na link op zelfde hoogte van het scherm blijven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat mijn voorbeeld het niet deed, was mijn eigen domme schuld. Ik was bij de migratie van test- naar productie omgeving een wijziging vergeten.

Nu doet ie het wel weer.

in de regel
[JS]
if ( ref == 'www.erikbooy.nl' ) {[/JS]

moet je www.erikbooy.nl even vervangen door je eigen domein.

Heb je misschien iets met je cookie-instellingen gewijzigd?

En met welke browser bekijk je de pagina?

op jouw website doet hij het nu wel :)
maar bij mij nog niet :confused:
als ik de pagina refresh doet hij het wel goed maar als ik op een link klik dan doet hij het niet.
ik weet niet of het uitmaakt maar ik gebruik dit om te linken:
HTML:
onclick="parent.location='index.php?page=home'"

ecross

Als je op index.php het scriptje hebt staan? Kun je een link naar het geheel online geven?

http://www.dhost.info/3va/index.php
en dan ?page=home of right of left of middle er achter
je kan ook op een van de kolommen klikken.

en ik heb IE 8 gedownload en nu doet hij het bij refresh ook niet meer :confused:
als je de code van de index wil dan zeg je het maar

update:
ik heb even mijn cookie's bekeken en daar stond:

Array ( [PHPSESSID] => b9cb4fc8b2b1b78861e3c43b2b573d69 [scrollTop] => 0 )
en ik krijg de scrollTop niet op een andere waarde dus daar ligt het denk ik aan

Laatst bewerkt:
nee.
werkt het bij jouw?
bij mij zet hij helemaal geen cookie neer

Zet eens wat alerts in de functies, zodat je kunt zien wat er precies gebeurt, hoe er door de if's en elses gelopen wordt.

gedaan ..
hij doet de alert bij onload in het if blok: if ( ref == 'www.dhost.info' ) niet

Zet dan eens vlak daarboven alert(ref); Kijken wat ie ervan gemaakt heeft.

Hmm, in IE wordt de referer niet weergegeven, in FF wel. In FF gaat ie dan ook wel de if in.

Daarnaast schijnt window.document.documentElement.scrollTop ook niet te werken. Wellicht komt dat doordat je alles absoluut / relatief hebt gepositioneerd. Misschien kan iemand anders daar nog even iets zinnigs over zeggen.

Ik kan je bron gewoon bekijken, dat is het punt niet. Maar het probleem is denk ik (ik kan niks anders verzinnen) dat je alles met position: absolute; hebt gedaan. Maak anders eens een nieuwe pagina, waarbij je alles "normaal de flow van het document laat volgen". Dus geen positions toewijzen.

Of ze eens een een div met style="clear: both" als allerlaatste in de body (ik vraag me zelf ook af in hoeverre dat zin gaat hebben).

Ik zie het ff niet meer, ik wacht even af wat iemand anders er van zegt.

als je het script gebruikt wat ik je gaf ben je binnen 10 min klaar. Dan hoeft simpelweg de pagina niet opnieuw geladen te worden en ontstaat het hele probleem niet.

maarja, je moet doen wat je zelf het beste lijkt.

Ja, en dan zit je met het feit dat je pagina's bijna niet te bookmarken zijn, dat je niet direct een pagina kunt opvragen, dat je een enorme pageload krijgt door je JS-lib. Sorry, maar dat vind ik voor dit probleem toch echt geen oplossing.

Maar uiteindelijk is het natuurlijk aan de TS

Ja, en dan zit je met het feit dat je pagina's bijna niet te bookmarken zijn, dat je niet direct een pagina kunt opvragen, dat je een enorme pageload krijgt door je JS-lib. Sorry, maar dat vind ik voor dit probleem toch echt geen oplossing.

Maar uiteindelijk is het natuurlijk aan de TS

wat betreft de bookmark, mee eens. Heb ik niet aan gedacht.

wat betreft de pageload, wat bedoel je precies? de laadtijd pagina? gebruik van dataverkeer (host)limiet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan