Na Photo Recovery kan ik de foto's (JPEG-bestanden) niet openen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

aukje88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jul 2011
Hallo,

Afgelopen week ben ik terug gekomen van vakantie, ik had daar uitteraad foto´s lopen maken met mijn digitale fotocamera van het merk Samsumg. Bij terugkomst, heb ik de foto´s nog even laten zien aan mijn ouders, maar later wilde ik ze opslaan op mijn laptop en gaf hij een fout aan, vanaf dat moment waren de foto´s niet meer zichtbaar, ook niet op het geheugenkaartje, want dat mapje wil hij niet meer openen.

Nu heb ik gisteren geprobeerd om met Foto Recovery (waar ik goed 40 euro voor heb betaald) om de foto´s terug te krijgen. Nu heb ik dus wel een mapje waar ´denk´ ik deze foto´s ingeplaatst zijn, maar de foto´s kan ik niet bekijken, hij wil ze niet openen. Deze foto´s staan dus in een map maar de pc wil ze niet openen. Hij herkent ze wel als JPEG bestanden maar als ik ze aanklik om te openen geeft hij aan: 'Deze afbeelding kan niet worden geopend. Deze bestandsindeling wordt niet door Photo Viewer ondersteund of de meest recente updates voor Photo Viewer zijn niet geinstaleerd'. Nu had ik de nieuwste update geinstaleerd, maar ook dat werkt niet. Terwijl ik al mijn andere 'oude' foto's wel gewoon kan bekijken met Photo Viewer.

Ik ben zelf niet zo heel technisch op dit gebied, maar ik hoop dat iemand van jullie een idee heeft, wat ik nog kan proberen om mijn vakantiefoto's zichtbaar te maken. Want het zou echt heeeeel zuur zijn als ik ze allemaal kwijt ben!

Alvast bedankt!

Vreemd. In principe zou is JPEG gewoon moeten openen. Heb je het al in een ander programma geprobeerd? Je kan (gratis) programmaatjes als IrfanView of Picasa downloaden om dat eens te testen. Misschien lust Prhoto Viewer ze inderdaad gewoon wel niet. Is het trouwens JPEG of JPG?

Maar de hamvraag... hoe is het gekomen? Heb je ze vanaf de camera of via een ander apparaat bekeken? Heb je bijvoorbeeld foto's geroteerd? Dat gaat niet altijd goed. Ik neem aan dat je de oorspronkelijke data (op je kaartje) nog hebt?
Kan je hier een van die "niet te openen" bestandjes plaatsen? Kunnen we eens onderzoeken wat het euvel is...

Ik had mijn camera aan de laptop gedaan, om zo mijn ouders even snel de foto´s te laten zien, heb toen inderdaad een aantal foto´s geroteerd. Later wilde ik ze opslaan op mijn laptop en toen gaf hij een fout aan, en daarna waren de foto´s van mjin camera verdwenen, zodra ik mijn camera aandoe, staan ze er ook niet meer op. Als ik via de verwisselbare schijf doe, komt het mapje er wel bij te staan (103PHOTO - Type: bestand - Grootte: 32kb), maar kan hem niet openen, dus foto´s ook niet bekijken.

Via het betaalde programma: Stellar Phoenix Photo Recovery heb ik de foto's geprobeerd terug te krijgen, in eerste instantie tijdens het 'terugvinden' kreeg ik de foto's wel allemaal in kleine miniatuurtjes, maar nu ze zijn opgeslagen op mijn laptop als JPEG bestand kan ik ze niet openen. Ook geprobeerd via het programma Photofiltre ze te openen, maar ook dat werkt niet.

Ik heb poging gedaan tot het toevoegen van een foto, weet niet wat je precies bedoelde & hoe ik dat moet doen. Maar heb geprobeerd één van die foto's toe te voegen maar hij gaf aan dat het geen geldig afbeeldingsbestand is, kan dat kloppen? In ieder geval onwijs bedankt voor je reactie & dat je mee wilt denken!!

Als ik via de verwisselbare schijf doe, komt het mapje er wel bij te staan (103PHOTO - Type: bestand - Grootte: 32kb), maar kan hem niet openen

...eh 32kb? Dat klinkt niet best, want 32kb is helemaal niks. Eén enkel fotootje is al minstens 100x zo groot.

Haal het kaartje eens gewoon uit de camera en sluit dat met een cardreader aan op de pc/laptop. Ga dan eens kijken wat je tegenkomt op dat kaartje. Het lijkt me sterk dat alles zomaar verdwenen is.

Een bijlage toevoegen doe je overigen met het paperclipje boven de textbox voor berichten. Er opent een nieuw scherm met rechts bovenin een knop "toevoegen". Daar kan je een bestand selecteren en uploaden. sleep het bestandje vervolgens naar "bijlagen" om het toe te voegen aan het bericht. Je mag trouwens niet zomaar alle bestanden toevoegen (alleen bmp doc docx dot gif jpe jpeg jpg ods odt pdf php png psd rar txt xls xlsm xlsx zip)

Ja dat dacht ik ook al.

Foto 1 is als ik mijn camera aansluit op de laptop en naar de verwisselbare schijf ga, heb daar even 2 foto´s in één geplaatst. De zwart omrande is als ik naar de map ga waar de foto´s van de vakantie in moeten zitten & daar zie je het desbetreffende mapje ook wit is.
Foto 1.jpg

En foto 2 is waar de foto's zijn geplaatst nadat ik de Photo Recovery heb gedaan (de betaalde versie), maar deze foto's kan ik dus met geen mogelijkheid openen, zoals je kunt zien.
Foto 2.jpg

Iemand nog tips wat ik kan doen, word hier beetje 'ongelukkig' van. Geen leuk einde van mijn vakantie, ben er dan ook al sinds ik thuis ben goed ziek van. Hoop de foto's alsnog terug te krijgen op de één of andere manier.

Dat witte ding is ook geen fotobestand. Is een of ander infobestandje.
De foto's zitten in de gele mapjes 100SSCAM en/of 101PHOTO. Dubbelklik op die gele mapjes om ze te openen...

wat er nou met die photorecovery is gebeurd, kan ik zo niet zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan