na inloggen een persoonlijke pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartspagina

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
hoi,
ik heb een inlogsysteem gemaakt. Als je een account hebt gemaakt en je logt in, kom je op een beveiligde pagina. Op die pagina komt iedereen die inlogd. Nu wil ik dat er ergens een persoonlijke pagina voor je word aangemaakt onder het registreren. Dat als je inlogt, dat je dan naar je eigen pagina gaat. ik denk dat je wel begrijpt waarom ik dat wil, als je mijn website ziet: www.uploadme.nl.ae of als je zelfs al de naam van me website leest :)

Weet iemand hoe ik in het inlogsysteem kan instellen dat er een persoonlijke pagina wordt aangemaakt?

Met vriendelijke groeten,
Bart

Je kan een standaard pagina maken die de nickname van de persoon in een database opzoekt en weergeeft.

Je kan een standaard pagina maken die de nickname van de persoon in een database opzoekt en weergeeft.

bedoel je dat ik 1 pagina maak, waar iedereen op komt, maar dat iedereen zijn eigen inhoud ziet? Zoeits wil ik, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen.

Zet hier eens de volledige php-code van je pagina's inloggen.php en registreer.php
MAAR!!!!!!! wijzig eerst het eventuele wachtwoord van de database in het volgende: [wachtwoord]
Met de code zullen we veel beter kunnen helpen

Dit is inloggen.php
PHP:
<?
// Groot Inlogsysteem versie 2
// Copyright Jorik Berkepas
// Support by helpdesk90@gmail.com (MSN|Email)
// Pagina: inloggen.php: Inloggen
include("config.php");
include("htmltop.php");

if(isset($_SESSION['user_id'])) {
 ?>
 Je bent reeds ingelogd.
 <script language="Javascript" type="text/javascript">
  location.href='<?= $loginpage ?>';
 </script>
 <?
}else{
 if(isset($_COOKIE['user_id'])) {
  // Cookie uitlezen, sessie aanmaken
  $sql = "SELECT id,status,wachtwoord,actief FROM gebruikers WHERE id='".$_COOKIE['user_id']."'";
  $query = mysql_query($sql);
  $rij = mysql_fetch_object($query);
  $id = htmlspecialchars($rij->id);
  $status = htmlspecialchars($rij->status);
  $dbpass = htmlspecialchars($rij->wachtwoord);
  $actief = htmlspecialchars($rij->actief);
  if($dbpass == $_COOKIE['user_password'] AND $actief == 1) {
   $_SESSION['user_id'] = $id;
   $_SESSION['user_status'] = $status;
   ?>
   Er is weer een sessie aangemaakt. Je wordt doorverwezen.
   </script>
   <?
  }else{
   echo "Je cookie klopt niet met wat er in de database staat of je account is niet geactiveerd. Mogelijk heb je je wachtwoord veranderd.<br />\nJe oude cookies zijn verwijderd.";
   setcookie("user_id", "", time() - 3600);
   setcookie("user_password", "", time() - 3600);
  }
 }else{
  if(isset($_POST['submit'])) {
   // Inloggen
   $sql = "SELECT id,naam,wachtwoord,status,actief FROM gebruikers WHERE naam='".$_POST['user']."'";
   $dbpass = htmlspecialchars($rij->wachtwoord);
   $userpass = md5($_POST['pass']);
   $userid = htmlspecialchars($rij->id);
   $userstatus = htmlspecialchars($rij->status);
   $useractief = htmlspecialchars($rij->actief);
   if($dbpass == $userpass) {
    if($useractief == 1) {
     $_SESSION['user_id'] = $userid;
     $_SESSION['user_status'] = $userstatus;
     if($_POST['cookie'] == "do") {
      setcookie("user_id", $userid, time() + 365 * 86400);
      setcookie("user_password", $dbpass, time() + 365 * 86400);
     }
     ?>
     Je bent succesvol ingelogd.<br />
     Je wordt doorgestuurd, indien er niets gebeurd <a href="<?= $loginpage ?>">klik dan hier</a>.

</script>
     <?
    }else{
     echo "Je account is niet geactiveerd. Activeer deze, door op de link in de verzonden e-mail te klikken.<br />\n<a href=\"javascript:history.back()\">&laquo; Ga terug</a>";
    }  
   }else{
    echo "Het door jouw ingevoerd wachtwoord klopt niet voor de gebruiker '".$_POST['user']."'.<br />\n<a href=\"javascript:history.back()\">&laquo; Ga terug</a>";
   }
  }else{
   // Inlogform
   ?>
   <form method="post" action="inloggen.php">
    <table>
     <tr>
      <td>Gebruikersnaam:</td><td><input type="text" name="user" /></td>
     </tr>
     <tr>
      <td>Wachtwoord:</td><td><input type="password" name="pass" /></td>
     </tr>
     <tr>
      <td align="right"><input type="checkbox" name="cookie" value="do" style="border: 0px;" /></td><td><small>Ingelogd blijven (cookie)</small></td>
     </tr>
     <tr>
      <td></td><td><input type="submit" name="submit" value="Inloggen" /></td>
     </tr>
    </table>
    <small><a href="forgotpass.php" title="Wachtwoord vergeten">Wachtwoord vergeten</a></small>
   </form>
   <?
  }
 }
}
include("htmlbottom.php");
?>
en dit is registreer.php
PHP:
<?
// Pagina: registreer.php: Registreren voor nieuw account
include("config.php");
include("htmltop.php");

if(!isset($_SESSION['user_id'])) {
 if(isset($_POST['submit'])) {
  // Uitvoeren
  // Velden controleren
  if($_POST['user'] != "" AND $_POST['pass1'] != "" AND $_POST['pass2'] != "" AND $_POST['email'] != "") {
   // Gebuikersnaamcheck
   $sql = "SELECT id FROM gebruikers WHERE naam='".$_POST['user']."'";
   $tellen = mysql_num_rows($query);
   if($tellen == 0) {
    // E-mailcheck
    if(preg_match("/^[A-Z0-9._%-]+@[A-Z0-9._%-]+\.[A-Z]{2,6}$/i", $_POST['email'])) {
     // Email correct
     if($_POST['pass1'] == $_POST['pass2']) {
      $actcode = mt_srand((double)microtime()*100000);
      while(strlen($actcode) <= 10) {
       $i = chr(mt_rand (0,255));
       if(eregi("^[a-z0-9]$", $i)) {
        $actcode = $actcode.$i;
       }
      }
      $md5pass = md5($_POST['pass1']);
      $sql = "INSERT INTO gebruikers (naam,wachtwoord,status,email,actief,actcode) VALUES ('".$_POST['user']."','".$md5pass."',0,'".$_POST['email']."',0,'".$actcode."')";
      if($query == TRUE) {
       $sql = "SELECT id FROM gebruikers WHERE naam='".$_POST['user']."'";
       $dbid = htmlspecialchars($rij->id);
       $bericht = "Beste ".$_POST['user'].",\nJe hebt je geregistreerd op de site ".$sitenaam.", dit is de activatie mail van je registratie.\nOm je account te activeren, druk je op de link onderaan deze mail.\n\n";
       $bericht .= "REGISTRATIE BEVESTIGEN: ".$forgoturl."activeren.php?id=".$dbid."&code=".$actcode."&registratie=true \n\n";
       $bericht .= "Zodra je op deze link geklikt hebt, kun je inloggen met:\n";
       $bericht .= "Gebruikersnaam: ".$_POST['user']."\n";
       $bericht .= "Wachtwoord: ".$_POST['pass1']."\n";
       $bericht .= "** Dit is een automatisch verzonden bericht **";
       $mail = mail($_POST['email'],"Registratie ".$sitenaam,$bericht,"From: ".$sitenaam." <".$sitemail.">");
       if($mail == TRUE) {
        echo "Je bent succesvol geregistreerd! Zodra je de link in de mail hebt bezocht kun je inloggen.<br />\n<a href=\"inloggen.php\">&laquo; Naar de inlogpagina</a>";
       }else{
        echo "Fout opgetreden tijdens verzenden van e-mail. Neem contact op met <a href=\"mailto:".$sitemail."\">".$sitemail."</a>.";
       }
      }else{
       echo "Er is een fout opgetreden tijdens het toevoegen van je account. Probeer het later nog eens.<br />\n<a href=\"javascript:history.back()\">&laquo; Ga terug</a>";
      }
     }else{
      echo "De door jou opgegeven wachtwoorden komen niet overeen.<br />\n<a href=\"javascript:history.back()\">&laquo; Ga terug</a>";
     }
    }else{
     echo "Het e-mailadres dat jij opgaf, komt niet overeen met hoe een e-mailadres eruit zou moeten zien (gebruiker@domain.ext).<br />\n<a href=\"javascript:history.back()\">&laquo; Ga terug</a>";
    }
   }else{
    echo "De gebruikersnaam '".$_POST['user']."' is reeds in gebruik. Probeer een andere gebruikersnaam.<br />\n<a href=\"javascript:history.back()\">&laquo; Ga terug</a>";
   }
  }else{
   echo "Je bent vergeten ��n of meerdere velden in te vullen.<br />\n<a href=\"javascript:history.back()\">&laquo; Ga terug</a>";
  }
 }else{
  // Formulier

# Email
  # User
  # Pass + check
  # emailcheck (uitvoeren)
  ?>
  <form method="post" action="registreer.php">
   <table>
    <tr>
     <td>Gebruikersnaam:</td><td><input type="text" name="user" maxlength="50" /></td>
    </tr>
    <tr>
     <td>Wachtwoord:</td><td><input type="password" name="pass1" /></td>
    </tr>
    <tr>
     <td>Herhaal:</td><td><input type="password" name="pass2" /></td>
    </tr>
    <tr>
     <td>E-mailadres:</td><td><input type="text" name="email" maxlength="100" /></td>
    </tr>
    <tr>
     <td></td><td><input type="submit" name="submit" value="Registreer" /></td>
    </tr>
   </table>
  </form>
  <small>Na de registratie zal er een e-mail naar je e-mailadres gestuurd worden ter activatie. Tot die tijd kun
  je nog niet inloggen.</small>
  <?
 }
}else{
 echo "Je bent momenteel ingelogd, registreren is niet mogelijk terwijl je bent ingelogd!";
}

include("htmlbottom.php");
?>

is config.php ook nodig?
PHP:
<?
// Pagina: config.php: Instellingen voor inlogsysteem

// Start je zelf ergens anders je sessies/cookies? Maak van de volgende twee regels dan commentaar (# of //)
session_start();
ob_start();

// Error reporting zetten we uit, het is niet echt netjes je bezoekers errors voor te schotelen
ERROR_REPORTING(0);

// MySQL
$db_user = "a7857964_mail"; // Gebruiker voor MySQL
$db_pass = "[wachtwoord]"; // Wachtwoord voor MySQL
$db_host = "mysql15.000webhost.com"; // Host voor MySQL; standaard localhost
$db_db = "a7857964_mail"; // Database

// Als je al ergens anders een database connectie hebt gemaakt,
// maak dan van de volgende twee regels commentaar (# of // ervoor zetten)
mysql_connect($db_host,$db_user,$db_pass);
mysql_select_db($db_db);

// Instellingen
$loginpage = "index.php"; // Pagina waar de gebruiker heen wordt gestuurd wanneer deze is ingelogd
$forgoturl = "http://212-182-161-99.vacau.com/leden/inloggen.php"; // Volledige URL naar inlogsysteem, voor activeren van wachtwoord vergeten, / aan einde
$sitenaam = "UploadMe"; // Naam van je site; deze word oa. gebruikt bij het verzenden van mail
$sitemail = "noreplay@uploadme.com"; // Afzender van verzonden mail
?>

Laatst bewerkt:
Ik zie twee mogelijkheden.
1. Je kan een persoonlijke begroeting zetten na lijn nummer 59 in inloggen.php
2. Je kan de pagina "index.php" persoonlijk maken als de gebruiker ingelogd is door in index.php te controleren als er ingelogd is en zo ja de gebruikersnaam weer te geven in een verwelkomings zinnetje.

Groetjes,

Jeroen.

Het is dus niet mogelijk om een aparte pagina voor iedere gebruiker te maken? het doel is dat iedereen een eigen account krijgt waar hij/zij bestandjes naar kan uploaden. Ik wil niet dat alleen de naam van die persoon word weergegeven.

Het is vreselijk omslachtig om elke persoon daadwerkelijk een eigen pagina te geven. Ik vrees dat je toch het een en ander aan PHP moet gaan leren, en dan begrijp je vanzelf hoe het werkt met elke user zijn "eigen" pagina tonen ;)

Je hoeft niet alleen de username te tonen, je kunt ook zijn eigen files ophalen, hem upload/download opties geven, etc, maar dat zul je wel zelf moeten programmeren.

ik heb ook dit inlogsysteem maar dan heb ik 1 pagina met waar de gegevens uit de database worden opgehaald maar ik wil eigenlijk als je registreert dat er dan bepaalde mappen worden aangemaakt met de naam van de gebruiker erin en bestanden geupload en dan weet ik zelf wel hoe je hem naar die pagina toestuurt

alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan