muziek toevoegen bij programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Berichten
1.352
ik wil een muziek toevoegen bij mijn project/programma die ik gemaakt hebt in vb.
het moet zo gaan als je de (.exe)start dat er dan een muziek zich afspeelt en die dan van zelf stopt.
welke code heb je hier voor nodige...?:)
 
Visual basic is echt handig, maar ik doe dat met '' AutoPlay Media Studio '' .....:thumb: het gaat me vlotter ? :D .... kun je namelijk codes ook automatisch creëren voor eigen gewenste .exe , project ...
 
Laatst bewerkt:
nee ik bedoel niet zo dat je een muziek zelf moet kiezen.
een kleine voorbeeld:als je windows start komt er een muziek bij ik wil ook zo iets maar dan met mijn programma.
als je de programma start dat er dan een sound komt van 2 of 5 sec.:\
 
:) Aaach zo oke je bedoel die korte wav geluidjes, in dit geval je kan proberen programmaatje '' Cool RingTone Maker '' via dit programmaatje je uit een audio nummer hoe je zelf kort/ of lang stukje afknippen kan en opslaan in gewenste formaat, ... ook als een wave geluid ... Zelf kan je gebruiken die zoals naam van programma zelf zegt, ...om ring-tones geluiden te maken ....:thumb:
Klik hier en kik ff waarover het gat >>>KLIK
 
Laatst bewerkt:
en hoe moet ik die toevoegen aan mijn programma op vb 2010???:p
en de muziek moet vanzelf afgespeeld worden!
 
Laatst bewerkt:
:confused: Ach jonge ik dacht dat jij meer over weet .... na oke dan ik kan je nie hele procedure hier omschrijven, die zal iemand van besturing moetten doen ( als maar toegestaan is ) ik kan je hier wel een hint geven ( in NL vertaald is ! ) hoe je een geluid via VB starten of afspelen kan of moet ... KLIK HIER !
 
Laatst bewerkt:
oke nu weet ik het ik gebruik deze code

My.Computer.Audio.Play(My.Resources.cool(cool is de naam van mijn lied), AudioPlayMode.BackgroundLoop)
maar ik krijg dan de volgende zie foto
:(:confused:
Bekijk bijlage 138713
 
Even een vraag vooraf:
Is dit weer huiswerk? :rolleyes:

(Niet dat we je dan niet gaan helpen, hoor ;))
 
De hoeveelheid nuttloze reacties in dit bericht...


Anyway: de error zegt dat de wave-header kapot is. Zie bijvoorbeeld eens hier voor een oplossing.
 
De hoeveelheid nuttloze reacties in dit bericht...


Anyway: de error zegt dat de wave-header kapot is. Zie bijvoorbeeld eens hier voor een oplossing.

Ik vind mijn reactie wel vrij normaal. Dat is toch simpel uitgelegd en goed. Zo doe ik het ook en het werkt perfect.
 
jo nee deze keer is het geen huiswerk maar gewoon voor de lol en wat leren.
en ik vind ook dat er hier nutteloze reacties zijn en ik zal eens kijken:)
 
Ik vind mijn reactie wel vrij normaal. Dat is toch simpel uitgelegd en goed. Zo doe ik het ook en het werkt perfect.

maar ik had het ook helemaal niet over jou reactie ;) :)

maar over die van de tegenovergestelde vogel!
 
Laatst bewerkt:
@That Guy: Je bedoeld de reactie van AntiKip? Die is inderdaad niet erg nuttig :p.

Anyway:
@TS: Je wil dus muziek afspelen in je VB project?

Probeer dit:

[CPP]Dim s As New Media.SoundPlayer("pad_naar_wav")
s.PlayLooping()[/CPP]
 
Laatst bewerkt:
ja ik wil muziek afspelen in vb project!
ik doe dit

Dim s As New Media.SoundPlayer("c:\users\aurang\desktop\sound(sound is de naam van de bestand).wav")
s.PlayLooping()

dan krijg ik dit bericht
Het bestand in c:\users\aurang\desktop\sound.wav is geen geldig wave-bestand.

En ik wil dat het automatisch start dus van zelf als de programma start.
 
Laatst bewerkt:
Dan is je geluidsbestand dus geen .WAV bestand. ;)

Om het vanzelf te laten starten gewoon in je Load Event zetten.
 
en als ik de wav bestand wilt zetten wat moet ik dan doen?
 
Ik weet niet wat een 'WAV-bestand zetten' is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan