multiboot usb met 2 os'en

Status
Niet open voor verdere reacties.

bitshifter

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2012
Beste

Voor school heb ik een project waarbij ik een multiboot usb moet maken met daarop 2 reeds geïnstalleerde os'en.
Ik heb al verschillende toolkes proberen te gebruiken, maar geen enkel toolke installeert de os'en op mijn usb, de toolkes zetten enkel de verschillende os'en in het bootmenu waarna ik achteraf nog de os'en moet installeren.
Weet iemand een programma/toolke waarbij je de os'en kunt selecteren en die ze dan direct op de usb installeert?
Ik zou Windows 7 en WinXP willen op usb zetten (heb beide os'en staan in iso formaat)

grts

Windows installeren en bootable maken vanaf usb is niet zo makkelijk.
Vaak is de usb ook niet uit te wisselen met een andere pc dan waar die op aangemaakt is en zal het ontzettend traag werken (zal ook afhangen van de usb specs)

Misschien kan je hier wat mee.

Website: http://www.rmprepusb.com/tutorials/win7onusb

Hier een video tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=vh-F6dcXmsE

Je zou beter in de richting van Linux kunnen kijken.
Bijvoorbeeld: Ubuntu die is gewoon te starten vanaf usb zonder veel moeite en zonder installatie.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik zal overwegen om 2 linux distro's op men usb te plaatsen.
Maar je zegt dat deze runnen vanaf usb zonder installatie, maar ik heb dit reeds eerder gedaan (denk ik), maar als je dan boot, dan laad bv linux mint 16 en kom je op het bureaublad, dan geraak je effectief op het bureaublad van Mint: is het dat dat je wil zeggen want er staat dan nog steeds een shortcut met linux mint install é

Ja natuurlijk kan je het installeren en staat er een installatie icoon voor de handigheid op het bureaublad om het te installeren als het bevalt.
Maar volgens mij is het volledig bruikbaar zonder te installeren, weet alleen niet hoe het zit met downloaden en bestanden opslaan.
Maar het moet als het goed is ook te runnen zijn vanaf usb. In ieder geval kan ik het gewoon opstarten vanaf een cd, dus zal usb ook geen probleem moeten zijn.
Heb zelf alleen ubuntu & kubuntu geprobeerd.

Maar ja de vraag is of dit telt als geïnstalleerd os voor je project van school, aangezien het nog niet echt geïnstalleerd is
Dus ja de vraag eigenlijk is of het het echt geïnstalleerd moet zijn of niet? Het is in principe gewoon een werkend OS alleen zonder echte vaste installatie.

Ik denk dat je alsnog wel mint, ubuntu, kubuntu geïnstalleerd kan krijgen op een usb drive.

En anders gewoon lekker google en youtube openen en met de juiste zoektermen gaan zoeken. Dat levert ook veel resultaten op.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan