Muzieklijst op afstand gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

leutjebreedbek

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2009
Hallo allemaal,

Het is een beetje moeilijk te omschrijven maar ik ga zo goed mogelijk mijn best doen om het duidelijk te krijgen.

ergens bij ons in de stad begint weer " 't clubje" dit houd in dat jongeren tussen 13 en 'een leeftijd die zich nog jong voelen' mogen komen om te darten te drinken of bijkletsen e.d., maar daar hoort dus ook muziek bij, nu zitten we elke keer op YouTube muziek te zoeken maar dan krijg je van die lange pauzes tussendoor [de tijd dat je een nummer zoekt] + nog eens al die reclame, dus wat ik graag wil:

dat ik vanaf mijn computer een muzieklijst kan maken met de nummers die ik op mijn pc heb staan en dan in een lijst zetten [met software of dergelijks] en dan zo dat een medewerker van dat clubje hem daar kan openen en de muziek kan afspelen, maar ook zo dat ik dus elke week muziek kan veranderen, dat bijvoorbeeld de hele oude nummers er uit gaan en weer een paar van de top 40 erin gaan,

nu heb ik wel winamp remote, maar ik zou niet weten of het daarmee wil en hoe het werkt,

dus ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.,

alvast bedankt
Leutjebreedbek

1 Woord : Spotify

muziek programma wat je via een facebook account al je vrienden hun muziek kunt zien dus al hun afspeellijsten die op spotify zijn gemaakt

(Je hebt geen facebook account nodig alleen een spotify account is genoeg)

dat is lekker makkelijk als je muziek wil uit wisselen

helaas komen er wel reclame,s na de 3 nummer,s

dat los je op door geloof ik 5 euro per maand te betalen en dan heb je het reclame vrij

link spotify : http://www.spotify.com/nl/ probeer het maar is zou ik zeggen

wat ook handig is dat je niet hoeft te downloaden je kan het meteen afspelen , je vind alle muziek !!!!

Laatst bewerkt:
Of op de pc terplekke een usb-stick/ externe HD aansluiten (gevuld met mp3's) en via Winamp een playlist maken en die afspelen. De gratis SqrSoft Advanced Crossfading Output plugin zorgt ervoor dat er geen pauzes vallen tussen de nummers. Playlists kun je wekelijks wijzigen.

Hee hallo, bedankt beide voor jullie reactie

ROYONIX: Teamviewer ken ik, maar dan zit je met de verbindingen.. die moeten goed zijn én ik moet mijn pc dan ook die hele tijd aan hebben wil de muziek kunnen spelen. ik zoek iets wat zij ook kunnen openen als mijn pc uit staat, maar waar ik zo bij kan en muziek controleren en nieuw erin en oud eruit e.d.

aloew: spotify ken ik, maar heb ik daar de mogelijkheid om thuis een afspeellijst te maken en dat zij hem daar kunnen openen??
want daar ben ik dan nog niet achter

@erbicom: ja, maar ik ben er niet altijd, ik kan hun niet verzekeren dat ik er elke dinsdag avond ben als dat er is, van daar ook dat ik het graag wil doen wanneer ik er doordeweeks/ in het weekend tijd voor heb en zij het later kunnen openen

Ja met Spotify heb je die mogelijkheid ,

De makkelijkste manier is met een Facebook account omdat dan iedereen die in je vriendenlijst op facebook en een spotify account hebben je hun afspeellijsten kan zien

Het kan ook zo :

http://www.spotify.com/nl/help/faq/social/#can-i-add-any-spotify-user-to-my-people-list

Of zo :

http://open.spotify.com/user/''GEBRUIKERSNAAM''

En dus dus in plaats van gebruikersnaam de naam van het account wat je wilt, toevoegen

dit moet je invullen via je internet browser en zo kan je het andere account dus toevoegen

Jups, maar wat je dan krijgt is als je de gratis versie hebt [want betalen willen we er niet voor] dat je maar 10 uur per maand mag luisteren... terwijl het al wel zo'n 10 uur per week is, daar zit ik ook mee, en die reclame helaas ook nog

Ja daarom zeg ik voor 5 euro per maand heb je een account zonder reclame

En dat ie echt niet teveel gevraagd voor Spotify

Zeker als je met een groep bent is 5 euro helemaal niks

en anders moet iedereen maar een usb stick kopen om muziek naar het clubje te brengen

waardoor je uiteindelijk veel duurder uit bent dan met 1 account van spotify

Laatst bewerkt:
Jup, maar dat regel ik weer niet, of er geld vooruit wordt gegeven of niet, het beheer verteld mij hoeveel er te besteden valt. en dat mag hierbij niks kosten

haha oke nou dan nog veel succes met het zoeken naar een gratis programma

denk dat de enigste optie usb stick blijft maar ja die kost ook geld :D

Jup, ik weet het, en ik vindt die 5 euro ook niet veel hoor, maar als er niks aan mag besteed worden kan ik er niet mee aan komen met ja jongens 5 euro per maand [en dan zitten we nog steeds met die 10 uur]

nee het is geen 10 uur meer dan

voor 5 euro kan je unlimited dus eindeloos muziek luisteren zonder reclame

maar als ik een gratis programma tegen kom laat ik het wel weten

Ohhh oke, naja ik probeer het in de groep te gooien, maar reken er maar niet op,

ja ik ben nu aan het klooien met winamp remote, maar veel er van snappen doe ik niet, dus dat moet ik nog even uitvogelen

Hmmm das indd wel handig, ik kijk er even naar:d nouwja 5 gig zijn zo'n 1000 nummers

Heeft de pc Internet-toegang? Dan kun je ook een "radio-station" opzetten. Jij speelt vanaf huis de playlist af en het clubje luistert naar de stream.
Nodig: Windows Media Encoder of Shoutcast en Winamp om de muziek af te spelen/streamen en op locatie Windows Media PLayer of Winamp om te luisteren.

Nou, genoeg opties toch?

Hmmm, ja maar dan moet ik natuurlijk wel zelf thuis zijn en veel muziek opzetten. want niet dat opeens de lijst stopt? of niet?

Thuisblijven hoeft niet, zolang je pc maar aan staat en de zelfgemaakte playlist afspeelt. Ik maak voor mijn eigen radiostation playlists van een maand, geen omkijken naar :)

ohhh oke, maar is dat niet heel veel werk? zo'n radio station maken en onderhouden??, hmm ja dat is inderdaad makkelijk, weetjewat, ik probeer het eerst gewoon even!

owja, klein vraagje nog, kan dit ook met een .tk website? [een gratis dus] want geld eraan uitgeven mag niet...

Het kan zelfs zonder website, men verbindt dan rechtstreeks met je pc (poort openzetten in je router).
Maar met een .tk pagina kan het ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan