Muziek op mijn Forum

Status
Niet open voor verdere reacties.

psibuna

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Hallo allemaal, ik heb een vraag:
ik heb een eigen forum:
http://sibunanubis.actieforum.com/
en ik wil hierop zelf muziek Uploaden, en dat hij dan automatisch afspeelt als je erop komt, maar ik weet niet hoe:confused:
ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Vele groetjes, en alvast bedankt,

Psibuna

Beetje laat hoorw... (een maand later). maar:

Ik weet zelf ook nog niet veel van muziek uploaden op een server, maar ik weet wel dat je zoiezo een player nodig heb.

Je zou of een flash webplayer of zo'n webplayer van windows media player.

Ik kan je wel een beetje helpen, maar ik ben zelf bezig met een online webradio en ik krijg ook nog niet alles werkend...

al bedankt, ik weet al wat meer...
en ja, inderdaad ERG laat, maar wel al bedankt.
als je meer weet, alle informatie is welkom!

Wil je het zeg-maar uploaden op het forum of wil je ook live draaien?

Als je het van een soort playlist speelt, dus als je het ergens upload, denk ik dat het wel zou moeten werken als je ergens een hele host of een ftp-server vandaan haalt.

Ik weet dat het zoiezo werkt als de site (in dit geval het forum) op dezelfde ftp in dezelfde map staan... Maar ik zal wel eventjes proberen om het vanaf een andere host/map te draaien.

Als je het live wilt draaien weet ik daar genoeg van want daar ben ik zelf ook mee bezig...

Als je ergens vragen over hebt kun je me ook mailen op dragoboss@live.nl

EDIT: YAY! Ik heb het even getest... ik had nog een account op webs.com (voorheen freewebs). en me sitestond op 000webhost.
Muziek geuploaded op 000webhost en playertje op webs.com gezet. en hij werkt!

Dubbel EDIT: Ik heb even gegoogled, en er zijn genoeg site's waar je een gratis FTP server kan krijgen.
Als je daarop wat muziek zet, je zal even moeten kijken of je ook een playlist bestandje kan maken zodat de player ze allemaal afspeeld inplaats van maar 1...
Maar ik weet zeker dat het werkt...

Laatst bewerkt:
ik weet helemaal niet waar je het over hebt, ik ken al die tecnische namen niet :p
tenzij je me eve komt helpen ;)
LOL

FTP = een server waar je bestanden op kan zetten, om te hosten ofzo.

Elke website heeft als het goed is wel een FTP of iets anders waar de bestanden staan (of gewoon je computer maar dat telt nu niet mee).

Derest leg ik je nog wel uit, mail me maar, desnoods maak je een nieuwe mail alleen maar om mij je echte mail niet te geven, boeit mij niet, als ik je kan helpen doe ik dat...

Ik ben ook bereikbaar op X-Fire als je dat kent trouwens... Daar heet ik ook gewoon dragoboss

Mail me maar gewoon!

ik kan je geen prive bericht sturen :confused:

want op msn is dit veel makkelijker te bespreken/regelen...

Laatst bewerkt:
Daarom zei ik ook mail maar ofzo... maar MSN kan ook...

Rond welke tijden ben jij online?

Voeg me maar gewoon toe...

ik heb je toegevoegd, al paar weken geleden, maar nog niet geaccepteerd :(

Oh echt wel geaccepteerd, alleen we zijn waarschijnlijk telkens op het verkeerde moment online.

Maar waar ik laatst op kwam:

Laat de provider van jou forum het überhaupt toe om er muziek op te draaien?

Want meestal moet daar eerst een auteursrecht (muziek licentie) voor zijn aangeschaft, door jou of door de providers van je forum...

Dat moet je maar eens aan ze vragen...

Edit: Ik las nu ergens dat andere mensen ook vroegen om muziek op forums...
Ik weet nog niet zeker of het nou mag... Maar ik denk het wel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan