• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#N/B verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik bedoelde niet dat 1 knop naar alle kolom verwijst. Maar dat knop 1 naar bijv. A6 - B6 - C6 - D6 verwijst. En knop 2 naar A7 - B7 - C7 - D7. De kolom waarvandaan hij komt blijft hetzelfde maar de kolom waar hij naartoe gaat wordt steeds +1.

Mvg.

Dit heb ik met de hand tot nu toe gedaan:
Code:
[COLOR="blue"]Private Sub Knop14_Klikken()
[Z3].Value = [P42].Value +1
[Y3].Value = [M42].Value +1
[X3].Value = [I42].Value +1
[W3].Value = [I12].Value +1
[T3].Value = [I11].Value +1
[U3].Value = [I10].Value +1

End Sub[/COLOR]

Hallo,
op deze manier kun je je aantal met 1 verhogen.

Met vr gr
Jack

Ja ;) Ik moet alleen wel tot kollom 50 alles met de hand invoeren. Maar als het niet anders kan.

Mvg.

Ja, Nu verhoog ik elke keer 1 met de hand.. Is er ook een andere manier voor>?

Mvg.

Beste , bits en bytes 11221122 ;)
Je kan dit via een helpje in een sheet wat vlugger laten verlopen bekijk de bijlage en test .

Bijlagen

Hallo,

Kijk eens of je hier wat mee kunt.

Met vr gr
Jack
Code:
Sub tst()
  For i = 3 To 10
    Cells(i, "Z").Value = Cells(42, "P").Value + 1
    Cells(i, "Y").Value = Cells(42, "M").Value + 1
    Cells(i, "X").Value = Cells(42, "I").Value + 1
    Cells(i, "W").Value = Cells(12, "I").Value + 1
    Cells(i, "T").Value = Cells(11, "I").Value + 1
    Cells(i, "U").Value = Cells(10, "I").Value + 1
  Next
End Sub

Laatst bewerkt:
Nee dat werkt niet. Ik moet niet 1 tm 10 met de zelfde getallen vullen. Het is de bedoeling dat ik voor 10 kolomen, 10 verschillende buttons heb. Of dat als ik 1 keer op de button klik dat hij heel 3 pakt. En dat als ik de volgende keer op de button klik hij automatisch is doorgeschoven naar 4.

Mvg.

Code:
Private Sub Knop14_Klikken()
    Waarden 3
End Sub
Private Sub Knop15_Klikken()
    Waarden 4
End Sub
Private Sub Knop16_Klikken()
    Waarden 5
End Sub
Private Sub Knop17_Klikken()
    Waarden 6
End Sub
Private Sub Knop18_Klikken()
    Waarden 7
End Sub
Private Sub Knop19_Klikken()
    Waarden 8
End Sub
Private Sub Knop20_Klikken()
    Waarden 9
End Sub
Private Sub Knop21_Klikken()
    Waarden 10
End Sub
Private Sub Waarden(x)
Range("Z" & x).Value = [P42].Value
Range("Y" & x).Value = [M42].Value
Range("X" & x).Value = [I42].Value
Range("W" & x).Value = [I12].Value
Range("T" & x).Value = [I11].Value
Range("U" & x).Value = [I10].Value
End Sub

ik lees met stijgende ergernis deze topic, de helpers zitten als vogelpik te spelen met hun antwoorden omdat de TS gewoon pertinent weigert een mooi voorbeeldje door te spelen. Waarschijnlijk kan er op een heel eenvoudige manier bepaald worden naar welke rij er geschreven moet worden, iets in de zin van de eerst niet-lege rij in het bereik van 1 tot 50. Zolang er daar geen duidelijkheid zou over bestaan is het zinloos om hier nog verder aan mee te werken ... .

Hoe kan ik dit oplossen?

[SQL]Sub automatisch()
'
' automatisch Macro
'

'
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=VLOOKUP(Factuur!R[-4]C[31],Database,2,FALSE)"

Range("Z" & x).Value = [P42].Value
Range("Y" & x).Value = [M42].Value
Range("X" & x).Value = [I42].Value
Range("W" & x).Value = [I12].Value
Range("T" & x).Value = [I11].Value
Range("U" & x).Value = [I10].Value
End Sub

[/SQL]

Het antwoord op de 1e formule(verticaalzoeken). Moet als (x) dienen in de 2e formule. Hoe kan ik dit formuleren. Ik heb diverse manieren geprobeert maar hij gaf elke keer een foutmelding..

Mvg.

PS: En nog even over de voorbeelden. Hoe kan ik een voorbeeld van een foute code geven? Dan krijg je alleen maar als je het voorbeeld opent een error dat de macro niet werkt. En voor de rest kan je er niets meer.

PS: En nog even over de voorbeelden. Hoe kan ik een voorbeeld van een foute code geven? Dan krijg je alleen maar als je het voorbeeld opent een error dat de macro niet werkt. En voor de rest kan je er niets meer.

Dat is toch juist de bedoeling, dan kunnen wij precies zien waar het fout gaat.
anders had je ons toch ook niet nodig.:confused:

met vr gr
Jack

Oke maar mijn vraag was. Of iemand mij de formule kan vertellen, dat de uitkomst van verticaalzoeken in die macro gelijk staat aan (x). Dus dat is gewoon 1 kort antwoord. Bijv. [UITKOMST,VERT.ZOEKEN].Value = [X].Value

Mvg.

ik lees met stijgende ergernis deze topic, de helpers zitten als vogelpik te spelen met hun antwoorden omdat de TS gewoon pertinent weigert een mooi voorbeeldje door te spelen. Waarschijnlijk kan er op een heel eenvoudige manier bepaald worden naar welke rij er geschreven moet worden, iets in de zin van de eerst niet-lege rij in het bereik van 1 tot 50. Zolang er daar geen duidelijkheid zou over bestaan is het zinloos om hier nog verder aan mee te werken ... .

Dit is ook precies de reden waarom ik gestopt ben met helpen in deze topic.:mad:

je hebt je vraag nu op opgelost gezet.

waarschijnlijk krijg je nu geen reacties meer (behalve van mij :p:p:p).

zet je status terug en je zult meer reacties krijgen.

ik heb dit topic wel gevolgt en het valt me op hoe vaak er naar een voorbeeldbestandje wordt gevraagd.

trucker 10 en thank you vragen diverse malen naar een voorbeeldbestandje.

Jij wilt graag geholpen worden, help je medeforumleden dan ook even (in de toekomst) met een voorbeeldbestandje.

P.s. ik kan je niet helpen, met VBA-code.

waarom niet je medeforumleden geholpen met een voorbeeld (zie post #34)?

lees de reacties van de helpers eens goed.

waarom volhardend in het niet verstrekken van gewenste gegevens?

straks wordt je misschien wel niet meer geholpen !

Laatst bewerkt:
Juist.
@11221122: Voor we verder gaan wordt er nu eerst een voorbeeldbestandje bijgevoegd.

Daar ben ik meebezig. Maar dat ligt niet zo simpel. Aangezien het in een werkmap zit van 12 bladen en het gevoelige gegevens zijn. Moet ik alles over gaan typen -.-

Mvg.

Dat is allemaal mooi, maar er is je op 9 okt.(zie post 2) al verzocht om een dummy bestand te plaatsen.

Daar ben ik meebezig. Maar dat ligt niet zo simpel. Aangezien het in een werkmap zit van 12 bladen en het gevoelige gegevens zijn. Moet ik alles over gaan typen -.-

Mvg.

Rechtermuisklik op je tab van het tabblad en een ( paar ) kopie maken daar de gevoelige gegevens even wisselen en hups wij hebben een voorbeedje als er gegevens worden gezocht in een ander tabblad daar dan ook een kopie van maken .
Of een klein voorbeeldje verwant aan je probleem .

Huijb , thanks voor de moderatie :thumb:

Laatst bewerkt:
Blad 1 helemaal naar rechtsgaan voor uitleg.
Misschien als je het systeem niet snap een beetje onoverzichtelijk. Maar misschien ook niet...

Mvg.

Het bestand kom zo. Uploaden werkt niet helemaal lekker.

EDIT: Ik heb het even zo gedaan. Uploader doet het niet:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-WCEHJBEAX6PD.xlsm

Laatst bewerkt:
Nu is er eindelijk een voorbeeld bestandje. Maar is er niemand die mij kan helpen...

Mvg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan