Na bepaald aantal een nieuwe pagina aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

nexis99

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
6
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een krabbelwebsite voor hyves. Maar nu wil ik dat ik na een bepaald aantal keer het script te hebben uitgevoerd een nieuwe pagina word gemaakt. Zodat er niet 100 plaatjes onder elkaar staan.

Voorbeeld: http://hyvesplaatje.nl/test123.php
Script:
 
Laatst bewerkt:
Zoek eens op "Pagination tutorial" oid, dat is wat je zoekt :)
 
Om je een beetje op weg te helpen;

Als jij geen eisen hebt aan filters maar gewoon een lijst wilt laten zien, kun je dat het beste doen door alles in te laden (kost veel server geheugen, handig als je ajax gebruikt) of specifieke rows in te laten.

Door achter de query 'LIMIT 0, 10' te zetten, haal jij rij 0 tot 10 op. Wil je dan graag de volgende pagina ophalen, dan doe je simpelweg 11, 20 en zo voort.
Foutje van mij, lees de volgende post voor de goede verklaring.

Natuurlijk ben je er dan nog niet, want jij wil pagina's genereren. Dit kun je doen door óf 'null' te selecten, waar je normaal gesproken * selecteerd. Dan kun je middels mysql_num_rows() het aantal rijen tellen en daarop je paginatie calculeren.
 
Laatst bewerkt:
Door achter de query 'LIMIT 0, 10' te zetten, haal jij rij 0 tot 10 op. Wil je dan graag de volgende pagina ophalen, dan doe je simpelweg 11, 20 en zo voort.

Niet helemaal. 'LIMIT 0, 10' haalt 10 rijen op en begint met rij 0 (dus rij 0 t/m 9). 'LIMIT 11, 20' haalt 20 rijen op en begint met rij 11 (dus rij 11 t/m 30).
Je moet dus eerst 'LIMIT 0, 10' gebruiken, dan 'LIMIT 10, 10' etc.
 
Niet helemaal. 'LIMIT 0, 10' haalt 10 rijen op en begint met rij 0 (dus rij 0 t/m 9). 'LIMIT 11, 20' haalt 20 rijen op en begint met rij 11 (dus rij 11 t/m 30).
Je moet dus eerst 'LIMIT 0, 10' gebruiken, dan 'LIMIT 10, 10' etc.
Hmm, ik raak er altijd mee in de war. Normaal gesproken door even 'snel te testen' weet je het snel genoeg. ;-) Het zelfde had ik vroeger met array_slice. xD
 
Bedankt voor het helpen. Ik zal nog eens kijken
 
Laatst bewerkt:
2 scripts laten samenwerken

Hallo,

Ik heb 2 php scripts. 1 krabbelscript voor hyves en 1 paginascript. Nu wil ik dat paginascript op dat krabbelscript laten werken. zodat er maximaal 5 plaatjes per pagina staan. Hoe kan ik dit doen??? Ik had al wat geprobeert maar dat werkt niet.
 
Laatst bewerkt:
Ja maar daar zocht ik een script. Nu heb ik een script alleen heb ik er wat probleemtjes mee:confused:
 
ik heb ze maar samen gevoegd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan