Na stroomstoring vast in opstarten...kies optie...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shenny

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2009
Berichten
11
Goedemorgen,

Gisteravond had ik een kortsluiting in een apparaat waardoor
een stop uitviel....mijn PC staat ook op die groep dus viel ook uit.

Na het probleem (dacht ik) te hebben verholpen deed ik de stop weer aan en startte
de computer ook weer op. Nu viel de stop weer uit tijdens het opstarten.

Toen (nu echt het probleem over was) de stroom weer aan kon kreeg ik de
volgende melding:

Zwart scherm met witte letters:

"Het herstellen en opstarten van Windows (Vista home) is de laatste poging mislukt
kies een van de volgende opties met de pijltoetsen en druk enter"

Nou dan heb ik de opties om Windows opnieuw op te starten en herstelgegevens
verwijderen of terug te gaan naar het opstartmenu.

Nu is het probleem.....mijn keyboard is op dat punt dan nog niet geactiveerd.
Dus ik kan niks met de toetsen om iets te selecteren.
Ik heb de stekker er de hele nacht uitgehad maar vanochtend kreeg ik dezelfde melding.
Ik heb de Windows DVD er in gestopt....maar dan moet je ook op een toets drukken
om te selecteren via de disc op te starten....maar mn keyboard doet het dan nog niet.

Weten jullie een manier om dit te omzeilen of iets dergelijks?

Alvast bedankt voor reacties
 
Probeer eens om tijdens het opstarten een aantal keren op f8 te drukken. Dan moet je ook in een zwart schermen waarin je kunt kiezen hoe je wilt opstarten. Het toetsenbord zal met deze methode wel werken.
 
Laatst bewerkt:
Hey bedankt voor de snelle reactie.

Ja die truc ken ik en ik kreeg ook wat opties met verschillende toesten die een functie hebben vlak voordat het scherm op die pagina komt.
Alleen....het keyboard werkt dan nog niet....doet helemaal niets.
Misschien zit het in de USB poort waar het keyboard aan zit die pas later geactiveerd wordt.
 
Hey bedankt voor de snelle reactie.

Ja die truc ken ik en ik kreeg ook wat opties met verschillende toesten die een functie hebben vlak voordat het scherm op die pagina komt.
Alleen....het keyboard werkt dan nog niet....doet helemaal niets.
Misschien zit het in de USB poort waar het keyboard aan zit die pas later geactiveerd wordt.

Raar, normaal gesproken moet het toetsenbord na een stroomuitval op deze wijze gewoon functioneren. Misschien wil het helpen als je het toetsenbord eens op een ander poort probeert?
 
Hhm ja dat zou ik idd nog kunnen proberen....had ik nog niet aan gedacht :)

Dank je wel

Kan alleen het effect niet doorgeven aangezien ik nu niet thuis ben....word vanavond dan maar.

P.S. nou denk niet dat het aan die stroomuitval ligt dat het keyboard het nog niet doet. Duurde altijd vanaf dag 1 al even voordat die aanging (kan ik zien aan de verlichting die er in zit haha)
 
Laatst bewerkt:
Heb je misschien nog ergens een PS\2 toetsenbord liggen, met een rond, meestal paars, stekkertje die je erop kan zetten (& dan de usb eraf halen!)?

Anders moet je even de BIOS in, & daar zoeken naar naar iets als Legacy USB..., & dat op Enable zetten. Dan werkt je usb-toetsenbord als een PS\2, meestal...
 
Heb je misschien nog ergens een PS\2 toetsenbord liggen, met een rond, meestal paars, stekkertje die je erop kan zetten (& dan de usb eraf halen!)?

Anders moet je even de BIOS in, & daar zoeken naar naar iets als Legacy USB..., & dat op Enable zetten. Dan werkt je usb-toetsenbord als een PS\2, meestal...

Nou ik heb het een en ander geprobeerd.

Ik heb elke USB poort geprobeerd (uit zetten...wisselen en weer aan zetten) en een opzet stukje voor PS/2 geprobeerd.
Ik kon op een gegeven moment via wat F knoppen in andere menu's....maar zodra ik daar in was....deed het keyboard weer niks dus kon geen optie kiezen.
Tenzij iemand nog een geweldig idee hebt lijkt het er op dat ik toch maar even de comp naar de winkel moet sturen...zien of zij er wat mee kunnen.

In ieder geval bedankt voor de reacties
 
Nou laatste update.
Ik heb bij de plaatselijke PC winkel een PS/2 keyboard kunnen lenen.
Deze ingeplaugd...opgestart en hoppa...kon deze wel gebruiken en de optie gekozen.
USB keyboard weer aangesloten en alles werkt weer prima.

Bedankt voor de reacties en tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan