Na installatie van MSN 7.5 kan je niet meer aanmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elektron

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
Berichten
47
Mijn moeder heeft op de computer benenden de nieuwe MSN messenger geïnstalleerd via de website. Toen dat klaar was kon mijn zusje zich niet meer aanmelden. Hij gaf een gateway error. Ook de @Home netwerk tool(of zoiets) gaf een fout bij de gateway, error 65. Maar het vreemde is dat ze nog wel het internet op kunnen. Weet iemand wat er aan de hand is en wat de oplossing is?
 
Heb je een router.
Heb je een firewall?
Kunnen andere mensen nog wel via die computer aanmelden?

Ga in MSN Messenger is naar extra->opties->verbinding.
Test daar de verbinding. Waarschijnlijk krijg je te zien dat er iets niet klopt (gateway). Klik nu op herstellen/repareren (of iets dergelijks).
 
We delen het internet via een router met dire computers. Op het moment dat het niet goed gaat staan alle computers aan.
We hebben ook een firewal. ZoneAlarm maar nu staat die om en of andere reden uit. Die test en dat herstellen hebben we ook gedaan.
E-Mail versturen wil ook niet dan krijgen we deze foutcode: 0x800CC0D en zegt hij dat hij de host niet kan vinden.
 
Wanneer er bijvoorbeeld 2 of één computer(s) aan staa(t)(n). Werkt het dan wel goed??

Wekt MSN Messenger via de andere computers wel??

Welke router heb je (merk+typenummer)??

Verwijder Zone Alarm is even (via start->configuratiescherm->software). Kan later wel opnieuw worden geïnstalleerd, maar het zou kunnen dat die weinig doorlaat omdat die niet (goed) werkt.
 
Op een computer staat geen MSN en op die van mij 7.5 en die werkt wel.
Onze router is een Sweex LB00002153c231734.
 
Ga naar start->uitvoeren en voer het volgende in (één voor één en iedere keer even OK.
  • regsvr32 MSXML3.dll
  • regsvr32 softpub.dll
  • regsvr32 wintrust.dll
  • regsvr32 initpki.dll

Probeer ook dat van Zone Alarm even.

Hoe is MSN Messenger 7.5 geïnstalleerd?? Eerst 7.0 verwijderd of er gewoon overheen??

Wordt er gebruik gemaakt van Messenger Plus??
 
Dan heeft Zone Alarm dus het verkeer geblokkeerd omdat Zone Alarm het niet (goed) kon controleren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan