na data-DVD branden geen toegang tot bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuhowan12

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2002
Berichten
793
Hey iedereen.

Ik ging gister voor het eerst een DVD Data maken met Nero 6.3.1.17. (nieuwste)
Gewoon op dezelfde wijze eigenlijk als ik altijd een CD-ROM brand. Gewoon via het slepen dus. En ik had toch echt gekozen voor een DVD-ROM (ISO) en op 2x gebrand. Het betreft een Nashua DVD-R.

Nu heb ik dus de DVD gebrand met wat spellen en als ik em nu in m'n speler doe, dan herkent ie het label wel en de mappen ook. Alleen kan ik niks openen! Hij is ineens heel sloom en kan dus ook niks van de DVD kopiëren. Waar kan dit aan liggen? Film branden lukt overigens wel!

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes,

Jeroen

p.s. Ik ben echt geen newbie op het gebied van computers, dus je kan met alle termen gooien die je wilt ;)
 
Simpel gesteld is een ISO bestand niets anders als een exacte kopie van een hele CD in 1 enkel bestand.

Probeer gewoon als data te branden, dan is alles wel appart benaderbaar.

Ik heb ooit eens een dergelijk bestand geopend met dvddecrypter :eek: vreemd he, gekopierd naar de HDD, daarna dubbel klik op het iso bestand en dvddecrypter opende de iso file.

groetjes speedtouch
 
Nee, ISO is een standaard en geen exacte kopie van een DVD. Je bent in de war met de extensie ISO en de standaard ;) De 'tool' die ik heb gekozen is juist, alleen snap ik niet waarom ie em niet goed leest in mijn DVD-brander. Kan het door het merk komen?

Thanx voor je antwoord though! ;)
 
Je bent in de war met de extensie ISO en de standaard
Foutje bedankt :)

Heb je het geprobeert met een ander merk, zelf heb ik goede ervaring met philips en arita, de back-ups maak ik op een philips dvd+rw.

Je schrijft ook dat op dat moment de pc sloom wordt, dat kan aanduiden dat hij de dvd blijft lezen, met het merk Nashua-dvd's heb ik geen ervaring.

Laat het even horen hoe het afloopt.

groetjes speedtouch
 
Ik had de DVD gewoon te vol beschreven.
Ik had em tot 4500mb gedaan en nu tot 4300mb gedaan en alles werkt perfect. :)
thanx voor t meedenken speedtouch!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan