• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

na berekening iets oplopend laten weergeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toxicgod

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2003
Hallo ik ben nieuw hier en ik weet niet of dit alleen wordt gebruikt voor zakelijke excel dingen maar ik heb toch een vraagje.

Wij zijn bezig met een tournooi binnenkort en daarvoor heb ik een heel schema opgezet met uitslagen en alles erop en eraan. alleen lukt het me niet als de scores bekent zijn om dan diegene met de hoogste punten en zijn naam dan bovenaan te zetten en daarna nummer 2 en Vice Versa.

mag best VBA codes gebruiken. maar liever niet :p

misschien dat jullie iets weten ???

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Zie voorbeeld

Bijlagen

sorry :p Ik ben rotterdamer :D

maar heel erg bedankt ik weet nu hoe het werkt. maar als je dan ook namen er naast wil zetten van wie die scores zijn ??? hoe kan je die koppelen aan die getallen ?
dat er dan bijvoorbeeld komt te staan.

--> hoogste score --> 60 Danny

Laatst bewerkt:
Hoi Toxicgod,

Eerst een verzamellijst maken waar de deelnemers onder elkaar staan met de door hun behaalde punten.

Vervolgens een formule maken die de hoogste aantal punten toekent aan degene die bovenaan staat. Bijvoorbeeld:
Kolom B aantal wedstrijden
Kolom C aantal punten
Kolom D doelsaldo
Kolom E doelunten voor
Kolom F doelpunten tegen

10 deelnemers (rij 11 t/m 20)

Kolom H de score:
=aantal.als(C$11:C$20;">="&C11)*1000000+(100-B11)*10000+aantal.als(D$11:D$20;">="&D11)*100+aantal.als(E$11:E$20;">="&E11)

Er ontstaat nu een score die eerst selecteerd op aantal punten, vervolgens het aantal gespeelde wedstrijden, vervolgens op doelsaldo en tenslotte op doelpunten voor.

Vervolgens zet je deze op volgorde van klein naar groot met
H25: =vergelijken(kleinste(H$11:H$20;rijen(A$25:A25));HH$11:H$20;0)
Met index(A$11:A$20;H25) kun je vervolgens de deelnemers op volgorde zetten.

Jeroen

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan