muziek op je site

Status
Niet open voor verdere reacties.

leuthrick

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
hallo,

is het legaal om muziek op je site hebben?

en is het legaal om muziek vanaf youtube te linken?

alvast bedankt

Zolang de muziek rechtenvrij is mag dat.
Als dit niet het geval is zullen er Buma Stemra rechten betaald moeten worden of je moet toestemming zien te krijgen van de rechthebbende(n).

hoe zie je of een liedje rechtenvrij.

en via youtube inline mag ook niet?

Succes :thumb:

Ik ben o.a. componist dus kan eventueel muziek aanleveren ;)

oke ik heb misschien een deuntje op de site nodig wat zouden de kosten daar van zij of in evt reclame genoeg?

Hangt ervan af hoeveel werk ik er aan heb.
Op de site www.amsterdammusicpromotors.nl hoor je een voorbeeldje van wat ik gemaakt heb.
Je kunt met mij alle kanten op. Pop, rock, dance, lounge et cetera.

Op die site staan 6 deuntjes.
Het eerste is een cover van de band Motorhead en daar heb ik toestemming voor gekregen om hem op mijn site te zetten omdat ik hem zelf herschreven heb en alle instrumenten heb gespeeld en heb opgenomen en gemixd en gemasterd heb.
Je zoekt iets dergelijks met zang et cetera?

meer een deuntje gewoon een beetje bass

alleen ik wou er niet te veel voor geven wand ik kan me oom ook nog vragen dan heb ik het gratis:D

Over Youtube filmpjes doen ze vaak niet zo moeilijk.
Mocht het niet mogen dan pakken ze het altijd bij de bron aan, bij Youtube dus.
Zodra Youtube het filmpje moet verwijderen, werkt het gelijk niet meer op jouw site.

Joep

maar je mag volgenmij ook niet naar cracks sites leiden dan zou dit toch ook zo iets zijn dat je eigenlijk iets wat illegaal is linkt?

meer een deuntje gewoon een beetje bass

alleen ik wou er niet te veel voor geven wand ik kan me oom ook nog vragen dan heb ik het gratis:D

Dan moet je het zeker je Oom maar gaan vragen.
Succes :thumb:

Hoi,

Ik heb een forum gehad bij: http://forum-s.nl nu al lang niet meer omdat ze nog op phpBB 2.0 draaien.
En ik ondertussen mijn eigen domeinnaam heb.
Ik heb ooit aan forum-s.nl gevraagd of je wel naar youtube filmpjes mocht linken, het volgende antwoordwoord kreeg ik hier over.

Dit geldt voor alles waarop auteursrechten zitten. Vooral naar dumpsites zoals rapidshare waar software, MP3's en bijvoorbeeld films gedownload kunnen worden.

Youtube ed. vind ik geen probleem omdat dat zeer waarschijnlijk minder problemen oplevert.

Als mensen dit toch doen waardoor wij klachten krijgen van bijvoorbeeld stichting BREIN oid, zullen wij het forum op non-active zetten en de boel verwijderen.

dus als ik heb goed heb mag ik gewoon

HTML:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/qInenrwO_M0&hl=nl&fs=1&rel=0&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/qInenrwO_M0&hl=nl&fs=1&rel=0&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

op mijn site zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan