Na provider switch geen verbinding meer met alarmcentrale.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daniel314

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2013
Hallo beste lezers,

Ten eerste, weet ik niet of dit het juiste forum is, maar ik gokte van wel.
Ten tweede, het probleem:

Wij zijn enkele weken geleden overgestapt van internet bij KPN en telefonie van ACN naar een Alles in 1 pakket van ziggo, het zo gehete office plus.
Het probleem is hierbij dat alles goed werkt op de alarmcentrale die op ISDN werkt na.

Deze zat voorheen aangesloten op een splitter die het signaal uit het NT1 kastje verdeelt over zowel de alarmcentrale en de telefooncentrale (TIPTEL 810 oud model)
En het NT1 kastje natuurlijk op zo'n ISDN splitter tussen de NT1 de ISRA en het modem.

De telefooncentrale is met een straight kabel aangesloten op het kabelmodem van ziggo en dit werkt zonder problemen, alleen werkt de alarmcentrale niet (lees kan geen signaaltje sturen naar de meldkamer).
De alarmcentrale zit met samen met de telefooncentrale op een splitter warna de lijn naar het ziggo modem gaat. [Werkt dus niet]
Ook als de alarmcentrale zonder splitter word aangesloten, op de ISDN aansluiting van het ziggo kabel modem, werkt het niet.

Ik vraag mij dus af wat ik fout doe en of iemand dit zelfde probleem heeft gehad.
Beter nog, ik vraag mij of of iemand een oplossing weet!

Met vriendelijke groeten,

Daniël Dorgelo

Welkom bij Helpmij.nl

isdn is een heel andere technologie dan die van ziggo.
dat zal nooit gaan werken.
je zult een alarmcentrale moeten nemen die het telefoonsignaal van ziggo wel kent.

Laatst bewerkt:
Warom zitten er dan 2 ISDN poorten op?
En watvoor soort centrale kan er wel op?

ziggo heeft geen isdn poorten.
wel telefoon aansluitingen.

het onderstaande komt van ziggo zelf.

Is Ziggo Telefonie ook geschikt voor alarminstallaties?
Ziggo Telefonie is in de meeste gevallen geschikt om alarmmeldingen door te geven. Dat betekent dat u geen analoge lijn meer nodig heeft. Het alarmsysteem is direct aan te sluiten op de Ziggo-telefoonaansluiting. Aanvullende apparatuur is hiervoor niet nodig.

Ziggo Telefonie is uitgebreid getest in combinatie met een aantal veel voorkomende alarmsystemen van grote leveranciers in Nederland, zoals Bosch, Lobeco, General Electrics en Homesafety. Uit deze testen blijkt dat de alarmsignalen met zeer hoge betrouwbaarheid doorgegeven worden aan de particuliere alarmcentrale. Bent u in het bezit van een ander alarmsysteem, neem dan contact op met de leverancier van dit systeem over de combinatie met Ziggo Telefonie.

Ziggo kan niet voor alle alarmsystemen garanderen dat deze goed werken in combinatie met Ziggo Telefonie. Ziggo Telefonie is niet geschikt voor ISDN-toestellen, carrier select, modemverkeer en sommige alarminstallaties die zijn aangesloten op een telefoonlijn.

Bedankt voor het antwoord.
Ook lekker dat de technische helpdesk van ziggo na mijn belletjes niet met dat laatste stukje aankomen.

misschien kan de isdn kiezer van jou centrale gewijzigd worden in een normale.
maar dat moet je bij de leverancier van je centrale navragen.

Dat zal ik morgen eens vragen. Maar wat moet ik me voorstellen bij een "normale"?

Zakelijk is wel wat anders dan de quote van puppie. Wat ik zo even niet kan vinden is of de modem ook signal select en D-channel signaling ondersteund. Dat kan namelijk de oorzaak zijn dat je alarmcentrale niet goed meer werkt. Overigens kan het nog steeds zo zijn dat er een incompatibility is natuurlijk, maar voor zakelijke abonnementen is het niet zonder meer de regel

Eigenlijk is het zo dat een alarmcentrale niet afhankelijk wil zijn van stroomvoorziening, dus ook niet van stroomvoorziening van je Ziggo apparatuur om uit te kunnen bellen. Stel je voor dat de inbreker vooraf je stroomvoorziening om zeep helpt, dan kan er niets meer in zo'n geval (!) Hetzelfde geldt als Ziggo een storing heeft. Dus verlangt (normaal gesproken) een alarmcentrale een standaard ISDN of POTS telefoonlijn, geen VOIP/Internetbellen etc. constructie...
Hetzelfde geldt trouwens ook doorgaans voor persoonsalarm.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan