrollwieltje op internet niet.
Ik heb inmiddels ook mijn serienummers gevonden, maar kan op de site van packard bell zelf geen drivers vinden.

Er zit ook een Menu bij ga naar Configuratiescherm-->muis daar kun je de knoppen instellen cq. benoemen.

Ik heb nog eens goed gekeken. De muis werkt goed in programma's zoals word. Maar op het internet werkt de rechtermuisknop nog steeds niet! (scrollwieltje wel na wijzigingen in configuratie)

Gekke vraag misschien...........kun je die muis ook omzetten voor linkshandigen?

Je zou de muis eens op een andere PC kunnen proberen.

Als tijd geld is had je nu al een een Logitech Optical mouse kunnen hebben :D

Ja ik kan de muis ook omzetten voor linkshandigen, maar dan werkt de linkerknop ook niet. De muis op een andere pc heb ik nog niet geprobeerd, maar zou dat kunnen helpen? In word doet ie het allemaal wel gewoon, alleen niet met internet.

Als je muis zo consequent blijft moet het toch iets zijn in Internet Explorer zou ik zeggen of je muis zelf (technisch als dit mogelijk is). Heb je echt goed gekeken bij configuratie? Dan zou ik het echt niet meer weten waar je het dan in moet zoeken.

Had je al eens een muis van een ander geinstalleerd? Kan ik niet zo snel terugvinden.

Nee ik heb nog geen andere muis geinstalleerd, wilde ik ook nog uitproberen, maar heb nu geen muis bij de hand. Ik denk zelf dat het iets met internet explorer is, juist omdat hij alleen daar problemen geeft.. Dat heb ik ook al van anderen gehoord dat dat wel het probleem kon zijn. De configuratie staat verder goed. Maar ik kijk eerst weleens met een andere muis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan