Na herinstallatie Vista werkt firefox niet optimaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bavaria

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Gisteren heb ik Vista opnieuw op mijn computer gezet. Firefox zelf werkt maar een aantal functies niet. Zo kan ik bijvoorbeeld geen plug-ins of add-ons downloaden en sommige sites, waaronder hotmail.com werken niet. Weet iemand wat dit probleem zou kunnen zijn?

Thanx! :thumb:

Beste Bavaria,

Werkt het via Internet Explorer wel?
Misschien anders Firefox even verwijderen (configuratiescherm --> Software --> Firefox Verwijderen) en dan opnieuw installeren. (Mozilla Firefox's website)

Groetjes, Stefan:rolleyes:

Mod-[Edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je reactie!

Internet Explorer werkt oke, vind het alleen een minder fijne browser.

Dan even Firefox herinstalleren.:rolleyes:

Mod-[Edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien ligt her er aan dat je eerst een 32 bit versie had van vista en de herinstalatie cd misschien een 64 bit versie is.;)

Misschien moet je gewoon een andere versie van firefox downloaden voor de 64 bit als je dat nu hebt.

De herstel schijf is door het systeem zelf gemaakt dus lijkt me onwaarschijnlijk. Maar hoe kan ik dat nakijken? Had via start > computer > eigenschappen gekeken en dan blijkt het een 32-bit systeem te zijn... echter weet niet of dat de manier is.

raar, heb ik echter nog nooit meegemaakt hoor.

welke versie heb je van firefox want de nieuwe betaversie kan nog geen add-ons gebruiken.

De nieuwste via de firefox site.. 3.08 maar heb ook een oudere versie geïnstalleerd die ik nog op mn harde schijf had staan en die gaf hetzelfde probleem.

... mijn ideeën zijn op :( ik zal iets laten weten als ik iets meer weet :(

wat bericht komt er op als je verbinding maakt met hotmail.com?

De site lijkt te bestaan maar er kan geen verbinding gemaakt worden. probeer het later opnieuw

Ik ga via een netwerk online maar alle serverinstellingen enz heb ik ingesteld zoals ze zijn aangegeven voor firefox (handleiding door it)

Die mogelijkheid stond al aangevinkt onder de instellingen in firefox... is dat de enige mogelijkheid waar ik dat kan instellen?

weet ik niet, zoek is in je firewall of je daar niets in vindt. probeer ook eens je instellingen terug op DEFAULT te zetten.

mn firewall heb ik uitgezet maar hoe kan k de instellingen op default zetten?

Ik heb dit gevonden op een andere forum, hopelijk werkt dit wel.:thumb:

1) Als je een firewall hebt geinstalleerd, moet je bij de instellingen van je Firewall Firefox toestemming geven om op het internet te gaan.

Als het nu nog niet lukt dan kun je ook het volgende proberen:

2) Firefox instellingen
>Extra
>Opties
>Algemeen
>Verbindingsinstellingen
>Directe verbinding met het internet (kiezen)

Als het nu nog niet lukt dan kun je ook het volgende proberen:

3) Je hebt problemen met de DNS IPv6 instellingen
> Type about:config in de navigatiebalk
> Zoek (of scroll down naar) network.dns.disableIPv6
> Klik met je rechtermuisknop op het item
> Kies toggle

Als het nog niet lukt kun je ook het volgende nog proberen.

Je hebt dan waarschijnlijk zelf iets geinstalleerd tegen spyware en/of reklame op Internet,
de site die je niet kunt kunt bereiken worden dan omgeleid naar een ip-nummer wat zich
op de computer bevindt, m.a.w., je kunt dan die site nooit bereiken omdat die zich op
Internet bevindt, en dus buiten je computer. Sommige anti-spyware en anti-reklame
progamma's zijn n.l. wat al te enthousiast met blokkeren.

4) Open een bestand genaamd: HOSTS in Kladblok
je kunt deze op de volgende lokatie vinden:
Windows 98 / ME: c:\windows\
Windows XP: C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\
Windows 2000: C:\WINNT\system32\drivers\etc\
Linux / Unix: /etc/hosts

Kijk of de web site die je niet kunt bereiken daarin vermeld staat
(met ip-nummer 0.0.0.0 of 127.0.0.1), zo ja, dan kun je die regel verwijderen, of de
regel inactief maken door er een # voor te zetten. Bestand opslaan computer afsluiten
en weer opnieuw opstarten en dan nog maar eens proberen.

Optie 3 heeft gewerkt :D hotmail enz kan ik nu gewoon openen thanx :thumb:.

Enkel met 1 site geeft ie nog steeds problemen, iex.nl hij opent deze site wel maar daarna loopt ie vast :eek:

blij dat het gewerkt heeft. Wat die ene site betreft, misschien ligt het aan de server van die site. laat het een nachtje rusten, misschin is het dan wel opgelost.;)

Denk dat het aan Java ligt... alle site´s die java gebruiken laten firefox vastlopen (Internet Explorer niet). Er staat wel een versie van java op mn computer, en als het goed is is dit de laatste omdat aan het updaten was na de installatie van Vista... maar hoe kan ik dat controleren of hoe kan ik het ontbrekende deel downloaden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan