MySQL reageert niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RikXP

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2009
Hallo,

Ik heb een heel vervelende fout met MySQL.
Ik heb waarschijnlijk ooit een een keer iets fout gedaan (wat weet ik niet) waardoor ik nu een hele verveldende fout krijg met MySQL.

Als ik een database wil aanmaken krijg ik iets van dat hij geen verbinding kan maken met localhost ("localhost@localhost.com" ofzo).

Als ik in opdrachtprompt mysql.exe opstart krijg ik de volgende fout:
Code:
ERROR 2003 (HY000): Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061).

Opnieuw installeren helpt niet.

Weet iemand raad??

Alvast bedankt.

Groeten, RikXP.

MySQL op Vista en communications link failure

Ik weet niet of je fout dezelfde oorzaak heeft als mijn fout. Ik kwam 3 weken geleden tot de ontdekking dat mijn Javacode ineens niet meer werkte. Ik kreeg steeds de foutmelding "communications link failure". Vanuit MyEclipse verbinding leggen met de MySQL databank ging ook al niet. Vanuit navicat, een GUI die ik heb aangekocht om de databanken te beheren, lukte het dan weer wel.

Maar misschien heb je toch iets aan mijn tip. En blijkbaar zaten anderen op Vista met gelijkaardige problemen, zoals mag blijken uit de diverse forums. De oorzaak van de fout was dat "localhost" niet meer aanvaard werd.

De oorspronkelijke code om te verbinden met de databank was :
dbconn = DriverManager.getConnection("jdbc:mysql://localhost/gco","root","xx");

Deze lijn werkte gedurende verschillende maanden maar vanaf half april kreeg ik altijd de foutmelding “communications link failure”. De oplossing bestaat erin om de term “localhost” te wijzigen in “127.0.0.1” zoals in de onderstaande lijn.
dbconn = DriverManager.getConnection("jdbc:mysql://127.0.0.1/gco","root","xx");

Hallo gertcuppens,

Waar moet ik localhost wijzigen in 127.0.0.1? Ik wil MySQL in combinatie gebruiken met Apache.

Groeten, RikXP.

Rik, je gaat me toch iets meer informatie moeten geven over de programma's waar je mee werkt. Zelf heb ik alleen in de MyEclipse database driver en in de Javacode de term "localhost" moeten wijzigen in "127.0.0.1". Ik gebruik daarnaast ook navicat als GUI om mijn databank te beheren en daar kon ik wél met "localhost" verder blijven werken.

Ik heb geen ervaring met de Apache web server; enkel met Tomcat als servlet container. Voor de aardigheid ben ik even gaan zoeken op www.apache.com, en daar lees ik ondermeer onder de webpagina http://www.apache.com/installing-apache-mysql-and-php-on-windows-vista/.
Daar lees ik "Open a browser and enter “127.0.0.1″ or “localhost” as the URL, and you will see a summary of the installation process:".
Als "localhost" in de URL niet werkt, moet je die dus wijzigen in "127.0.0.1".
Zit je probleem niet daar, dan moet je me eerst laten weten welke programmeertaal je gebruikt om vanuit de Apache web server te kunnen communiceren met MySQL.

Hallo gertcuppens,

Ik gebruik de programma's Apache en MySQL.
Ik ben een beginner dus daarom denk ik dat de comminuceertaal tussen Apache en MySQL PHP is. Maar als ik via opdrachtprompt mysql.exe open, krijg ik de melding: Can't connect to mysql server on 'localhost'.

Ik denk dat ik iets te moeilijk bezig ben omdat ik een minimum kennis heb.
In die link de je hebt gestuurd staat iets over WampServer. Ik denk dat ik dat ga gebruiken om Apache, MySQL en PHP met elkaar te laten draaien.

Bedankt voor je hulp!:thumb:

Groeten, RikXP

Hallo gertcuppens,

Nogmaals bedankt voor je hulp. Het is gelukt met WampServer!:D

Groeten, RikXP.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan