Na OK klikken in alertbox automatisch history.go(-1)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mrn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Berichten
2
Beste lezer,

Ik zit al een poosje te proberen een automatische doorlink te maken met javascript dit wil alleen niet echt lukken vandaar dat ik hier om help vraag.

Ik heb een formulier gemaakt met een verificatie code plaatje dat overgetypt moet worden. De code wordt gechecked in frm.php als de code goed is wordt er automatisch doorgelinkt naar de verwerkingspagina (dit werkt).
Wanneer de code echter niet goed is wil ik een alert functie inbouwen met de melding dat de code niet goed is. Tot hier lukt het allemaal

Wat me niet lukt is om de pagina automatisch naar de vorige pagina te laten navigeren wanneer er op OK in de alert box wordt geklikt.

Hieronder de code die ik heb gezet in mijn frm.php
PHP:
<?php
 include "../php/audit.php";
 if (audit()) {
  include ("../php/form_Opdracht.php");
 } else{
echo "<script language=\"javascript\" type=\"text/javascript\">alert('Verificatie code onjuist! Voer nogmaals in!')"; 
echo "</script>"; 
echo "<script language=\"javascript\" type=\"text/javascript\">(\"javascript:history.go(-1))"; 
echo "</script>"; 


 }
?>

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen het zal vast iets heel simpels zijn maar ik kon er niks over vinden
Alvast Heel erg bedankt!

Groeten Mrn
 
Probeer dit eens ;)

PHP:
<?php 
include "../php/audit.php"; 
if (audit()) { 
  include ("../php/form_Opdracht.php"); 
} else{ 
  echo "<script language=\"javascript\" type=\"text/javascript\">alert('Verificatie code onjuist! Voer nogmaals in!');</script>"; 
  echo "<script language=\"javascript\" type=\"text/javascript\">history.go(-1);</script>";
} 
?>

Je had de history.go al omsloten met "<script>"-tags, waardoor er niet nogmaals "javascript:" voor hoeft.
Ook ging er wat fout met een backslash+quote, deze is eruit gehaald.
 
Zo dan :thumb: Geweldig bedankt!

Nu werktie precies zoals ik wil :)
Super bedankt voor de snelle oplossing!;)

Groeten Mrn
 
Ook nog even samenvoegen lijkt me handig:

PHP:
<?php
include "../php/audit.php";
if (audit()) {
  include ("../php/form_Opdracht.php");
} else{
  echo "<script language=\"javascript\" type=\"text/javascript\">alert('Verificatie code onjuist! Voer nogmaals in!');history.go(-1);</script>";
}
?>
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan