• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#N/B verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

11221122

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2010
Hallo,

Ik heb in excel wat tabbelletjes gemaakt. Maar de tabellen die (nog) niet gebruikt worden daar staat #N/B. Dit is erg vervelend ivm uitprinten.

Mijn vraag is dus. Hoe kan ik ik dit verbergen/onzichtbaar maken?

Mvg.

Met je vraag kunnen we niet direct een antwoord geven , is het bij een formule VERT.ZOEKEN ? dan is het =ALS(ISNB(jouw formule en );"";jouw formule
Komt het door en andere formule ALS(cel="";"" enz

Graag wat meer info of een dummy bestandje met de fout

Het is bij een vert zoeken. Ik ga eerst even eten. Als je er niet uit komt post ik na het eten wel even een voorbeeld.

Mvg.

Bedankt. Dat is een goede oplossing! Maar nu nog een vraagje. Ik heb ongeveer een tabel of 80 waarbij dit moet gebeuren. Moet ik dit allemaal met de hand doen of bestaat hier een handigheidje voor?

Mvg.

Vaak is het zo dat als je in de formule op de juiste plaatsen het $ teken zet, je veel formules goed kan doortrekken. Plaatsen waar je de $ zet is voor de kolomletter en/of voor het rijgetal.

Succes,

Als aanvulling op het antwoord van Martin ;), je zoek index kan je ook benoemen > bv als deze op een ander tabblad staat is dit altijd heel handig en je kan het ook heel dynamisch maken .
Edit: heb alles in het bestandje gezet .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(A10;Factuuroverzicht;4;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(A10;Factuuroverzicht;4;ONWAAR))

Dat is de code van mijn bovenste tabel. Kolom B10. Hij linkt naar A10 op blad, Factuuroverzicht. Maar kolom B11 moet naar A11.

=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(A11;Factuuroverzicht;4;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(A11;Factuuroverzicht;4;ONWAAR))

Moet ik dan bij elke regel, 10, 11, 12, 13. Gaan veranderen? Want $ werkt niet. Wat het is niet de eigentabel maar de tabel waar hij heen moet linken. Er zit dus wel structuur in. Het is een oplopende waarde van A10 tot A60. Hoe kan ik dit dus doen?

Mvg.

Het $ teken zet een rij of kolom vast, dus als hij met het slepen mee moet veranderen dan plaats je het $ teken juist niet, dan kan je gewoon doortrekken naar beneden en de rijnummers in je formule veranderen automatisch mee.

Plaats anders een klein voorbeeldje?
Succes,

Staan er gevoelige gegevens in je bestandje ? post het anders even en op 1 , 2 , 3 is dit vermoedelijk opgelost . In geval van gevoelige gegevens maak een soortgelijk bestandje met wat gegevens en post deze . Heb je al maar mijn voorhande post gekeken daar staan de 3 mogenlijkheden van $ .

Sorry maar ik begrijp er niets meer van. Ik begin bij B13. Met deze formule:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(A13;Factuuroverzicht;4;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(A13;Factuuroverzicht;4;

Dan selecteer ik de rij tot B35 bijv. En dan klik ik op plakken. Dan komt er te staan dar het berijk op het plakbord niet groot genoeg is voor de geselecteerde ruimte.

KOLOM B13 KRIJGT WAT BINNEN VAN KOLOM A13 DUS HET IS NIET DE ZELFDE KOLOM IN DE FORMULE. DE A13 IS DUS GEEN TYP FOUT.

Het doortrekken/slepen van een formule:
- Selecteer de cel waar de formule instaat
- Het rechterbeneden hoekje is een klein vierkantje
- wijs hier op met je muis tot je muiswijzer een + wordt
- klik (en hou vast) met links en trek hem door zover je wilt

Dit heeft dus niets met kopieren en plakken te maken.

Succes,

Zie foto voor de vulgreep
oeps bijlage niet meer nodig , altijd goed voor de zoekfunctie binnen " helpmij "

Bijlagen

• sleep.jpg
    sleep.jpg
    65,6 KB · Weergaven: 70
Beste 11221122 ;)

Heb de topic gevolgd vanop de achtergrond en blij dat je geholpen bent.

Kan je dan de vraag op opgelost zetten, bovenaan de topic.

Groetjes Danny. :thumb:

Het is nu bij al de kolomen gelukt. Maar ik heb ook een rij met de volgende formule:
=SOM(E13-G13)

Kan ik dan ook met die ALS(ISBN doen?

Mvg.

Dat zal beter zijn met =ALS(OF(E13="";G13="");..............)) of =ALS(OF(E13<>0;G13<>0);..............))
Voor de helpers is het soms koffiedik kijken wat er in jouw sheet staat .

=ALS(AANTAL(E13:G13)=2;......... zijn ook mogenlijkheden .

een voorbeeldje zegt meer dan 1000 woorden, alhoewel uitleg wel nodig blijft.

Hoe bedoel je dat? Die code trekt de inkoopprijs van de verkoopprijs AF. Om zo de marge/winst te bereken.

Duidelijker?

Mvg.

een voorbeeldje zoals dit hier zegt voor ons heeeeel veeeel :)
ik heb ze der allemaal ingezet , wat je zou kunnen gebruiken .
Aan U om te testen welke je het best uitkomt , doe volgende test eens : Inhoud van cel E13 of G13 wissen via rechtermuisknop ' inhoud wissen " of gewoon de cel selecteren en een enter doen , kijk dan wat er in 3 v/d 4 formules gebeurt .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan