MyTask alpha test

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flyte

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2011
Beste lezer,

Ik loop vaak tegen het probleem aan dat ik dingen vergeet om te doen.
Stel iemand vraagt aan me om persoon a nog te bellen , dit schrijf ik op of plaatst ik in een notepadje maar vergeet ik vervolgens totaal.
Hiervoor heb ik een tijdje taken gebruikt in outlook maar dit is net niet wat ik zoek vandaar dit programma. (ik wil van de post-it's af :) )

Ik heb een basis layout gemaakt en zou graag willen weten van jullie of animo voor is.
De functies groepen en taken toevoegen werkt al.
Ook ben ik benieuwd naar jullie input, nieuwe functie en ideeën.

Hoe installeer je MyTask, download de zip file en pak deze op je computer uit:
http://www.jacvangoolbv.nl/MyTask.zip

Zorg er voor dat je SQL compact V4.0 hebt en dot net 4.0
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=17876
http://msdn.microsoft.com/en-us/netframework/aa569263

Als er animo voor is wil ik de volgende zaken nog gaan maken.
1.Taken emailen
2.Automatische updates van de applicaties
3.Icoontjes
4.Kleuren (zit nu al wel een knopje maar wordt nog niets mee gedaan
5.Herinnering service
6.Mooie layout en de gebruiker de mogelijkheid bieden deze aan te passen

Laatst bewerkt:
Als ik probeer te downloaden:

Not Found

The requested URL /mytask.zip was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Apache/2 Server at www.jacvangoolbv.nl Port 80

Ik krijg als ik hem opstart deze foutmelding:

knipsel1.jpg

(Komt waarschijnlijk omdat ik niet de nieuwste SQL heb geïnstalleerd ;))

Maar toch vind ik dat je deze fout af moet vangen.

Dan krijg ik dit scherm:
50875977.jpg

Ik ga nu SQL 4.0 installeren. Dan hoor je of het beter werkt. (Je link doet het trouwens niet, naar SQL Compact 4.0 ;))

[edit] Ah! Nu werkt het wel :).

Maar waarom kun je een item een kleur geven? Waar zie je dat terug?
Een goed idee zou zijn om ShortcutKeys te gebruiken (dat je op DELETE drukt om iets te verwijderen etc.)
En waarom het NotifyIcon in het systeemvak?

Voor de rest (nog :P) geen opmerkingen.[/edit]

Laatst bewerkt:
Bij mij werkte hij eerst ook niet. Ik had alleen sql server compact versie 3.5 geinstalleerd. Waarom heb je dat eigenlijk nodig?
Om te zorgen dat mensen niet OOK nog framework 4 hoeven te downloaden (want sommige mensen doen dat niet omdat ze niet weten wat dat is en dan worden ze bang/onzeker :P), kan je de .net framework versie van je project beter op 2.0 zetten. Zelf ben ik daarmee nog niet tegen problemen aangelopen. Ik heb vernomen dat op een vers geinstalleerde xp pc namelijk al .net framework version 2.0 zit, en dan hoef je niet nog te gaan downloaden...

Nu ff over je programma. Gewoon wat tips en soms wat kritiek (ik hoop dat je hier tegen kan). Ik ga bij deze tips ervan uit dat je visual basic gebruikt:
1. Laat het programma openen in het midden van het venster (bij de instellingen van je form).
2. Zet de TopMost uit. Of heb je hier bewust voor gekozen?
3. Laat de forms van addtask en addgroup opkomen via: addtask.showdialog (let erop dat je er dialog achterhebt). Waarom? Nou op die manier kan je niet terug naar je hoofdvenster van mytask. Dat kan wel eens handig zijn.
4. Bij AddTask en AddGroup staan die woorden nog aan elkaar, is vast niet de bedoeling, maar het viel me gewoon op :D
5. De groepen sluiten als je een group gedelete hebt. Dus als ik bijvoorbeeld de groep van home "open" heb staan, en vervolgens delete ik een andere groep, dan sluit de homegroep. (Niet bepaald hinderlijk hoor ;))
6. als ik een nieuwe task add zonder iets in te voeren, dan accepteert hij dat... Even oplossen door:
Code:
if textbox1.text = "" then
msgbox"invalid input"
toe te voegen ;)

Dat was het wel, veel plezier ermee ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan